My Twitter Feed

9 Μαΐου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Παραμένουμε στο “βαθύ κόκκινο” -

Σάββατο, 8 Μαΐου, 2021

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κέντρο -

Παρασκευή, 7 Μαΐου, 2021

Μ. Σχοινάς: Επίτιμος στη Παιονία -

Παρασκευή, 7 Μαΐου, 2021

Σε αργή υποχώρηση ο κορονοϊός -

Παρασκευή, 7 Μαΐου, 2021

Δικογραφίες σε βάρος ιερέων -

Παρασκευή, 7 Μαΐου, 2021

Δωρεάν τεστ σε τρεις οικισμούς -

Παρασκευή, 7 Μαΐου, 2021

Στεφάνια για την εργατική 1η Μάη -

Παρασκευή, 7 Μαΐου, 2021

Ο κορονοϊός είναι πάντα εδώ! -

Πέμπτη, 6 Μαΐου, 2021

Διαδικτυακά σεμινάρια από Νηρέα

Την Πέμπτη 18 Μαρτίου και την Τετάρτη 24 Μαρτίου ολοκληρώθηκαν τα δύο διαδικτυακά σεμινάρια, για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, με τίτλο: «Ενισχύοντας την ψυχική ανθεκτικότητα», που διοργανώθηκαν από το Κέντρο Πρόληψης “ΝΗΡΕΑΣ”.

Το σεμινάριο ήταν συνολικής διάρκειας 15 ωρών και υλοποιήθηκε σε 10 εβδομαδιαίες συναντήσεις, με τη συμμετοχή συνολικά 20 εκπαιδευτικών.

Σκοπός της παρέμβασης ήταν η προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας των εκπαιδευτικών και η ενίσχυση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας, προκειμένου να υποστηριχθούν στο ρόλο τους, να φροντιστούν και να είναι σε θέση να φροντίσουν καλύτερα και τους/τις μαθητές/τριες τους.

Οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου είχαν τη δυνατότητα μέσα σε κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης:

α) να επεξεργαστούν συναισθήματα απώλειας, ανασφάλειας, φόβου και άγχους και να μοιραστούν δυσκολίες,

β) να αναζητήσουν και να ενισχύσουν αξίες, πεποιθήσεις και αποθέματα που λειτουργούν ως κινητήριος δύναμη και καθοδηγούν τις επιλογές και τον τρόπο δράσης,

γ) να ενισχύσουν προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες όπως αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση, αυτεπάρκεια, αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, επικοινωνία, συνεργασία, φροντίδα,

δ) να ενισχύσουν ικανότητες επαναπροσδιορισμού και ιεράρχησης νέων στόχων,

ε) να ενισχύσουν ικανότητες όπως η υπευθυνότητα, η ενεργή συμμετοχή, η ανάληψη πρωτοβουλιών και η αισιοδοξία και

στ) να εστιάσουν στην αξιοποίηση πηγών και σχέσεων υποστήριξης.

Από την ανατροφοδότηση των συμμετεχουσών/όντων προέκυψε ότι αξιολογούν το σεμινάριο ως ιδιαίτερα βοηθητικό, καθώς κατά κύριο λόγο κάλυψε την ανάγκη για επικοινωνία, σύνδεση και αλληλεπίδραση τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε ανθρώπινο επίπεδο, σε αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο που διανύουμε.

Πιο συγκεκριμένα, η ανταλλαγή απόψεων και δυσκολιών με συναδέλφους, το μοίρασμα, η παροχή στήριξης και αποδοχής, η προσωπική ενδυνάμωση, η ενδοσκόπηση, η επαφή με τα συναισθήματα, η ενσυναίσθηση, η αυτο-φροντίδα και η γνωριμία με νέα άτομα ήταν τα κύρια στοιχεία που κυριάρχησαν και τα οποία αποτιμήθηκαν ως πολύ σημαντικά οφέλη, ικανοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες και τις ανάγκες τους.

Για γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς «ΝΗΡΕΑΣ» για πρώτη φορά φέτος υλοποίησε διαδικτυακά σεμινάρια για γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας με τίτλο: «Μεγαλώνοντας καλύτερα μαζί».

Δημιουργήθηκαν δυο ομάδες γονιών στις οποίες συμμετείχαν συνολικά 16 γονείς. Οι συναντήσεις, διάρκειας 18 ωρών ξεκίνησαν τον Ιανουάριο κι ολοκληρώθηκαν το Μάρτιο 2021. Οι γονείς δήλωσαν ότι στις συναντήσεις ένιωσαν ελπίδα, αισιοδοξία, συγκίνηση, κουράγιο, δύναμη, υποστήριξη, ενδυνάμωση, φροντίδα, ενσυναίσθηση.

Επίσης μας είπαν: «ένιωσα ότι δεν είναι μόνη», «μπόρεσα να επικοινωνήσω», «πήρα πολλά εφόδια», «βρήκα έμπρακτες λύσεις», «κατάλαβα ότι κανείς δεν είναι τέλειος», «αφιέρωσα χρόνο στον εαυτό μου», «προσπαθώ να ακούω περισσότερο τα παιδιά μου», «μου έδωσε τις γνώσεις και τα σωστά ερεθίσματα για την αντιμετώπιση διάφορων θεμάτων».

Από τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης φάνηκε ότι στην πλειοψηφία τους οι συμμετέχουσες/-οντες βρήκαν το σεμινάριο πολύ ικανοποιητικό, οι προσδοκίες τους ικανοποιήθηκαν, εμπλουτίστηκαν οι γνώσεις τους, ήταν χρήσιμο για την ενίσχυση του γονεϊκού τους ρόλου, βοήθησε στη βελτίωση της θετικής αλληλεπίδρασης τους με τα άλλα μέλη της οικογένειας τους και τους άρεσε η αλληλεπίδραση, το καλό κλίμα και το υλικό του σεμιναρίου.

Σχολιάστε