My Twitter Feed

23 Σεπτεμβρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

SOS για τη μεταδοτικότητα σε Κιλκίς -

Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου, 2021

Η επίσκεψη Ανδρουλάκη στο νομό -

Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου, 2021

Ξεπεράσαμε τα 50 κρούσματα -

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου, 2021

Αξιούπολη: Δημοπρατήθηκε η μελέτη Μουσείου -

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου, 2021

Ο Γεωργαντάς με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ -

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου, 2021

“Άμεσα ΜΕΘ και προσλήψεις” -

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου, 2021

Ανησυχία εργαζομένων σε δήμους -

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου, 2021

Τον έπιασαν με 21 κιλά κάνναβη -

Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου, 2021

Η κατάσταση στα σχολεία Παιονίας

Με τίτλο “η κυβέρνηση συνεχίζει να υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, Διοίκηση και Αντιπολίτευση περί άλλων τυρβάζουν”, η Λαϊκή Συσπείρωση Παιονίας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση με αναφορές και θέσεις για τα προβλήματα των σχολείων στο δήμο:

“Ενώ η κυβέρνηση παραδέχεται, μέσω των υπηρεσιακών της παραγόντων, τις τραγικές ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές του συστήματος εκπαίδευσης της περιοχής, προτείνει στο Δήμο Παιονίας λύσεις στη στέγαση των μαθητών, με μηδαμινό κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό και απρόβλεπτες συνέπειες για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, ακόμη και για την ασφάλεια τους.

Διοίκηση και αντιπολίτευση του Δήμου Παιονίας, ως συνήθως, περί άλλων “τυρβάζουν”, πολλά λέγονται περί “τάξης και ηθικής” αλλά τα προβλήματα οξύνονται με ανήθικο τρόπο για τους δημότες.

Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα” λέει ο λαός μας και φαίνεται πως ισχύει στην περίπτωση μας. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας ζήτησε γνωμοδότηση από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παιονίας για την ίδρυση και λειτουργία 2ου Γυμνασίου στο Πολύκαστρο, σε κτίριο του σχολικού συγκροτήματος του 1ου Δημοτικού Σχολείου. Το κτίριο αυτό σήμερα φιλοξενεί τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου, τα οποία σχεδιάζεται να μετεγκατασταθούν στο μέλλον σε νέο κτίριο.

Πρόκειται για κτίριο στο οποίο φοίτησαν οι παππούδες και οι γιαγιάδες των παιδιών που σήμερα φοιτούν στο 1ο Γυμνάσιο και το οποίο ενδεχομένως δεν διαθέτει, ούτε την στατική επάρκεια που απαιτείται, ούτε την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή ενώ για αυτούς τους λόγους υπήρξε αντικείμενο έντονων διαμαρτυριών τη δεκαετία του ’80 από τους μαθητές της εποχής. Παράλληλα, η συστέγαση παιδιών Δημοτικού και Γυμνασίου, στον ίδιο χώρο, δεν είναι παιδαγωγικά ορθή και μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει.

Παράλληλα προτάθηκε η προαγωγή του 4ου δημοτικού σχολείου Πολυκάστρου από 6/θέσιο σε 12/θέσιο εξέλιξη η οποία είναι θετική αλλά σχεδιάζεται να κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) που σημαίνει πως μια εταιρεία με ελάχιστους πόρους που θα διαθέσει για την κατασκευή του έργου (λίγο πάνω από 10%), θα εξασφαλίζει σταθερά κερδοφορία μέσω του ενοικίου που θα πληρώνει το Δημόσιο, για πάνω από 20 χρόνια.

Η ίδρυση και λειτουργία 2ου Γυμνασίου, 4ου Δημοτικού και 4ου Νηπιαγωγείου στο Πολύκαστρο αποτελεί, εδώ και χρόνια, μόνιμη διεκδίκηση της “Λαϊκής Συσπείρωσης” και του ΚΚΕ, που την ανέδειξε σε κάθε ευκαιρία τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο, όσο στο Κοινοβούλιο. Η απάντηση ήταν πάντα ότι “το ταμείο είναι μείον”. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, ποτέ δεν συμβιβαστήκαμε με αυτή την κατάσταση και καλούσαμε τους τοπικούς συλλογικούς φορείς να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν αυτό που τους ανήκει. Αυτοί οι αγώνες δημιούργησαν το κλίμα και τις προϋποθέσεις για να ανοίξει ο δρόμος για την ίδρυση και λειτουργία αυτών των σχολείων και ο αγώνας αυτός συνεχίζεται για να κατασκευαστούν άμεσα και να μην μείνουν στα χαρτιά, όπως έγινε στο πρόσφατο παρελθόν .

