My Twitter Feed

4 Φεβρουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Στη ΝΔ κάποιοι τρώνε δικούς της” -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Ο Βιεϊρίνια στον ΣΦ ΠΑΟΚ Κιλκίς -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Καλείται συνεταιριστική τράπεζα -

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου, 2021

Ναι αλλά γινόμαστε …Χόλυγουντ! -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Έχει Ευζώνους και η Ευρυτανία; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Παίρνουμε πάλι την ανηφόρα; -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Ποιοι εκλέχτηκαν στη νέα ΝΕ Κιλκίς -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

“Υποβάθμιση και της Γουμένισσας” -

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου, 2021

Έκθεσης ζωγραφικής του Φ. Μισόπουλου

Ο Δήμος Κιλκίς  και το Τμήμα Απασχόλησης, Τουρισμού και Πολιτισμού  μας καλούν στα  εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Φώτη Μισόπουλου  με  τίτλο: «Αλφάβητα», τη Δευτέρα  30 Ιουνίου, στις  8.30μμ, στον εκθεσιακό χώρο της Αυστροελληνικής Καπναποθήκης.

misopoylos_1094Ο Φώτης Μισόπουλος γεννήθηκε το 1954 στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης και σπούδασε Αρχιτεκτονική και Πολεοδομία στη Φλωρεντία και το Μιλάνο. Ατομικές και ομαδικές εκθέσεις από το 1984 μέχρι σήμερα. Έργα του υπάρχουν στην Πινακοθήκη του Δήμου Θεσσαλονίκης, στον Δήμο Κιλκίς, στην ΠΕ Κιλκίς και σε διάφορες ιδιωτικές συλλογές. Ζει στ’ Ωραιόκαστρο κι εργάζεται στο Κιλκίς.

“Ο Φώτης Μισόπουλος παρουσιάζει εδώ ένα απόσταγμα των καλλιτεχνικών και πνευματικών του αναζητήσεων των τελευταίων χρόνων.

Εικαστικός δημιουργός, ποιητής αλλά πρωτίστως στοχαστής, με την έννοια του αναγεννησιακού ανθρώπου, ο Μισόπουλος συγκινεί σε κάθε έκφραση των προβληματισμών του με τη βαθύτητα της σκέψης του και τη δύναμη της ζωγραφικής του. Μετά τη διαμόρφωση μιας προσωπικής μυθολογίας τις τελευταίες δεκαετίες, η τέχνη πλέον για κείνον σημαίνει να βυθίζεται στο ασυνείδητο, αναζητώντας έναν νέο κώδικα επικοινωνίας ως παρηγορία της αγωνίας του καλλιτέχνη να ισορροπήσει ανάμεσα σε ορατό και αόρατο, ανάμεσα σε Αρχή και Τέλος, ανάμεσα σε γέννηση, έρωτα και θάνατο. Αποδομεί και πλάθει εκ νέου γράμματα-σύμβολα, αλφάβητα-αινίγματα, που δεν διαβάζονται συμβατικά. Προσωπικά αλφάβητα συνθέτουν λέξεις-κραυγές-επικλήσεις, εν μέρει μόνον ανιχνεύσιμες, όπως ΕΡΩΣ, ΕΡΩΣ ΙΛΕΩΣ, ΕΛΕΟΣ, ΧΑΙΡΕ. Με το «αγγελικό και μαύρο φως στις δημοσιές του πόντου» ο καλλιτέχνης υπαινίσσεται ότι «πνεύμα Θεού εφέρετο επί των υδάτων» και τολμά να αναδυθεί ως δημιουργός-θεός. «Και των ανθέων οι λιτανείες θα προηγούνται…» [Ο. Ελύτης] επικυρώνουν την έννοια της θυσίας, ως προϋπόθεση λύτρωσης. Το κάθε γράμμα, η κάθε λέξη ενδύεται συμβολισμούς, οπτικοποιεί τον Λόγο.  

«Είναι μια ζωγραφική που αντιστρατεύεται το θεαματικό. Θεάται εντός! 

Σε έναν χώρο που ορίζεται απ’ το αίνιγμα…!» (Φ.Μ.)

Εγκαθιστώντας τα έργα σε άμεση επαφή με τη γη, ο καλλιτέχνης απεκδύεται αυτών. Τα παραδίδει στην ενσυναίσθηση εκείνου που τα βιώνει. Το έργο δεν είναι πια στο ύψος των ματιών του θεατή, υπόκειται και υποκειμενοποιείται. 

Τα σωρευμένα ή παρατεταγμένα παπούτσια – σύμβολα βημάτων ή περιπλάνησης [«Τα παπούτσια στο διάδρομο / στάθηκαν ακίνητα», Γ. Ρίτσος] υποδηλώνουν θεατές που συμμετέχουν στο έργο, με την απουσία ή παρουσία τους, όρθιοι ή καθήμενοι και συνομιλούν με τα έργα. Τα καπό γίνονται φορείς ζωγραφικής, ευτελή υλικά φέρουν έννοιες, στο πνεύμα της arte povera, με τον εννοιολογικό χαρακτήρα μιας pittura semiotica.

Ο Φώτης Μισόπουλος συνδιαλέγεται μορφοπλαστικά με τους κλασσικούς ή αφηρημένους εξπρεσσιονιστές [Munch, Nolde, Kokoschka, Capogrossi, Miro, Rothko, de Kooning] και επικοινωνεί διαλεκτικά με μεταμοντέρνους δημιουργούς της Transavantguardia [Chia, Cucchi, Clemente]. 

Χωρίς αμφιβολία οι εικαστικές διαδρομές του ανήκουν στην καλλιτεχνική πρωτοπορία της εποχής μας.”

Καίτη Στεφανάκη, ιστορικός τέχνης

Διάρκεια  έκθεσης : 30.6. 2014

Ώρες λειτουργίας:10.00-12.00 το πρωί και  7-8.30 το  απόγευμα

Σχολιάστε