My Twitter Feed

22 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Μετεό σταθμός στην Αξιούπολη -

Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Κλειστά πάντα τα εργαστήρια -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Σήκω Ψυχή μου στα Ελευθέρια -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

ΑΔΕΔΥ: Κάλεσμα για νέα απεργία -

Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024

Κασσελάκης: Υπέγραψε ομόνοια! -

Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Ο γραμματέας ΠΑΣΟΚ στο νομό -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Εκλογική επιτροπή και μήνυμα -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κόντρα δήμου με διευθύντρια ΔΕ -

Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Ξαναρχίζει σύντομα η ανάπλαση του Κήπου – Πάρκου;

Ανάπλαση Κήπου - Πάρκου στο Κιλκίς*Τι θα γίνει με την 21ης Ιουνίου.

Μετά από μια διακοπή, που οφείλονταν σε παρέμβαση του Δασαρχείου Κιλκίς, ο δήμος φέρεται αποφασισμένος να συνεχίσει το έργο της ανάπλασης της περιοχής Πάρκου – Κήπου της πόλης του Κιλκίς.

Η παρέμβαση του Δασαρχείου εκδηλώθηκε έπειτα απ` τις διαμαρτυρίες πολιτών και φορέων του Κιλκίς για την κοπή δέντρων, πολλά εκ των οποίων αιωνόβια, που προβλέπει η μελέτη του έργου. Ωστόσο, η δημοτική αρχή θεωρεί ότι μετά τις εξηγήσεις που δόθηκαν θα καμφθούν οι ενστάσεις και το έργο θα συνεχιστεί.

Σύμφωνα μ` αυτές τις εξηγήσεις, θα κοπούν μόνο τα γέρικα δέντρα, τα οποία θ` αντικατασταθούν από άλλα όπως προβλέπει η μελέτη, ενώ θα μεταφυτευτούν όσα κριθεί ότι είναι δυνατόν να επιβιώσουν σε άλλη περιοχή.

Στο μεταξύ, όμως, αντιδράσεις πολιτών εκδηλώνονται (και μέσω σχολίων στο ΚΙΛΚΙΣ24) για την προβλεπόμενη πεζοδρόμηση της οδού Βενιζέλου απ` το ύψος της Μητρόπολης ως αυτό των Δίδυμων Καπναποθηκών. Οι αντιδρώντες θεωρούν ότι θα επιβαρυνθούν υπερβολικά οι παράπλευροι οδοί (πχ Σπάρτης) και θα υποβαθμιστούν οι περιοχές πέριξ του τμήματος της πεζοδρόμισης της Βενιζέλου.

Η 21η Ιουνίου

Στο μεταξύ, η δημοτική αρχή σκοπεύει να ξεκινήσει σύντομα και την ανάπλαση του κεντρικού τμήματος της 21ης Ιουνίου απ` τα φανάρια της Βενιζέλου ως αυτά της 25ης Μαρτίου.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, εδώ δεν θα υπάρξει πεζοδρόμηση αλλά μόνο απαγόρευση στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ θα πραγματοποιηθούν και παρεμβάσεις αισθητικής βελτίωσης της οδού,  διαπλάτυνση των πεζοδρομιών και δημιουργία ποδηλατοδρόμου.

Σχόλια
7 Responses to “Ξαναρχίζει σύντομα η ανάπλαση του Κήπου – Πάρκου;”
  1. Ο/Η Λούκυ Λούκ λέει:

    Κατα το παρελθόν έγιναν απανωτές πεζοδρομήσεις ολικές ή μερικές που μόνον πεζοί δεν περπατούν και παράλληλα οι άνθρωποι δεν έχουν πού να παρκάρουν τα οχήματά τους σε μία πόλη όπου στο κέντρο της δεν υπάρχει ούτε μισό δημοτικό πάρκινγκ. Εκτός απο την 25η Μαρτίου μέχρι την οδό Θεσσαλονίκης, που πράγματι έχει καθιερωθεί ως περατσάδα πεζών, οι υπόλοιποι δρόμοι όπως η Κ. Γαβριηλίδη, η Εθνικής Αντίστασης, η Λέκκα, η Πόντου και η Καλούδη αποδείχτηκαν μνημεία αποτυχημένων επιλογών προηγούμενων δημοτικών αρχών. Αντί λοιπόν η σημερινή δημοτική αρχή να δεί το πασιφανές πρόβλημα και να επαναφέρει τους παραπάνω δρόμους στην κανονική λειτουργία τους για να γίνουν χρηστικοί καί για το κυκλοφοριακό, αλλά καί για την δημιουργία θέσεων στάθμευσης στην μία πλευρά του κάθε μονόδρομου δίνοντας έτσι μια γενναία ανάσα στους οδηγούς, τί κάνει; Επιπλέον θα απαγορεύσει λέει την στάθμευση καί στην 21η Ιουνίου, που ως μέτρο αυτό καθ’ αυτό είναι σωστό, αλλά έλεος, όχι πριν μεταβάλει σε κανονικούς, τους κάθετους προς αυτήν δρόμους. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς συγκοινωνιολόγος για να δώσει την λύση, παρα μόνον να κατέχει την κοινή λογική, που δυστυχώς σ΄αυτόν τον τόπο είναι μονίμως το ζητούμενο και που η απουσία της σαν μιά άλλου είδους ανωμαλία μοιάζει, ιδίως όταν πρόκειται να παρθούν αποφάσεις τόσο σημαντικές για την λειτουργία της πόλης απο τους κρατούντες του Δήμου.

