My Twitter Feed

5 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ο χρόνος άλλαξε, ο κορονοϊός όχι! -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Επαναξιολογούνται οι διοικητές; -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Παραμένει αναβαθμισμένος -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Καταγγελίες υγειονομικών Κιλκίς -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

Εμβολιασμοί στα νοσοκομεία μας -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

ΣΥΡΙΖΑ: Ανησυχία για τα σχολεία -

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου, 2021

“Μέτρα πριν το άνοιγμα σχολείων” -

Κυριακή, 3 Ιανουαρίου, 2021

ΑΚΕ: Διαφοροποίηση στο ΣΕΝΚ -

Κυριακή, 3 Ιανουαρίου, 2021

Μέτρα για τα προσφυγόπουλα

Σειρά μέτρων για την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα, προτείνει η Λαϊκή Συσπείρωση (ΛΑΣΥ) Παιονίας.

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή της με τίτλι για τους χειρισμούς κυβέρνησης και Τοπικής Διοίκησης στη διαχείριση της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων στα σχολεία της Παιονίας”, αναφέρει τα εξής:

H Λαϊκή Συσπείρωση και το ΚΚΕ, από το 2015 που εκδηλώθηκε το προσφυγικό ζήτημα, ανέδειξε τον ρόλο των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ , ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων στην εξέλιξη του φαινομένου και έγκαιρα προειδοποίησε ότι αν δεν παρθούν ουσιαστικά μέτρα το πρόβλημα θα διογκωθεί.

Αντ’ αυτού, είδαμε να υπογράφεται η αντιδραστική Συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας που προκάλεσε το διπλό εγλωβισμό των προσφύγων και μεταναστών σε Ελλάδα και Τουρκία. Είδαμε να στήνονται “hot-spot” τύπου Μόριας και εδώ στη Ν. Καβάλα, που δεν παρέχουν στοιχειώδεις συνθήκες διαβίωσης. Είδαμε τα προσφυγόπουλα να “ρίχνονται” στις σχολικές αίθουσες χωρίς καμία ουσιαστική υποστήριξη των ιδιαιτερων εκπαιδευτικών αναγκών τους, αποτρέποντας τα να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αναδείξαμε τις ευθύνες τόσο της προηγούμενης, όσο της σημερινής κυβέρνησης στη διαχείριση αυτής της κατάστασης και πιέσαμε στην κατεύθυνση αντιμετώπισης των προβλημάτων, με κριτήριο τόσο τις ανάγκες των προσφύγων, όσο των τοπικών κοινωνιών που συνεχίζουν να δοκιμάζονται από αυτή την επικίνδυνη πολιτική.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση οι δημοτικές αρχές του Δήμου Παιονίας παρέμειναν συνειδητά αδιάφορες και ότι προτείνουν μέχρι σήμερα, είναι με κριτήριο το τι ταιριάζει στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.

Ενδεικτκικό του πως αντιμετωπίζουν και αντιλαμβάνονται το πρόβλημα είναι η διαπίστωση τους, μετά από 5 χρόνια…, ότι τα παιδιά των πολιτών τρίτων χωρών που διαβιούν στο Κέντρο Υποδοχής Ταυτοποίσης της Ν. Καβάλας και προβλέπεται να φοιτήσουν στα σχολεία της περιοχής, “δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα”, “δεν έχουν πιστοποίηση επιπέδου εκπαίδευσης”, “δεν τηρούν τους υγειονομικούς κανόνες σε περίοδο πανδημίας”, “δεν έχει εγκριθεί η αίτηση ασύλου τους και επομένως δεν είναι δημότες της περιοχής”.

Τι πρότειναν και τι διεκδίκησαν για όλα αυτά, τόσα χρόνια; Απολύτως τίποτα. Τώρα αντιδρούν κάτω από τις αντιδράσεις γονέων και μαθητών. Μάλιστα έχουν το θράσος να μιλάνε για υποβάθμιση των δικαιωμάτων των παιδιών μας, αυτοί που χρόνια τώρα ανέχονται την υποχρηματοδότηση της Παιδείας ενώ ακόμη και σήμερα, σε συνθήκες πανδημίες, αρνούνται να διεκδικήσουν με κριτήριο τις ανάγκες προστασίας της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας.

