My Twitter Feed

16 Απριλίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κιλκίς: Αιμοδοσία στην Αντιπεριφέρεια -

Παρασκευή, 16 Απριλίου, 2021

Κλειστά 5 λύκεια ένεκα κόβιντ -

Πέμπτη, 15 Απριλίου, 2021

Σοκ και δέος με τα 80 κρούσματα! -

Πέμπτη, 15 Απριλίου, 2021

Έργα 7 εκατ. ευρώ μέσω ΑΝΚΙ -

Πέμπτη, 15 Απριλίου, 2021

Επαναλειτουργεί η προαστιακή γραμμή -

Πέμπτη, 15 Απριλίου, 2021

Συνεργασία Nescafé με Staramaki -

Τετάρτη, 14 Απριλίου, 2021

Συνεχίζονται τα ράπιντ τεστ -

Τετάρτη, 14 Απριλίου, 2021

“‘Οχι μεταφορά της Λαϊκής Γουμένισσας -

Τετάρτη, 14 Απριλίου, 2021

“Καραντίνα” στην Coca Cola και…

…τις πολυεθνικές.

Του Όμηρου Ταχμαζίδη*


Η “επόμενη ημέρα” θα είναι δύσκολη για τον ελληνικό λαό και για την ίδια τη χώρα. Διακυβεύεται το μέλλον της και η ανεξάρτητη ύπαρξη της. Η οικονομική κρίση, η πολιτική των μνημονίων και τώρα η υγειονομική κρίση έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά επικίνδυνο οικονομικό πλαίσιο. Παραμένω στο τελευταίο, διότι παρά τα επιμέρους διεθνοπολιτικά χαρακτηριστικά της συγκυρίας (π.χ. επιθετικότητα της Τουρκίας, αστάθεια και ανακατατάξεις στην ανατολική Μεσόγειο), θεωρώ ότι το οικονομικό θα καθορίσει την επόμενη ημέρα. Υπάρχει κίνδυνος για τη χώρα: την ακεραιότητά της, την άμυνά της, το μέλλον της – οφείλουμε να δώσουμε νέα προοπτική στην καθημερινή μας συμπεριφορά, αρχίζοντας από τα μικρά και εφικτά.

Ως πολίτες θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες υπεράσπισης της πατρίδας: είναι καθήκον συνταγματικού πατριωτισμού. Από τώρα. Από αυτή τη στιγμή. Μέσα στις συνθήκες της καραντίνας. Το μύθευμα ότι όλοι χάσαμε και χάνουμε από αυτή τη διαδικασία είναι ένας τρόπος για να επιβάλλουν την κοινωνική μοιρολατρία οι ελάχιστοι που αποκομίζουν τεράστια οικονομικά οφέλη από την οικονομική καταστροφή της χώρας. Το ίδιο ισχύει και για την πολιτική “ελίτ” η οποία αναπαράγεται σε αυτές τις τρισάθλιες, από κάθε άποψη, συνθήκες με ακόμη μεγαλύτερη ευκολία. Ενδεικτικό το γεγονός ότι η οικογενειοκρατία αναγεννάται διαρκώς και ισχυροποιείται καθημερινά εις βάρος της δημοκρατίας και των συμφερόντων της χώρας.

Το μποϊκοτάζ στα προϊόντα πολυεθνικών εταιριών, αυτές τις ημέρες, είναι ύψιστη πολιτική πράξη και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία έμπρακτης αντίστασης των ευσυνείδητων μελών της κοινωνίας των πολιτών ενάντια στην εθνική εξάρτηση, την κοινωνική εξαθλίωση και την οικονομική κατάρρευση της χώρας.

Η Coca Cola αυτές τις ημέρες ξαναπαρουσίασε τη διαφήμιση με τον Άγιο Βασίλειο της: για να γιορτάσουμε υποτίθεται όλοι μαζί ευτυχισμένα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά. Αυτό τη στιγμή που φουντώνουν παγκοσμίως οι διαμαρτυρίες για την εκμετάλλευση σκλάβων εργατών σε διάφορα μέρη του κόσμου και η Coca Cola προσπαθεί να αποτρέψει την ψήφιση σχετικού νόμου από την αμερικανική βουλή για την προστασία αυτών των ανθρώπων, ισχυριζόμενη ότι η ίδια δεν απασχολεί πουθενά στον πλανήτη σκλάβους εργάτες, αλλά… δεν εξηγούν γιατί δε θέλουν το νόμο. [Βλ. σχετική ανάρτηση στο tvx.gr , “”Παιχνίδια” Coca Cola, Nike και Apple με φόντο τη σύγχρονη σκλαβιά”]

