My Twitter Feed

24 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ο υφυπουργός ΜΑΘ στο Δημαρχείο Κιλκίς -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Σύνδεση τουρισμού και προϊόντων -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Τα άλυτα προβλήματα της Παιδείας -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Το ΠΑΣΟΚ για τη παθολογική ΓΝΚ -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

ΑΟΚ: Ο πρώτος τα παίρνει όλα! -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη Βόζενμπεργκ σε Κιλκίς -

Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

“Στο αυλάκι” το αρδευτικό Μουριών -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

“Καταρρέει το Νοσοκομείο Κιλκίς” -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Ανακαλύπτοντας τον ανθρώπινο εγκέφαλο

afisa-001Ομιλία-συζήτηση με θέμα “Ανακαλύπτοντας και εκπαιδεύοντας τον θαυμαστό κόσμο του ανθρώπινου εγκεφάλου” με εισηγήτρια την ομότιμη καθηγήτρια Ψυχολογίας της Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ. κ. Μαρία Ζαφρανά, διοργανώνει η ΤΕΧΝΗ Κιλκίς την Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014, στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα “Μ. Ανδρόνικος” του φορέα.

Η εκδήλωση είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα εκδηλώσεων τιμής και μνήμης των Πολιούχων του Κιλκίς Πεντεκαίδεκα Μαρτύρων.

“Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι το πιο σύνθετο σύστημα επεξεργασίας της πληροφορίας που υπάρχει στο μέχρι σήμερα γνωστό σύμπαν. Υπήρξε για χρόνια το “μαύρο κουτί” της επιστήμης. Κι αυτό γιατί ο εκπληκτικός σε πολυπλοκότητα μικρόκοσμός του δεν ήταν δυνατόν να διερευνηθεί πριν την ανακάλυψη του ηλεκτρονικού μικροσκοπίου και της σύγχρονης τεχνολογίας. Όμως σήμερα, γνωρίζουμε πολλά για τη δομή και λειτουργία του, που μας επιτρέπουν να εξετάζουμε τον εγκέφαλο in vivo, ρίχνοντας έτσι φως στους μηχανισμούς της μνήμης, της μάθησης και των συγκινήσεων.

Όντας ένα τεράστιο και εκπληκτικά πολύπλοκο χημικό εργοστάσιο, ο εγκέφαλός μας επηρεάζεται καθοριστικά από το εξωτερικό περιβάλλον-φυσικό και κοινωνικό- που τελικά καταλήγει να γίνει ο “γλύπτης” που σμιλεύει τον εγκέφαλό μας. Καθοριστική επίδραση στην ανάπτυξή του ασκεί η εκπαίδευση δηλαδή η οικογένεια και το σχολείο. Στους παράγοντες αυτούς προστίθεται σήμερα η επίδραση της τηλεόρασης και των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων, των οποίων η επίδραση είναι ιδιαίτερα επιζήμια για τα μικρά παιδιά, που δεν θα έπρεπε να βλέπουν καθόλου τηλεόραση, τουλάχιστον μέχρι τα τρία και ασφαλέστερα μέχρι τα έξι τους χρόνια.

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στη διπλή φύση του ανθρώπινου εγκεφάλου, που δεν είναι μόνον η έδρα της λογικής αλλά και των συγκινήσεων που είναι δυνατόν να μπλοκάρουν ή να αποδιοργανώσουν αποφασιστικά τους μηχανισμούς της μάθησης. Καθήκον της εκπαίδευσης άτυπης και θεσμοθετημένης, είναι να εκπαιδεύει το παιδί με αγάπη και σεβασμό, διότι όπως εύστοχα παρατηρεί ο ευαγγελιστής Ιωάννης “Ο θεός αγάπη εστί, και ο μένων εν τη αγάπη εν τω θεώ μένει και ο θεός μετ’ αυτού”.

Μαρία Ζαφρανά

Σχολιάστε