My Twitter Feed

17 Ιούλιος, 2020

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Τι είπαν για το προσφυγικό -

Παρασκευή, 17 Ιούλιος, 2020

Ο σχεδιασμός για τα νοσοκομεία -

Παρασκευή, 17 Ιούλιος, 2020

Περιήγηση στο αρχαίο Παλατιανό -

Πέμπτη, 16 Ιούλιος, 2020

«Η αναβάθμιση προτάθηκε νωρίς» -

Πέμπτη, 16 Ιούλιος, 2020

Έκαναν κλοπές και διαρρήξεις -

Τετάρτη, 15 Ιούλιος, 2020

Ίδρυση Ειδικού ΕΠΑΛ-Γ στο Κιλκίς -

Τετάρτη, 15 Ιούλιος, 2020

Επισκέψεις για το προσφυγικό -

Τετάρτη, 15 Ιούλιος, 2020

Προτεραιότητα γήπεδα και κολυμβητήριο -

Τετάρτη, 15 Ιούλιος, 2020

Οι οικολογικά σημαντικές περιοχές

Με θέμα τις οικολογικά σημαντικές περιοχές του Κιλκίς και τους “κινδύνους από τον πρόσφατο νόμο για τον εκσυγχρονισμό της περιβαλλοντικής νομοθεσίας”, μίλησε η περιφερειακή σύμβουλος Κιλκίς, Έφη Ναβροζίδου, κατά την διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης για το περιβάλλον.

Με τίτλο «ανάπτυξη με περιβαλλοντικό πρόσημο ή άλλη μια ευκαιρία για ιδιωτικοποιήσεις, αυτή τη φορά πάνω στο Περιβάλλον;”, η κ. Ναβροζίδου στην τοποθέτηση της σημείωσε τα εξής:

«Ο νομός Κιλκίς διαθέτει μεγάλη ποικιλία οικοτόπων και υψηλή ποικιλότητα ειδών, με πολλά ενδημικά είδη χλωρίδας και πανίδας, όπως είναι τα Κρούσια, το Δύσωρον, το Μαυροβούνι, το Πάικο, ο ποταμός Γαλλικός και ο Αξιός, όπου εκεί στην περιοχή του Ανθόφυτου βρίσκεται η μεγαλύτερη περιοχή σε εκτάρια, χαρακτηρισμένη περιοχήNATURA, όπως είναι το σπάνιο οικοσύστημα του υδάτινου όγκου της Πικρολίμνης, τα λασπόλουτρα της οποίας ήταν ξακουστά από τα ομηρικά χρόνια για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες, η Πικρολίμνη Ξυλοκερατέα, το μοναδικό Υδροχαρές Δάσος των Μουριών, τα Χίλια Δένδρα, Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης, η λίμνη Δοϊράνη που ανήκει στις Ζώνες Ειδικής Προστασίας,…

Και έρχεται ο πρόσφατος νόμος για τον «εκσυγχρονισμό» της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, όπου ψηφίστηκε μόνο με ψήφους της ΝΔ αρχές Μαΐου 2020!

Πλήθος περιβαλλοντικών οργανώσεων της χώρας και πολλοί επιστημονικοί και πανεπιστημιακοί φορείς δήλωσαν με σαφήνεια την αντίθεσή τους και υπήρξαν διαμαρτυρίες που συνεχίζονται ακόμη και σήμερα.

Το Κιλκίς πλήττεται από το νομοσχέδιο κι αυτές οι μοναδικής αξίας περιοχές μας απειλούνται από την ανάπτυξη εξορυκτικών, ενεργειακών, τουριστικών και άλλων μονάδων μεγάλης κλίμακας.

Το νέο σχήμα θα έχει περιορισμένες διαδικασίες συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών στη λήψη διαχειριστικών αποφάσεων, σε αντίθεση με τις υποδείξεις διεθνών και ευρωπαϊκών ενδεδειγμένων πρακτικών. Σοβαρή αντίφαση αποτελεί το γεγονός ότι αφενός ζητείται «τοπική δραστηριοποίηση» αφετέρου όμως απαιτείται τήρηση διπλογραφικών βιβλίων, οδηγώντας στην πράξη σε αποκλεισμό τοπικές περιβαλλοντικές οργανώσεις που μέχρι τώρα στάθηκαν στυλοβάτες των Φορέων Διαχείρισης.

Αυτή τη στιγμή στον νομό Κιλκίς δεν υφίσταται κάποιος Φορέας Διαχείρισης, εκτός από τον Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού Κόλπου, στην επίβλεψη του οποίου εμπίπτει η κοίτη και οι όχθες του Αξιού μέχρι την Ειδομένη. Με τον νέο αντιπεριβαλλοντικό νόμο είναι άγνωστο αν θα υπάρχει στη θέση του κάποια τοπική μονάδα διαχείρισης, μελέτης, προστασίας και αναβάθμισης των περιοχών αυτών. Αντί να γίνονται βήματα μπροστά, αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι γίνονται βήματα προς τα πίσω.»

Κλείνοντας την τοποθέτηση της, η κ. Ναβροζίδου, έθεσε τα παρακάτω ερωτήματα:

Πόσο φιλοπεριβαλλοντικό, αναπτυξιακό, εκσυγχρονιστικό είναι το νομοσχέδιο αυτό τελικά;

Κάνουμε ότι κάνει και η Ευρώπη; Είμαστε σύννομοι με τις Διεθνείς Συμβάσεις που από δεκαετίες πριν μέχρι και πρόσφατα έχουμε υπογράψει;

Υπάρχει πρόβλεψη προστασίας των δασών και όλων των χαρακτηρισμένων περιοχών; Τι λέει το άρθρο 44 περί χρήσης της γης, έργα και εγκαταστάσεις; Ποιος θα ελέγχει;

Πόσο χάνουν οι Δήμοι και η Περιφέρεια από τις αρμοδιότητές τους;

Πόσο δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις;

ΤΕΛΟΣ…την προσοχή μου κέρδισε (πριν μια δυο εβδομάδες) ένα ερώτημα προς τη Βουλή των Ελλήνων, όπου 32 βουλευτές και βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ έθεσαν στην υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κεραμέως. Καταγγέλλει η ερώτηση ότι χωρίς αιτιολόγηση και τεκμηρίωση καταργείται το μάθημα «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» από την Α΄ και Β΄ Γυμνασίου. Ένα μάθημα που μέσα στις θεματικές της διδασκαλίας περιείχε κεφάλαια όπως: Υδάτινοι Πόροι, Δασικοί Πόροι, Φυσικές Προστατευόμενες Περιοχές, Μορφές Ενέργειας, Διαχείριση Αποβλήτων, κ.ά.

ΑΣ ΑΝΑΡΩΤΗΘΟΥΜΕ, πόσο τυχαίο είναι αυτό το γεγονός σε σχέση με το θέμα που συζητάμε σήμερα…

ΑΣ ΑΝΑΡΩΤΗΘΟΥΜΕ, τι στόχο έχει αυτή η επιδίωξη της (μη) παιδείας…»

Σχολιάστε