  2. Ο/Η αναπ-οδος λέει:

    Δηλαδή εντελώς δημοκρατικά κάποια δέντρα θα κοπούν επειδή κάποιοι ¨ειδήμονες¨ θα τα βαφτίσουν γέρικα. Και όταν εγώ θα πάω να διαμαρτυρηθώ που θα μου στερήσουν την σκιά του και το οξυγόνο του και ενδεχομένως και κάποιες αναμνήσεις θα μου απαντήσουν ότι το δέντρο κόβεται λόγω πρόωρης συνταξιοδότησης; Και αν θα υποχρεωθούν οι πολίτες να παρκάρουν σε ιδιωτικά παρκιν δεν θα πρέπει να είμαι καθόλου καχύποπτος; Kαι τελικά τι είναι προτιμότερο; Να είμαστε καχύποπτοι για αυτά που συμβαίνουν μπροστά στα μάτια μας ή να αποδεχτούμε ότι κάποιοι άνθρωποι είναι απλά ανίκανοι; Είναι όμορφο συναίσθημα να ξέρεις ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα να σε κατηγορήσει για τίποτα επειδή εσύ δεν έδωσες αυτό το δικαίωμα.. Και όταν είσαι δημοτική αρχή αυτό το συναίσθημα πρέπει να κυνηγάς .γιατί έχεις τη δυνατότητα κάθε σου κίνηση να συνοδεύεται από διαφάνεια και από λογικά επιχειρήματα, κάτι που μάλλον λείπει και το έχουν ανάγκη οι πολίτες του τόπου.

  3. @ Λούκυ Λουκ
    Όλοι οι δρόμοι που έγιναν πεζόδρομοι έχουν αναμφίβολα αναβαθμιστει και αισθητικά και λειτουργικά. Είναι πολύ πιο όμορφο και ανθρώπινο να βλέπεις και να βιώνεις ένα πλακόστρωτο δρόμο με μερικά δεντράκια και με ήπια ή μηδενική κυκλοφορία οχημάτων, από το να βλέπεις και να βιώνεις δρόμους γεμάτους παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεξιά αριστερά, και αυτοκίνητα να κυκλοφορούν με μεγάλη ταχύτητα. Είναι φυσικά αυτονόητο ότι κάθε μεταβολή θα έχει και κάποιες συνέπειες. Στην προκειμένη περίπτωση η μοναδική συνέπεια που μπορώ να δεχτώ είναι ότι χάθηκαν κάποιες θέσεις στάθμευσης. Σε όλα τα υπόλοιπα θέματα οι πεζοδρομήσεις μόνο θετικά είχαν να προσφέρουν. Αν λοιπόν το πρόβλημα είναι οι θέσεις στάθμευσης που χάθηκαν τότε η λύση είναι να κάτσουμε να βρούμε χώρους στάθμευσης (ή να μειώσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου), και όχι να ζητάμε να οπισθοδρομήσουμε και να πάμε σε ένα κυκλοφοριακό καθεστώς που θυμίζει ζούγκλα. Το αυτοκίνητο δεν είναι αυτοσκοπός. Ούτε και η θέση στάθμευσης. Σκοπός είναι να έχουμε ανθρώπινες και βιώσιμες πόλεις.