Αλλά δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την καταδίκη της Coca Cola από αμερικανικό (sic!) δικαστήριο για δολοφονίες εργαζόμενων συνδικαλιστών στην Λατινική Αμερική. Αυτή η ιστορία καταγράφεται στο συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ – είναι προσβάσιμο στο διαδίκτυο- με τον τίτλο The Coca Cola Case. Και, φυσικά, δεν λησμονούμε ότι στη χώρα μας η Coca Cola έκλεισε μέσα στην κρίση τα εργοστάσιά της στην Αθήνα, την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, ούτε και ότι μετέφερε την έδρα της, για λόγους φοροαποφυγής στην Ελβετία αλλάζοντας και το όνομα της εταιρίας (στα γερμανικά πλέον), ούτε και ότι εισάγει βασικά προϊόντα της από το εξωτερικό (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία κ.α.) και πως στις εισαγωγές προϊόντων οφείλεται η κατάργηση κάτι παραπάνω από 3.000 θέσεων εργασίας στη χώρα μας. Τέλος δε λησμονούμε τον τιτάνιο αγώνα των απεργών της Θεσσαλονίκης για επαναλειτουργία του εργοστασίου (απασχολούσε πάνω από 450 άτομα, χωρίς τους πωλητές της εταιρίας) και το σύνθημά τους “Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο”.

Στηρίζουμε με πείσμα την ελληνική παραγωγή υποστηρίζοντας τις ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου (ΛΟΥΞ -Πάτρα, ΒΙΚΟΣ – Γιάννενα, ΕΨΑ – Βόλος, Green Cola –Νέα Ορεστιάδα Έβρου, Frutop – Αθήνα, ΦΗΜΗ – Κρήτη, ΓΕΡΑΝΙ – Κρήτη, ΤΕΜΕΝΙΑ- Κρήτη, ΚΛΙΑΦΑΣ – Τρίκαλα, ΦΛΩΡΙΝΑ-ΔΙΝΑΚΗΣ, ΞΙΝΟ ΝΕΡΟ, ΑΓΝΗ – Ορχομενός, ΚΡΗΝΗ-Αίγιο, ΚΑΜΠΟΣ ΧΙΟΥ, ΕΑΣ Αργολίδας AGROS, ΛΑΚΩΝΙΑ, VITEM – Λάρισα, ΟΛΥΜΠΟΣ- Λάρισα, ΧΡΙΣΤΟΥΔΟΥΛΟΥ – Άργος / Κουφάλια Θεσσαλονίκης, ΚΟΥΚΑΚΗΣ- Κιλκίς κ.α.).

Το μποϊκοτάζ στα προϊόντα της Coca Cola και η κατανάλωση προϊόντων των ελληνικών επιχειρήσεων θα αποτρέψει προβλήματα ρευστότητας στις μικρές επιχειρήσεις – (αυτό ελπίζει η Coca Cola για να τις συντρίψει την “επόμενη ημέρα”) – θα διατηρηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας στην ελληνική περιφέρεια και θα αποφευχθεί νέο κύμα εξόδου του νεανικού εργατικού δυναμικού στο εξωτερικό ( από ατομική εμπειρία γνωρίζω ότι μεγάλος αριθμός από εργαζόμενους του κλειστού εργοστασίου της Θεσσαλονίκης αναγκάστηκε να μεταναστεύσει οικογενειακώς στη Γερμανία).

Αντιστεκόμαστε για να μας βρει η “επόμενη μέρα” όρθιους. “Καραντίνα” στα προϊόντα της Coca Cola – δεν παραγγέλνουμε από ταχυφαγεία που διαθέτουν μόνο προϊόντα Coca Cola, απαιτούμε προϊόντα και των ελληνικών εταιριών, κατοχυρώνουμε έτσι το δικαίωμα της επιλογής… (έπεται συνέχεια…)

*Mέλος του Ε.Γ. της Σοσιαλιστικής Προοπτικής (www.sopro.gr )

Σχολιάστε