My Twitter Feed

24 Σεπτεμβρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Με 56 καθηγητές λιγότερους -

Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου, 2021

Ξεκίνησε το έργο της υδροδότησης -

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2021

Εγκρίθηκαν τα ολιγομελή στο νομό -

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2021

Ερώτηση για το ατύχημα σε Κιλκίς -

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2021

Τιμωρητική στάση για παιδιά ΑμεΑ -

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2021

SOS για τη μεταδοτικότητα σε Κιλκίς -

Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου, 2021

Η επίσκεψη Ανδρουλάκη στο νομό -

Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου, 2021

Ξεπεράσαμε τα 50 κρούσματα -

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου, 2021

Να… απεγκλωβίσουμε τη κυβέρνηση

Του Γιάννη Μυλόπουλου.


Αν στις πυρκαγιές και στην καλοκαιρινή έξαρση της πανδημίας έγινε στάχτη η διαχειριστική ικανότητα του περίφημου επιτελικού κράτους, στα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων για τα πανεπιστήμια αποδείχθηκε η σκληρά νεοφιλελεύθερη, οπισθοδρομική, ταξική, ολιγαρχική, αυταρχική, εχθρική προς τους πολλούς και αδύναμους οικονομικά και ευνοιοκρατική προς τους λίγους και οικονομικά ισχυρούς, πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Η αποτυχία 40.000 υποψηφίων και η μείωση κατά 18.174, σε σχέση με πέρσι, του αριθμού των εισαγομένων τη φετινή χρονιά, παρά το γεγονός ότι στις πανεπιστημιακές σχολές υπάρχουν ισάριθμες θέσεις που θα μείνουν κενές, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής της αντικοινωνικής «μεταρρύθμισης» της Ενιαίας Βάσης Εισαγωγής, αναδεικνύει ξεκάθαρα τα κίνητρα της κυβερνητικής πολιτικής.

Επιπλέον, η διαπίστωση ότι σημαντικός αριθμός χρήσιμων κοινωνικά και με ενδιαφέρον επαγγελματικά πανεπιστημιακών τμημάτων, όπως Δασολογίας και Αρχιτεκτονικής, μένουν φέτος με ελάχιστους ή και καθόλου φοιτητές, προδίδει και τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για την εφαρμογή του δήθεν αξιοκρατικού ευρήματος της βαθμολογικής βάσης.

Πίσω από τα φτηνά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα με τον έντονα αντικοινωνικό και αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα, περί δήθεν… απεγκλωβισμού των φοιτητών από τα πανεπιστήμια, (που ακούστηκε οι άνθρωποι να… εγκλωβίζονται στην επιστημονική γνώση;), κρύβονται οι προθέσεις της κυβέρνησης για την αναστολή της κοινωνικής κινητικότητας που παρείχε η διεύρυνση των πανεπιστημιακών σπουδών τις τελευταίες δεκαετίες.

Μιας κινητικότητας χάρη στην οποία τα παιδιά των αγροτών μπορούσαν να γίνονται γιατροί και τα παιδιά των γιατρών μπορούσαν να βρουν τον εαυτό τους και να δημιουργήσουν, ως γεωπόνοι, στην αγροτική ζωή.

Αποκαλύπτεται έτσι το σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την παλινόρθωση μιας ταξικής κοινωνίας στηριγμένης σε παγιωμένες κοινωνικές και οικονομικές διαφορές.

Στην οποία τα φτωχά παιδιά από τις υποβαθμισμένες αστικές περιοχές και την επαρχία θα παραμένουν αμόρφωτα και φτωχά, ενώ οι γόνοι των μεγάλων αστικών οικογενειών θα μπορούν να μορφώνονται και να σπουδάζουν στα καλύτερα πανεπιστήμια, προοριζόμενοι για τα επικερδή επαγγέλματα και για τα ύπατα αξιώματα.

Και βέβαια μια γνήσια νεοφιλελεύθερη «μεταρρύθμιση» δεν μπορεί να μην αφορά και την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων. Το γεγονός ότι οι φετινές εισαγωγικές εξετάσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της «πελατείας» των ιδιωτικών κολεγίων με χιλιάδες αποτυχόντες, οι οποίοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να εγγραφούν για σπουδές με δίδακτρα, μόνο σύμπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Όπως, μόνο σύμπτωση δεν είναι και η επίσημη αναγνώριση, λίγο καιρό πριν από την ίδια υπουργό, των επαγγελματικών δικαιωμάτων που απορρέουν από τα πτυχία των αδιαβάθμητων και εκτός αναγνωρισμένου εκπαιδευτικού συστήματος ιδιωτικών κολεγίων, ως ισότιμων εκείνων των πανεπιστημίων.

