My Twitter Feed

27 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ερώτηση ΚΚΕ για τη Παθολογική -

Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Επισκέψεις ενόψει ευρωεκλογών -

Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

10 προσλήψεις για πυροπροστασία -

Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Είδε και τον βασιλιά της Ισπανίας -

Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Ο υφυπουργός ΜΑΘ στο Δημαρχείο Κιλκίς -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Σύνδεση τουρισμού και προϊόντων -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Τα άλυτα προβλήματα της Παιδείας -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Το ΠΑΣΟΚ για τη παθολογική ΓΝΚ -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Οι ασκήσεις για σωματίδιο Higgs

100_4500sΜία πρωτότυπη δράση υλοποιήθηκε την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου στα εργαστήρια Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς. Μέλη της ερευνητικής ομάδας της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κας Χριστίνας Κουρκουμέλη, πραγματοποίησαν 2 εργαστηριακές ασκήσεις διάρκειας 120’ στις οποίες συμμετείχαν 16 μαθητές της Β’ Λυκείου από 7 Λύκεια της περιφερειακής ενότητας Κιλκίς και 30 μαθητές της Β’ & Γ’ τάξης των 2ου και 3ου Γυμνασίων της πόλης μας.

Οι εργαστηριακές αυτές αφορούσαν 2 τομείς: Αρχικά, για τους μαθητές Λυκείου, την ανάλυση πραγματικών δεδομένων από τον ανιχνευτή ATLAS του Διεθνούς Ερευνητικού Κέντρου CERN, με στόχο την προσομοίωση της διαδικασίας εντοπισμού του σωματιδίου Higgs με τη χρήση της εκπαιδευτικής εφαρμογής HYPATIA η οποία έχει σχεδιαστεί από την ερευνητική ομάδα της κας Κουρκουμέλη. Σε παράλληλο χρόνο και με πνεύμα συνεργασίας και καινοτομίας με την ερευνητική ομάδα, δημιουργήθηκε μη προγραμματισμένο εργαστήριο για τους μαθητές των δύο τάξεων του Γυμνασίου με προσομοιώσεις εργαστηριακών ασκήσεων προσαρμοσμένες στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών.

Μία από αυτές αφορούσε την εφαρμογή ενός διδακτικού σεναρίου με θέμα «Το εκκρεμές του Φουκώ». Συνεργάστηκαν ανά δύο σε κάθε υπολογιστή, συζήτησαν και συμπλήρωσαν ένα ηλεκτρονικό φύλλο εργασίας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την αποκαλυπτική μάθηση και οι εκπαιδευτικοί να παρακολουθήσουν ένα παράδειγμα εφαρμογής της στην εκπαιδευτική πράξη.

Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν σχεδιασμένη με βάση το διεθνές πλαίσιο PISA για την εκτίμηση της ικανότητας των μαθητών να επιλύουν προβλήματα και η όλη δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος τεχνολογικά υποστηριζόμενης εκπαιδευτικής καινοτομίας, Inspiring Science Education.

Παράλληλα και στα πλαίσια της δράσης για την ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο που υλοποιεί το σχολείο μας σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Όμιλο “Δίκτυο ΜΕΝΩΝ”, δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές των Λυκείων να επιστρέψουν ξανά και πιο ώριμοι στους χώρους του Γυμνασίου, να συναναστραφούν αλλά και να συνεργαστούν με μαθητές της Γ’ τάξης.

Επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της κας Κουρκουμέλη ήταν ο Dr Σοφοκλής Σωτηρίου και συνόδευαν ο Υπεύθυνος του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων κ. Ιωάννης Λιναρδάκης, η αγαπητή μας πρώην Υποδιευθύντρια κα Άννα Γουνιτσιώτου και υποδέχτηκε ο Διευθυντής του 2ου Γυμνασίου κ. Ευάγγελος Αραμπατζής. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στους χώρους και τα εργαστήρια, ενώ στο πλαίσιο της ενημέρωσης για τις δράσεις του σχολείου μας συμφωνήθηκε μια μόνιμη συνεργασία.

Τέλος, τον συντονισμό της δράσης ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Ντίνου, καθηγητής Πληροφορικής – Υποδιευθυντής.

Ευάγγελος Αραμπατζής, διευθυντής 2ου Γυμνασίου Κιλκίς

Σχολιάστε