My Twitter Feed

19 Απριλίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σ` ένα χρόνο θεμέλια για Δικαστικό -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

Μειωμένα κρούσματα ένεκα Σ/Κ -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

“Όχι” εκπαιδευτικών 1ου Λυκείου -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

Νέα δήλωση που θα συζητηθεί -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

Στο δήμο Κιλκίς η Παλιά Νομαρχία -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

Πολύτιμος βαθμός για την Πλαγιά -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

«Λόγια του αέρα» η ΜΕΘ στο ΓΝΚ -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

Πολλά κρούσματα με λίγα τεστ -

Σάββατο, 17 Απριλίου, 2021

Νέα επίθεση στην Εκπαίδευση

Της Άννας Ριζάκη*


Η κ. Κεραμέως αποδεικνύεται ως η χειρότερη Υπουργός Παιδείας στη διάρκεια της μεταπολίτευσης.

Η υπουργός που δεν σέβεται ούτε τους μαθητές ούτε τους γονείς ούτε τους εκπαιδευτικούς.

Η υπουργός, που εν μέσω πανδημίας, αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στο νηπιαγωγείο και στην Α’ Δημοτικού.

-που αύξησε τα εξεταζόμενα μαθήματα σε γυμνάσιο και Λύκειο και επανέφερε την τράπεζα θεμάτων.

– που ανέστειλε τη λειτουργία Πανεπιστημιακών σχολών και κατάργησε τις σχολές με ελεύθερη πρόσβαση.

– που ψήφισε την ισοτιμία των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των κρατικών πανεπιστημίων.

– που άνοιξε τα σχολεία χωρίς καμιά προετοιμασία (συγκεκριμένα με μια μάσκα- αερόστατο και ένα παγουρίνο) με αποτέλεσμα το άρον-άρον κλείσιμό τους σε ενάμισι μήνα.

– που αγνόησε τις διαμαρτυρίες των μαθητών, δεν δέχτηκε να συνομιλήσει με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και απαξίωσε τον θεσμό των αιρετών.

Και τώρα ιδού τα καινούργια κατορθώματά της: Διάλυση των ΕΠΑΛ και επίθεση στον μαθητικό πληθυσμό που αγωνίζεται για μια θέση στα ΑΕΙ, εν μέσω πανδημίας.

Αρχικά το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση εισάγει την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μετά το Γυμνάσιο και υποχρεώνει τους δεκαπεντάχρονους μαθητές από την Α’ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου να επιλέξουν τομέα επαγγελματικής εκπαίδευσης. Αντί να ενισχύσει τον μορφωτικό χαρακτήρα του επαγγελματικού Λυκείου, θεσμοθετεί τη συστηματική απομάκρυνση των μαθητών από τα θρανία προς σχολές πρόωρης κατάρτισης, που μπορούν να ιδρύονται ακόμα και από εργοδοτικούς φορείς. Μαζί δε με τη θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων και στο ΕΠΑΛ, άλλο ένα τμήμα του μαθητικού δυναμικού απομακρύνεται από το Λύκειο, με μόνη διέξοδο την μαθητεία πριν τα 18.

Παράλληλα, εντάσσονται ρυθμίσεις, όπως η δυνατότητα πιστοποίησης προσόντων από ιδιωτικούς φορείς, , η υποβάθμιση των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ που επανέρχονται στο μεταγυμνασιακό επίπεδο, ενώ εδώ και χρόνια σ’ αυτές φοιτούσαν ενήλικοι απόφοιτοι Λυκείου και η δημιουργία πρότυπων ΕΠΑΛ με απόλυτο έλεγχο των σπουδών και των ειδικοτήτων τους από τους εκπροσώπους της τοπικής αγοράς.

Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στα ΕΠΑΛ με τις νέες ρυθμίσεις; Συρρίκνωση ειδικοτήτων, λιγότεροι μαθητές, λιγότεροι καθηγητές, σύντομα λιγότερα ΕΠΑΛ.

Και ενώ ο ελληνικός λαός αγωνιά μπροστά στην εξέλιξη της πανδημίας και οι μαθητές, ειδικά της Γ’ Λυκείου, βρίσκονται στο μέσον της προσπάθειάς τους, το Υπουργείο ανακοινώνει βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, που θα ορίζεται  ως μέσος όρος των επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα, προσαυξημένο από ένα ποσοστό, που θα καθορίζεται με συντελεστή από το ίδιο το Τμήμα, ενώ η διαδικασία εισαγωγής τους θα γίνεται εφεξής σε δύο φάσεις, με δυσμενείς συνέπειες για τον μαθητικό πληθυσμό.

Φυσικά, ο στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι ένας και μοναδικός: Η συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού μέσω της τράπεζας θεμάτων, η μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ και η μετατροπή τους σε πελάτες ιδιωτικών ΙΕΚ και Ιδιωτικών Κολλεγίων.

Η υπουργός που άφησε χωρίς ουσιαστική εκπαίδευση τη νεολαία για ένα χρόνο περίπου, που αδιαφόρησε για την κάλυψη της ύλης της περσινής χρονιάς, που δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να προστατεύσει την εκπαιδευτική κοινότητα απέναντι στην πανδημία, έρχεται να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στον μαθητικό κόσμο. Θα το επιτρέψουμε;

*Μέλος της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΙΛΚΙΣ

Σχολιάστε