Η κοινωνική και οικονομική πυραμίδα, μετά τη συγκεκριμένη οπισθοδρομική «μεταρρύθμιση», θα αποκτήσει και πάλι το παλιό, γνώριμο και αναξιοκρατικό σχήμα της μεγάλης πλευράς στη βάση της, όπου θα στοιβάζονται οι πολλοί και της αιχμής στην κορυφή για τους πολύ λίγους και εκλεκτούς, τους προερχόμενους από τις λίγες αριστοκρατικές οικογένειες.

Η μόρφωση και η γνώση δεν είναι για τους πολλούς. Το έχουν πει κατ’ επανάληψη, με διάφορους τρόπους και ο πρωθυπουργός και οι διάφοροι υπουργοί αυτής της δεξιάς και ολιγαρχικών αντιλήψεων κυβέρνησης. Η αντικοινωνική αυτή πεποίθηση ισχύει για πολλούς λόγους. Που ξεκινούν από την εύνοια των δικών τους παιδιών, των γόνων των αστικών και των πλούσιων οικογενειών δηλαδή και φτάνουν μέχρι την αντίληψη ότι οι αμόρφωτες και εξαθλιωμένες οικονομικά μάζες χειραγωγούνται ευκολότερα.

Όλα τα επιχειρήματα που ο πρωθυπουργός και η υπουργός παιδείας ανέπτυξαν κατά καιρούς για να υποστηρίξουν την αντιδημοκρατική «μεταρρύθμιση» της εκπαίδευσης που θα αναδιανείμει τον οικονομικό και κοινωνικό χάρτη υπέρ των λίγων, εκτός των καθαρά επικοινωνιακών χαρακτηριστικών τους, που τους προσδίδουν μέγιστο βαθμό υποκρισίας, είναι επιπλέον αντιεπιστημονικά, αντιεκπαιδευτικά και αντικοινωνικά.
Συγκεκριμένα:

– Ούτε η υστέρηση στις επιδόσεις όσων φοιτητών εισέρχονται στα πανεπιστήμια με χαμηλές μονάδες έχει ποτέ αποδειχθεί επιστημονικά, καθώς φοιτητές που εισήχθησαν, για διάφορους λόγους, με χαμηλές βαθμολογίες, εξελίχθηκαν στη συνέχεια σε εξαιρετικούς επιστήμονες
– Ούτε ο… εγκλωβισμός των λεγόμενων λιμναζόντων φοιτητών συμβαίνει στις σχολές χαμηλής προτίμησης που τώρα συρρικνώνονται για να κλείσουν. Αντίθετα, όλες οι έρευνες βεβαιώνουν ότι οι φοιτητές που καθυστερούν να πάρουν το πτυχίο τους βρίσκονται κυρίως στις περιζήτητες και γι’ αυτό υψηλόβαθμες σχολές των αστικών κέντρων
– Ούτε η εκπαιδευτική αξία της βαθμολογικής βάσης έχει ποτέ αποδειχθεί σε καμία εκπαιδευτική έρευνα ή μελέτη. Αυτό είναι αληθές, ιδίως με δεδομένο ότι η εισαγωγή στα πανεπιστήμια δεν γίνεται μέσω εξετάσεων διαπίστωσης της γνωστικής επάρκειας των υποψηφίων, με θέματα που επιλέγουν οι καθηγητές των πανεπιστημιακών τμημάτων στα οποία οι υποψήφιοι επιδιώκουν να σπουδάσουν. Αντίθετα, το σημερινό σύστημα των εισαγωγικών λειτουργεί ως διαγωνισμός με κλειστό αριθμό θέσεων που βασίζεται στην κατάταξη των υποψηφίων, σύμφωνα με τη βαθμολογική τους σειρά
– Ούτε η εισαγωγή βαθμολογική βάσης εξασφαλίζει τον αξιοκρατικό χαρακτήρα των εισαγωγικών εξετάσεων, όπως υποκριτικά διαφημίστηκε. Αφού τα ίδια τα αποτελέσματα απέδειξαν ότι η εισαγωγή βαθμολογικής βάσης άφησε εκτός των τμημάτων πρώτης επιλογής πολλούς άριστους φοιτητές, που συνέβη να μην έχουν συμπληρώσει τη βάση σε ένα από τα ειδικά και μη διδασκόμενα στο λύκειο μαθήματα, όπως π.χ. το σχέδιο
– Ούτε οι χαμηλόβαθμες σχολές που μένουν χωρίς φοιτητές και προορίζονται να κλείσουν έχει ποτέ αποδειχθεί ότι δεν είναι κοινωνικά χρήσιμες και επαγγελματικά ενδιαφέρουσες, με κορυφαίο παράδειγμα φέτος, σε εποχή κλιματικής κρίσης, τις σχολές Δασολογίας που κλείνουν
– Ούτε οι πολίτες συναίνεσαν ποτέ για τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική «μεταρρύθμιση». Το γεγονός ότι η κυβέρνηση ψηφίστηκε με αυτό το πρόγραμμα δεν μπορεί να είναι η απάντηση για την επιβολή μιας αυταρχικής πολιτικής, την οποία προφανώς απορρίπτει η συντριπτική κοινωνική πλειοψηφία που θίγεται από αυτήν. Κάτι που μένει να αποδειχθεί σύντομα, στις επόμενες εκλογές.
– Και εντέλει, η οδός των ιδιωτικών κολεγίων, στην οποία θα οδηγηθούν υποχρεωτικά και χωρίς καμία βαθμολογική απαίτηση όσοι εκ των αποτυχόντων έχουν την οικονομική δυνατότητα, αφαιρεί κάθε υπόλειμμα κατ’ έμφαση αξιοκρατίας που μπορεί να έχει μείνει στο σύστημα της βαθμολογικής βάσης. Αφού τελικά και με τις ευλογίες της κυβέρνησης, αυτό που θα συμβεί είναι ότι θα σπουδάσουν και θα γίνουν επιστήμονες και όσοι πήραν χαμηλές βαθμολογίες και δεν συμπλήρωσαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στις εισαγωγικές, αλλά έχουν την οικονομική δυνατότητα, επιλέγοντας εγγραφούν στη συνέχεια σε ιδιωτικά κολέγια.

Όλο το οικοδόμημα λοιπόν στηρίζεται σε μια βαθιά ριζωμένη, όσο και οπισθοδρομική και αναξιοκρατική και αντικοινωνική και εντέλει αντιδημοκρατική πολιτική αντίληψη που απορρίπτει ως εχθρική τη δυνατότητα των ίσων ευκαιριών για όλους που παρέχουν οι επιστημονικές γνώσεις.

Πρόκειται για τη μνημειώδη παλινόρθωση ενός ξεπερασμένου κοινωνικού συστήματος από μια ακραίων πεποιθήσεων πολιτική ομάδα υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία υπηρετεί με συνέπεια τα συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας του πλούτου.

Τούτων δοθέντων, υπάρχει μια μόνο διέξοδος για να ξεφύγουμε από τον εφιάλτη μιας ακραίας αναξιοκρατικής και αντικοινωνικής πολιτικής που θέλει τα παιδιά μας να γίνονται χειρώνακτες, ενώ της οικογένειας Μητσοτάκη να γίνονται οπωσδήποτε πρωθυπουργοί, επιχειρηματίες και τραπεζίτες.

Όλοι εμείς της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας, να μετρήσουμε τους 18.174 λόγους που μας δίνουν οι ισάριθμοι υποψήφιοι που έμειναν φέτος εκτός πανεπιστημίων εξ αιτίας της βαθμολογικής βάσης, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες ισάριθμες θέσεις και να βοηθήσουμε να… απεγκλωβιστεί αυτή η ολέθρια πολιτική ομάδα από την κυβέρνηση, μια ώρα αρχύτερα.

Θα είναι ένας λυτρωτικός… απεγκλωβισμός για όλους. Θα είναι όμως λυτρωτικός ο… απεγκλωβισμός και για εκείνους που με την πολιτική που εφαρμόζουν, είναι καταδικασμένοι να ζήσουν στο εξής το… μαρτύριο της σταγόνας μέχρι να… απεγκλωβιστούν οριστικά.

Άρθρο στο tvxs.gr

Σχολιάστε