Ως “Λαϊκή Συσπείρωση” στο πρόσφατο “δια περιφοράς” Δημοτικό Συμβούλιο αναγνωρίσαμε την αναγκαιότητα λειτουργίας τόσο του 2ου Γυμνασίου, όσο την προαγωγή του 4ου Δημοτικού και την υπερψηφίσαμε. Εντούτοις θεωρούμε προκλητική την πρόταση στέγασης του Γυμνασίου στο προτεινόμενο, “ακατάλληλο” κατά τη γνώμη μας κτίριο και την καταψηφίσαμε. Παράλληλα εκφράσαμε την κάθετη αντίθεση μας στην κατασκευή 4ου Δημοτικού μέσω ΣΔΙΤ γιατί θα φορτώσει επιπλέον βάρη στους δημότες, για κάτι που έχουν ήδη πληρώσει στο κράτος και τους το χρωστάει.

Ιδιαίτερα για την περίπτωση του 2ου Γυμνασίου πιστεύουμε ότι είναι μακριά από τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και των παιδιών μας για νέα, σύγχρονα και ασφαλή κτίρια με βάση τις επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής. Η πρόταση αυτή δεν δίνει καμία προοπτική για το μέλλον των κατοίκων και του τόπου, που τόσο εύκολα δηλώνουν οι υπόλοιπες παρατάξεις ότι νοιάζονται και υπηρετούν. Η πρόταση αυτή δεν δημιουργεί οράματα ούτε για “Παιονία Ισχυρή”, ούτε για “Παιονία της Προόδου” αλλά για “Παιονία της Θυσίας” των κοινωνικών της αναγκών, για τα κέρδη μιας χούφτας επιχειρηματικών ομίλων, κατά παραγγελία της κυβέρνησης και των τοπικών της στελεχών.

Η κυβέρνηση κάνει τη δουλειά της. Το θέμα είναι τι κάνει η Διοίκηση και η Αντιπολίτευση του Δήμου. Για άλλη μια φορά “ουδέν σχόλιο” και βάλτε όλοι πλάτη “να την βγάλουμε και φέτος”. Η κυβέρνηση μπορεί να πανηγυρίζει για τα κατορθώματα των τοπικών της στελεχών αλλά η τοπική κοινωνία πρέπει να προβληματιστεί σοβαρά για τον πραγματικό τους ρόλο και τις προτεραιότητες τους. Μέχρι τώρα τους βλέπουμε να υπηρετούν κύρια τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, τις τράπεζες και τα επιχειρηματικά συμφέροντα (δάνεια από τράπεζες, μειώσεις δημοτικών τελών για βιομηχανίες κ.α.). Για τις κοινωνικές ανάγκες βλέπουμε μόνο “καλές προθέσεις”, “χτυπήματα στην πλάτη”, “εκκλήσεις για εθελοντισμό” και καμία ουσιαστική διεκδίκηση.

Σήμερα, σε συνθήκες πανδημίας, που οι μαθητές είναι απαραίτητο να κάνουν μάθημα σε μεγαλύτερες αίθουσες, να μην υπάρχει συγχρωτισμός, να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις και να γίνεται καλός αερισμός των τάξεων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ουσιαστική προστασία τους από τον ιό και η βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης, η πρόταση για επιπλέον σύγχρονα και ασφαλή κτίρια γίνεται ακόμη πιο επίκαιρη και αναγκαία.

Οι δυνατότητες υπάρχουν. Αυτό που δεν υπάρχει είναι η πολιτική βούληση της κυβέρνησης και των Τοπικών Διοικήσεων, που υπηρετούν μια στρατηγική η οποία ιεραρχεί με γνώμονα τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων .

Οι κάτοικοι της περιοχής οργανωμένα και μέσα από τα συλλογικά όργανα που ανήκουν, μπορούν να διεκδικήσουν και να βάλουν τη δική τους σφραγίδα στις εξελίξεις. Εκεί γεννιέται η ελπίδα για καλύτερες μέρες.”

Σχολιάστε