Πάμε επιτέλους για αναβάθμιση;
H αναβάθμιση του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, είναι σύμφωνα με πληροφορίες η σημαντικότερη παρέμβαση που θα κάνει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS, που έχει συστήσει την εταιρεία “Νέα Εγνατία Οδός”.
Ως γνωστόν, στον εν λόγω άξονα 44 χιλιομέτρων, που σήμερα έχει μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση δίχως να υπάρχει διαχωριστική νησίδα, καταγράφηκαν θανατηφόρα τροχαία με μεγάλη συχνότητα, έτσι που να αποκαλείται δικαίως “καρμανιόλα”.
Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι ο άξονας εντάσσεται στο πανευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, συνδέοντας τη χώρα μας με την Βόρεια Μακεδονία και κατ` επέκταση με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
ΣήμεραΠαρασκευή πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ η τελετή υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, κλείνοντας έτσι το πρώτο μέρος του διαγωνισμού που τρέχει εδώ και περίπου 8 χρόνια.
Αυτή η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης είναι ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο βήμα για την ιδιωτικοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα της Βόρειας Ελλάδας. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία θα χρειαστεί να κλείσουν και άλλες εκκρεμότητες όπως η αδειοδότηση των σηράγγων και η λειτουργία των τελευταίων σταθμών διοδίων.
Στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αντιτίθεται ο Σύλλογος Εργαζομένων της εταιρείας, ο οποίος πραγματοποιεί απεργία σε ένδειξη διαμαρτυρίας.
Στο μεταξύ, έχει υπογραφεί η ΚΥΑ για την αύξηση των διοδίων και με αυτήν τα διόδια θα ανέρχονται πλέον σε 0,04 λεπτά/χιλιόμετρο (από 0,03 λεπτά) ενώ θα υπάρξει και δεύτερη αύξηση σε μεσοπρόθεσμο χρονικό διάστημα.