    Και επειδή μίλησες και για κοινή λογική που δεν την έχουν μόνο οι συγκοινωνιολόγοι, δες και το ακόλουθο. Οι 5 πεζόδροιμοι που σου “στέρησαν” τη στάθμευση έχουν περίπου 100μ (κατά μέσο όρο) μήκος ο καθένας. Αν βάλεις και την 21η Ιουνίου μεταξύ των δύο διασταυρώσεων που είναι 350μ, έχουμε σύνολο 850μ για χώρο στάθμευσης. Δεδομένου ότι στους εν λόγω δρόμους σταθμεύουμε μόνο στη μία πλευρά (μονά ζυγά) και αν υποθέσουμε ότι κάθε αυτοκίνητο απαιτεί περίπου 6μ για στάθμευση, αυτό σημαίνει ότι η αυστηρή πεζοδρόμηση όλων αυτών των δρόμων (δηλ. χωρίς καμία θέση στάθμευσης, κάτι που ξέρουμε ότι δεν ισχύει στην πράξη) θα μας στερήσει το πολύ 141 θέσεις στάθμευσης!!! Πιστεύεις ότι αξίζει για 141 θέσεις στάθμευσης (για την ευκολία δηλαδή 141 συμπολιτών μας που βαριούνται να περπατήσουν 300μ μακριά από το σπίτι τους) να στερηθούμε όλοι οι υπόλοιποι (20.000 κάτοικοι αυτής της πόλης) ένα ανθρώπινο και βιώσιμο κέντρο πόλης με ήπια κυκλοφορία και απουσία σταθμευμένων οχημάτων τριγύρω μας; Εγώ πιστεύω ότι δεν αξίζει. Και ελπίζω να μην είναι και πάλι η μειοψηφία που θα επιβάλλει την άποψή της σε αυτό τον τόπο.

  4. Ο/Η Λούκυ Λούκ λέει:

    κ. Σωκράτη Δημητριάδη
    Oταν τα λεφτά υπήρχαν, ο Δήμος δεν φρόντισε να δημιουργήσει πρώτα χώρους στάθμευσης και ύστερα να πεζοδρομήσει και δρόμους, όπου δεν υπήρχε, ούτε υπάρχει εκ των πραγμάτων η ανάγκη. Αλήθεια, οι 20000 χιλιάδες κάτοικοι που λέτε οτι οφελούνται απο τις πεζοδρομήσεις, τους είδατε ποτέ να κατακλύζουν την Κ. Γαβριηλίδη, την Εθνικής Αντίστασης, την Πόντου, την Λέκκα, ή την Καλούδη, ακόμα και κατα τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως συμβαίνει μόνον με τον πεζόδρομο της 25ης Μαρτίου; Ασφαλώς και όχι. Επομένως εκ του αποτελέσματος προκύπτει οτι δεν υπήρχε πραγματική ανάγκη, με συνέπεια οι κάτοικοι του κέντρου της πόλης να κάνουν σβούρες τα τετράγωνα για να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους κοντά στο σπίτι τους. Αυτοί λοιπόν οι κάτοικοι, προφανώς Β’ κατηγορίας αφού υποβαθμίζεται η ποιότητα της ζωή τους απο τον εκνευρισμό που υφίστανται καθημερινά και επι χρόνια σε σχέση με τους υπόλοιπους, αφήνουν το αυτοκίνητό τους πολλές φορές δύο και τρία τετράγωνα μακριά απο εκεί που μένουν την ώρα που επιστρέφουν απο την δουλειά τους ή απο την οποιαδήποτε μακρινή μετακίνησή τους και φυσικά δεν διανοούνται να το μετακινήσουν για κοντινές αποστάσεις. Και αυτό βεβαίως είναι πρόβλημα της “μειοψηφίας”, αλλά και ένα άλλο είδος κοινωνικού αποκλεισμού. Επιπλέον, η στέρηση 141 θέσεων στάθμευσης που υπολογίσατε δεν αφορά αποκλειστικά αυτούς, αλλά και τους επισκέπτες του κέντρου απο άλλα μέρη εντός και εκτός Κιλκίς. Όσο για την αισθητική, αυτή μπορεί κάλλιστα να συνυπάρξει με την λειτουργικότητα και την χρηστικότητα, χωρίς το ένα να αποκλείει κατ’ ανάγκην το άλλο. Καί δέντρα να υπάρχουν, καί παρτέρια, καί λαμπιόνια, καί καλαίσθητα πλακάκια. Όσο για την πρότασή σας “να κάτσουμε να βρούμε χώρους στάθμευσης “, άς είμαστε ρεαλιστές. Μεγάλος υπέργειος δημοτικός χώρος στο κέντρο του Κιλκίς δεν υπάρχει, επομένως μιλάμε ενδεχομένως για την δημιουργία ενός υπόγειου πάρκινγκ κάτω απο την πλατεία Ειρήνης και σκεφθείτε τώρα άν υπάρχει η πολιτική βούληση απο τον Δήμο να το πράξει. Και αυτό θα ήταν πολύ καλό για εσάς που παθαίνετε αλλεργία στην θέα των αυτοκινήτων, τα οποία ούτε κάν θέλετε να βλέπετε. Ευτυχώς ή δυστυχώς όμως ζούμε στην εποχή της αυτοκίνησης. Αν εσείς θέλετε μόνον ποδήλατα ή πατίνια και απουσία, όπως λέτε, των σταθμευμένων οχημάτων, αυτό μπορεί να εκληφθεί είτε ως οπισθοδρόμηση είτε ως ουτοπία. Πάντως το οτι ελπίζετε η “μειοψηφία” να μην επιβάλλει “πάλι”(!!!;;;) την αποψή της, αυτό και βέβαια δεν πρόκειται να συμβεί, ούτε ποτέ άφησαν οι “φύλακες” να γίνει και πολύ περισσότερο να ερωτηθεί. Οπότε μην ανησυχείτε. Εξάλλου οι μειοψηφίες πάντα θυσιάζονται στον βωμό της εξουσίας της καθηστικίας τάξης και της υπεροψίας της πλειοψηφίας. Αυτό που ελπίζω απο την πλευρά μου, είναι να υπάρχει ενότητα και πνεύμα κατανόησης των δημοτών απέναντι στα προβλήματα κι όχι διχασμός σε πλειοψηφίες και μειοψηφίες, σε αρεστούς και μή αρεστούς.

