My Twitter Feed

26 Σεπτεμβρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Τρίτοι χειρότεροι στα εμβόλια! -

Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου, 2021

Διυλιστήρια νερού στο Δήμο Κιλκίς -

Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου, 2021

Οι κούκλες ξανάρχονται στο Κιλκίς -

Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου, 2021

Ζεστάθηκαν οι σχέσεις τους! -

Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου, 2021

Επίσκεψη Μ. Ξενογιαννακοπούλου -

Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου, 2021

Με 56 καθηγητές λιγότερους -

Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου, 2021

Ξεκίνησε το έργο της υδροδότησης -

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2021

Εγκρίθηκαν τα ολιγομελή στο νομό -

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2021

Χάντρες και καθρεφτάκια

Του Γιάννη Μυλόπουλου.


Οι σύγχρονοι… Έλγιν ήρθαν στη Θεσσαλονίκη, επισκέφτηκαν τα μοναδικά αρχαιολογικά ευρήματα που περίμεναν επί 18 αιώνες ανέπαφα και ακέραια εκεί στη Βενιζέλου, να θυμίζουν τη συνέχεια της ακμάζουσας ανά τους αιώνες Θεσσαλονίκη και την αδιατάρακτη ιστορία της και έφυγαν για την Αθήνα, μοιράζοντας καθρεφτάκια για… ιθαγενείς. Μέσα από δηλώσεις του τύπου: «όλα καλά, όλα ανθηρά» και «ανεβάζει ρυθμούς το Μετρό». Το πως μπορεί να είναι όλα ανθηρά σε ένα έργο που παραμένει αδρανές επί δύο συνεχή χρόνια, μόνο αυτοί γνωρίζουν.

Δύο υπουργοί, Υποδομών και Πολιτισμού, ένας γενικός γραμματέας, ένας πρόεδρος και ένας δνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό και κανείς τους δεν είπε κουβέντα ότι τα έργα είναι σταματημένα, με μόλις 140 εργαζόμενους για 19 εργοτάξια, από 3.000 που αριθμούσαν συνολικά προ του 2019.

Βέβαια, χωρίς να το καταλαβαίνουν, αναγνώρισαν τις καθυστερήσεις, αφού πρόλαβαν να επιρρίψουν τις ευθύνες σε όσους προσέφυγαν δικαστικά για το έγκλημα της Βενιζέλου. Χωρίς να εξηγούν όμως γιατί το έργο σταμάτησε εκτός από τη Βενιζέλου, στην οποίαν αναφέρονταν οι προσφυγές, και στους υπόλοιπους σταθμούς του έργου…

Κι ακόμη, τόσοι αρμόδιοι, άνθρωποι που με τις αποφάσεις τους αλλάζουν τις ζωές μας και ούτε ένας δεν κατάλαβε ότι το έργο βρίσκεται στον αέρα. Αφού ακόμη και σήμερα, δυο ολόκληρα χρόνια μετά την αλλαγή σχεδιασμού που επέβαλαν μετά τις εκλογές για να μη φανεί η πρόοδος που είχε γίνει επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το έργο δεν έχει ούτε πλήρεις και αναλυτικές μελέτες, ούτε καν χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

Παρακολουθείστε τις δηλώσεις τους: Άλλες ημερομηνίες ολοκλήρωσης έδωσε ο πρωθυπουργός, υποσχόμενος την παράδοση ολόκληρου και όχι κολοβού, όπως είπε, έργου τον Απρίλιο του 2023, άλλες δίνει τώρα ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, ο οποίος μιλά για κολοβό Μετρό και μάλιστα με καθυστερημένη παράδοση σε σχέση με τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις του πρωθυπουργού και άλλες ημερομηνίες έδωσε πρόσφατα στη Βουλή η υπουργός Πολιτισμού, παραδεχόμενη ότι η ημερομηνία λήξης του έργου μετατοπίστηκε για το 2025.

Και βέβαια, κανείς από όλους αυτούς που παίζουν την ιστορία, την οικονομία και τις ζωές μας στα χέρια τους δεν ανέφερε κουβέντα για τα 19,5 εκατομμύρια Ευρώ που μόνο τον πρώτο χρόνο κόστισε σε αποζημιώσεις στους εργολάβους η αλλαγή σχεδιασμού.

Αλλά το έργο των αποζημιώσεων που προκαλούν οι καθυστερήσεις τους, το έχουμε ξαναδεί το 2012 – 2015. Όταν και πάλι οι καθυστερήσεις που προκάλεσε η τότε κυβέρνηση της ΝΔ στα έργα, κόστισε στο δημόσιο 200 εκατομμύρια Ευρώ…

Με τούτα και με τα άλλα, υπουργοί έρχονται και φεύγουν στη Θεσσαλονίκη χαρίζοντας χάντρες στους ιθαγενείς. Μόνο που στο τέλος, οι μόνοι χαμένοι είναι η πόλη και οι πολίτες της.

1. Γιατί μένουμε για αόριστο χρόνο ακόμη χωρίς Μετρό, να μετακινούμαστε με τα μεταχειρισμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που έφεραν από τη Λειψία και τα οποία είναι ακατάλληλα για ελληνικό καλοκαίρι, αφού δεν έχουν ούτε κλιματισμό, ούτε παράθυρα που ανοίγουν. Κι αυτά, όταν με τη λύση της παραμονής των αρχαίων στη θέση τους που εφαρμόζονταν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέχρι το 2019, σήμερα θα είχαμε σε λειτουργία τους 12 από τους 13 σταθμούς του έργου, από τη Ν. Ελβετία μέχρι το Ν. Σ. Σταθμό, καθώς και τους 5 σταθμούς της γραμμής Καλαμαριάς.

2. Γιατί χάνουμε σε εποχή οικονομικής ύφεσης δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ σε αποζημιώσεις στους εργολάβους, εξ αιτίας των καθυστερήσεων που η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί για μικροπολιτικούς, αλλά και για λόγους που οι αποδέκτες των αποζημιώσεων γνωρίζουν καλά. Χάνουμε δηλαδή δημόσια χρήματα σε εποχή μεγάλης οικονομικής ύφεσης, με τα οποία θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν κοινωφελή έργα στην πόλη και να ενισχυθούν οι ελλειμματικές κοινωνικές δομές της, τα νοσοκομεία, οι δομές υγείας, τα σχολεία κλπ

3. Τέλος γιατί καταστρέφεται η πλούσια ιστορική κληρονομιά της πόλης η οποία παρέμεινε εκεί, στη Βενιζέλου, ανέπαφη και ακέραιη για 18 ολόκληρους αιώνες, να έρθει η κυβέρνηση Μητσοτάκη να την καταστρέψει. Και η οποία εκτός από την ιστορική μνήμη που θα ξυπνούσε και την ταυτότητα που θα προσέδιδε στη Θεσσαλονίκη, θα γίνονταν και πόλος οικονομικής ανάπτυξης με χιλιάδες επισκέπτες.

Η ιστορία του Έλγιν επαναλαμβάνεται. Ύστερα από την ιστορική καταστροφή του ελληνικού πολιτισμού που προκαλεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ποιος και με ποια αξιοπιστία θα διεκδικήσει τα γλυπτά του Παρθενώνα που μας έκλεψαν οι Βρετανοί;

Άρθρο στο tvxs.gr

Σχολιάστε