My Twitter Feed

10 Ιανουαρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

ΠΟΕΔΗΝ: Απαράδεκτη κατάσταση -

Κυριακή, 10 Ιανουαρίου, 2021

Το ΓΝΚ και η διασπορά του ιού -

Κυριακή, 10 Ιανουαρίου, 2021

Το Κιλκίς έχασε και τον Θ. Παυλίδη -

Κυριακή, 10 Ιανουαρίου, 2021

Απολογισμός με κριτική για όλα -

Σάββατο, 9 Ιανουαρίου, 2021

Έφυγε από τον ιό κι ο Δημ. Ταταρίδης -

Σάββατο, 9 Ιανουαρίου, 2021

Μικρός ο αριθμός των κρουσμάτων -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

19 στήλες θερμομέτρησης σε Κιλκίς -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

Παιονία: Αναλυτικά το έργο-μαμούθ -

Παρασκευή, 8 Ιανουαρίου, 2021

“Πλήγμα, ο φόρος για ιστοσελίδες”

Georgantas_2_2-003Ο Γιώργος Γεωργαντάς κι άλλοι έξι βουλευτές της ΝΔ κάνουν λόγο για “εξοντωτικό φόρο που μπορεί να δημιουργήσει ολιγοπωλιακές καταστάσεις στο ελληνικό διαδίκτυο, με την επικείμενη επιβολή φόρου επί των διαφημίσεων”.

Σε ερώτησή τους προς τους υπουργούς Γ. Βαρουφάκη και Ν. Παππά τονίζουν ότι “η κυβέρνηση αδυνατεί να απαντήσει σε όσους υποστηρίζουν ότι η κίνηση αυτή θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στη διαδικτυακή αγορά και θα δημιουργήσει ολιγοπωλιακές καταστάσεις για πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά δεν φορολογούνται εδώ”.

Να σημειωθεί ότι τους κινδύνους έχει επισημάνει ο Σύνδεσμος Εκδοτών Διαδικτύου, μέσω επιστολής προς τον υπουργό Επικρατείας κ. Παππά, ενώ στην επιβολή φόρου δεν αντιδρούν μόνο οι ιστοσελίδες με έδρα την Ελλάδα, αλλά και οι διαφημιζόμενοι, που σημειώνουν ότι η αγορά έχει ήδη πληγεί λόγω της μακροχρόνιας ύφεσης και δεν αντέχει νέα χτυπήματα.

ypologistisΟι βουλευτές της ΝΔ επισημαίνουν ότι η επιβολή φόρου 20% στη διαφήμιση σε όλα τα ψηφιακά μέσα, ουσιαστικά αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο τηλεοπτικούς σταθμούς και ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, ενώ τα μεγέθη τους είναι διαφορετικά.

Τονίζουν ότι η επιβολή του συγκεκριμένου φόρου, είναι δηλωτική της άγνοιας της κυβέρνησης για την αγορά στο διαδίκτυο, αφού από το σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης  στο internet στην Ελλάδα, το 80% καταλήγει σε πολυεθνικές διαδικτυακές επιχειρήσεις και μόνο το 20% καταλήγει σε ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα την Ελλάδα.

Αυτό σημαίνει ότι οι πολυεθνικές διαδικτυακές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να μην φορολογούνται τα έσοδα τους από τη διαφήμιση στη χώρα προέλευσης ή προβολής της, δηλαδή στην Ελλάδα.

Οι βουλευτές υποστηρίζουν ότι σε  μια δύσκολη εποχή για την αγορά και την οικονομία, καθίσταται ακριβότερη η διαφήμιση στο internet και ουσιαστικά οδηγούνται στο κλείσιμο  ιστοσελίδες, με έδρα την Ελλάδα, που δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις και στο κόστος λειτουργίας τους. Σε αυτή την περίπτωση είναι βέβαιο ότι όχι μόνο δεν θα υπάρχουν τα προσδοκόμενα έσοδα αλλά θα χαθούν και αυτά που σήμερα εισπράττει το δημόσιο.

 

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης των βουλευτών:

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Κύριοι Υπουργοί,

Η άκριτη επιλογή και πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει το φόρο στο 20% για τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα, οριζόντια και αδιακρίτως, οδηγεί στο κλείσιμο ενημερωτικές ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα.

Ουσιαστικά, αντιμετωπίζει φορολογικά με τον ίδιο τρόπο ένα τηλεοπτικό σταθμό και μια ιστοσελίδα.

Το μόνο που θα επιτευχθεί , μέσα από μία τέτοια ρύθμιση, είναι να καταστεί ακριβότερη η διαφήμιση στο διαδίκτυο για τις ιστοσελίδες που έχουν, ως έδρα, τη χώρα μας.

Μαζί με αυτήν θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη και η επιβίωσή τους, με αποτέλεσμα να χαθούν και θέσεις εργασίας.

Είναι σαφής η άγνοια της διαφημιστικής αγοράς του διαδικτύου, που χαρακτηρίζει αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία.

Μόνο το 20% της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο καταλήγει σε ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα.

Το υπόλοιπο 80% το καρπώνονται πολυεθνικές διαδικτυακές ιστοσελίδες και επιχειρήσεις που μέσα από ένα εύρος τριγωνικών συναλλαγών, έχουν τη δυνατότητα να μην φορολογούνται τα έσοδα τους από τις διαφημίσεις, έστω και αν προβάλλονται στην Ελλάδα.

Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί ότι οδηγεί σε αδιέξοδο ελληνικές ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές ιστοσελίδες, αφού αντιμετωπίζει τα ισχνά διαφημιστικά τους έσοδα με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζει τα διαφημιστικά έσοδα τηλεοπτικών σταθμών.

Είναι αδύνατο να επιτύχει τον στόχο εσόδων που αναμένει από την αύξηση στο 20% του φόρου για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Αντίθετα, θα χαθούν και τα έσοδα που ήδη εισπράττει.

Η κυβέρνηση πριν προχωρήσει στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου για τη διαφημιστική αγορά στο διαδίκτυο, αλλά και για το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας τωνιστοσελίδων, επιλέγει να εξισώσει, ως προς την φορολογική αντιμετώπιση, τηλεόραση και διαδίκτυο.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Με ποιο σκεπτικό, επελέγη η οριζόντια φορολογική αντιμετώπιση των εσόδων από τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα;
  2. Έχει συνυπολογίσει την απώλεια εσόδων και θέσεων εργασίας από την διακοπή λειτουργίας ιστοσελίδων, με έδρα την Ελλάδα ή την μεταφορά της έδρας τους σε άλλη χώρα;
  3. Έχει συνειδητοποιήσει τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων στη διαδικτυακή διαφημιστική αγορά;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

  1. Κων/νος Κατσαφάδος Α’ Πειραιά
  2. Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς
  3. Ανδρέας Κατσανιώτης Αχαΐας
  4. Κων/νος Σκρέκας Τρίπολης
  5. Μάνος Κόνσολας Δωδεκανήσων
  6. Κων/νος Βλάσης Αρκαδίας
  7. Απόστολος Βεσυρόπουλος Ημαθίας
Σχολιάστε