  5. Προφανώς έχουμε διαφορετική αντίληψη του τι είναι ένα βιώσιμο, ανθρώπινο κέντρο πόλης. Για μένα απώτερος στόχος είναι ένα κέντρο χωρίς αυτοκίνητα, ελεύθερο στη χρήση για τους πεζούς. Για σένα προέχει η εύκολη στάθμευση που θα ελαχιστοποιεί το περπάτημα. Για μένα το να περπατήσει κάποιος 2-3 τετράγωνα (δηλ. 200-300μ.) δεν είναι καθόλου πρόβλημα και θα του κάνει και καλό στην υγεία του. Για σένα είναι σκέτη ταλαιπωρία! Δύσκολο να γεφυρώσουμε το χάσμα μας 🙂

    Πάντως, ακόμη και αν υπήρχαν τα χρήματα να κατασκευάσουμε υπόγειους χώρους στάθμευσης στο κέντρο (π.χ. πλατεία ειρήνης, πλατεία δημαρχείου, πάρκο-κήπος), μια κίνηση στην οποία δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανείς που διαφωνεί, ακόμη και τότε η μέση απόσταση που θα έπρεπε να περπατήσει κάποιος από το χώρο στάθμευσης μέχρι τον οποιοδήποτε προορισμό του (υπηρεσία, κατάστημα, καφετέρια) θα ήταν σίγουρα 2-3 τετράγωνα. Πρέπει λοιπόν να αντιληφθούμε επιτέλους ότι η εποχή που θα παρκάρουμε μπροστά από την καφετέρια που θα πιούμε καφέ ή το περίπτερο που θα αγοράσουμε τσίχλες, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Το κέντρο της πόλης ανήκει στους ανθρώπους, όχι στα αυτοκίνητα.

  6. Ο/Η αναπ-οδος λέει:

    Προφανώς δεν σε ενδιαφέρει η μετακίνηση των ατόμων που για διάφορους λόγους έχουν δυσκολίες όπως π.χ. ηλικιωμένοι, βρέφη, ΑΜΕΑ, ΚΤΛ. Λοπόν ο εκσυγχρονισμός των πόλεων επιτυγχάνεται με πρόγραμμα και μεθοδικότητα και όχι αλεξιπτωτιστικά. Θα μπορεί το κέντρο του Κιλκίς να γίνει μία ανθρώπινη πόλη χωρίς αυτοκίνητα, αφού πρωτα λύσει τα προβλήματα μετακίνησης και στάθμευσης με τρόπο ωστε να έχουν όλοι οι πολίτες δικαίωμα πρόσβασης παντού. Αν πεζοδρομηθεί η Βενιζέλου αποκλείονται δύο τμήματα της πόλης. Θα πρέπει λοιπόν να τακτοποιηθούν πολλά θέματα ώστε στην συνέχεια να θέλουμε δασάκια και θαμνάκια και νεράκια και φωτάκια. Η τοπική αυτοδιοίκηση δεν είναι παιχνίδι.Είναι ευθύνη.

  7. Ο/Η ΚΛΕΑΡΧΟΣ λέει:

    Όπως τα λέτε κ. Ανάποδε. Όλη η πόλη συγκοινωνιακά είναι ένα π…..ο και αντί να γίνουν έργα υποδομής ξεκινάνε έργα ανάπλασης. Προχθές έγινε σοβαρό τροχαίο στο κέντρο της πόλης ακριβώς γιατί σε κάθε γωνία υπάρχουν επικίνδυνα παρκαρισμένα ι.χ. Αντί λοιπόν να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης θα καταργηθούν και οι λιγοστοί υπάρχοντες. Κάποιοι θέλουν να εκμεταλευτούν ένα πακέτο ΕΣΠΑ και έχουν χάσει το φως τους για κάτι Ευρω που στο κάτω κάτω σε λίγο καιρό θα έχουν καταργηθεί…

Σχολιάστε