Δεν διστάζουν μάλιστα να συμμαχήσουν ακόμη και με ακροδεξιούς κύκλους που χρόνια τώρα αδιαφορούν για τα προβλήματα στη μόρφωση και την υγεία των παιδιών μας και μας καλούν να μην αναγνωρίσουμε κανένα δικαίωμα στους πρόσφυγες και μετανάστες, να στραφούμε εναντίον τους και όχι εναντίον τωνν κυβερνητικών πολιτικών που ευνοούν μόνιμα τους εγχώριους και διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους, μας πίνουν καθημερινά το αίμα και εισβάλλουν προκλητικά στα εσωτερικά τρίτων χωρών για να ελέγξουν τις αγορές τους και να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Ετσι αποπροσανατολίζουν και παράλληλα βοηθούν την κυβέρνηση να εφαρμόσει ουσιαστικά “χωρίς αντίπαλο” την αντιδραστική της πολιτική.

Για να σταματήσει η ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα να γίνεται “όπως – όπως”, με προχειρότητα, καθυστερήσεις, αλλά και αναρχία, η οποία επιτείνεται από το απαράδεκτο καθεστώς εμπλοκής και παρέμβασης των ΜΚΟ στην εκπαιδευτική διαδικασία θα πρέπει:

— Να γίνει με ευθύνη του κράτους επιστημονική αποτίμηση των σύνθετων αναγκών των μαθητών που έχουν βιώσει τραυματικές καταστάσεις, που έχουν ποικιλία στο μορφωτικό υπόβαθρο και στη γνώση της μητρικής τους γλώσσας και της γλώσσας της χώρας υποδοχής.

— Αν θέλουμε να κάνουμε αυτά τα παιδιά να νιώσουν οικεία, να επικοινωνήσουν, να κοινωνικοποιηθούν, να ενταχθούν ομαλά στο εκπαιδευτικό σύστημα, απαιτείται πολύπλευρη ψυχολογική, κοινωνική, συναισθηματική στήριξη των παιδιών αυτών από κατάλληλο και ειδικευμένο προσωπικό, που σήμερα πολύ περιορισμένα υπάρχει μέσα στις δομές, εναλλασσόμενο διαρκώς λόγω των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και της δράσης των ΜΚΟ.

Η επίλυση των παραπάνω ζητημάτων εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων προυποθέτει την επίλυση του προσφυγικού ζητήματος που για να επιτευχθεί απαιτείται:

— Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι και οι αποφάσεις που καταπατούν τα δικαιώματα των προσφύγων και αιτούντων άσυλο, έτσι όπως προβλέπονται στη Συνθήκη της Γενεύης.
— Κατάργηση των Κανονισμών του Δουβλίνου και της Συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας.

— Διευκόλυνση όλων των εγκλωβισμένων στην Ελλάδα προσφύγων και μεταναστών για μετάβαση στις χώρες προορισμού τους, με προτεραιότητα στους ασυνόδευτους ανηλίκους και τους δικαιούχους οικογενειακής επανένωσης.

— Να στελεχωθεί η Υπηρεσία Ασύλου με το αναγκαίο προσωπικό.

— Να δοθεί η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων ασύλου στο έδαφος της Τουρκίας και απευθείας μετακίνησής τους στις χώρες προορισμού τους.

–Να ληφθούν μέτρα ουσιαστικής και εξατομικευμένης στήριξης και ένταξης στην κοινωνία των προσφύγων.

–Να απομονωθούν οι ρατσιστικές, ξενοφοβικές και μισαλλόδοξες πράξεις και συμπεριφορές, που εκμεταλλεύονται το πρόβλημα και επιδιώκουν τον αποπροσανατολισμό της πάλης του ελληνικού λαού.

Ειδικά για την περιοχή μας:

— Στη Δομή της Νέας Καβάλας, να δημιουργηθεί ιατρείο, εξοπλισμένο και στελεχωμένο με το απαιτούμενο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, να ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα υγιεινής και πρόληψης.

Nα πραγματοποιηθούν έγκαιρα τεστ για τον κορωνοιό σε πρόσφυγες και μετανάστες.

— Ουσιαστική ενίσχυση των δομών υγείας του νομού για να είναι σε θέση να ανταποκριθούν τόσο σε κανονικές συνθήκες, όσο και σε συνθήκες με αυξημένες ανάγκες είτε λόγω πανδημίας του κορονοϊού ή είτε λόγω του προσφυγικού.

— Επιπλέον, να κατασκευαστούν νέα σχολεία (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο στο Πολύκαστρο), ώστε να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα.”

Σχολιάστε