My Twitter Feed

28 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Φοιτητές ΤΕΙ: Εντείνουν τις αντιδράσεις τους

tei-kilkis*Επιστολή φοιτητών του ΤΕΙ Σερρών στον υπουργό Παιδείας.

Εντείνονται οι αντιδράσεις των φοιτητών του τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικείμενων του ΑΤΕΙ Σερρών, κάτι που ενδιαφέρει άμεσα το ΤΕΙ Κιλκίς, στο οποίο προορίζεται να ενσωματωθεί το ένα κομμάτι του προαναφερθέντος τμήματος.

Με επιστολή τους στον υπουργό Παιδείας, Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, οι φοιτητές χαρακτηρίζουν «ανορθόδοξο» το σχέδιο για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων και ζητούν την παραμονή της σχολής και του τμήματος στο ΑΤΕΙ Σερρών “με πλήρες προσωπικό δυναμικό για την υγιή διεξαγωγή όλων των μαθημάτων”.

Η επιστολή έχει ως εξής:

“Αξιότιμε κ .Υπουργέ,

Είμαστε οι σπουδαστές της σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών (ΣΓΤΚΣ), του τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικείμενων (ΕΑΔΣΑ) του ΑΤΕΙ Σερρών. Το συγκεκριμένο τμήμα λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 με σκοπό την κατάρτιση των σπουδαστών στο αντικείμενο της θεωρίας και της πρακτικής της αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων, της λειτουργικής διαμόρφωσης και της αισθητικής μελέτης και οργάνωσης οποιωνδήποτε εσωτερικών χώρων, της διαμόρφωσης εξωτερικών χώρων μικρής κλίμακας και τον σχεδιασμό (design) επίπλων, βιομηχανικών, χρηστικών και διακοσμητικών αντικειμένων.

Η επιστολή αυτή αποστέλλεται με σκοπό την γνωστοποίηση των θέσεων μας έναντι στο σχέδιο «Αθηνά». Το σχέδιο αυτό προβλέπει την απορρόφηση της σχολής μας είτε από το τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου του ΑΤΕΙ Λάρισας στο παράρτημα Καρδίτσας , είτε από το τμήμα Σχεδιασμού και Παράγωγης Ενδυμάτων του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης στο παράρτημα του Κιλκίς. Το τελευταίο θα μετονομασθεί απο το επόμενο ακαδημαϊκό έτος σε Έτοιμου Ενδύματος και Κλωστοϋφαντουργίας. Οι ενστάσεις μας έναντι του σχεδίου «Αθηνά» είναι πάνω στα κακοσχεδιασμένα μέρη που αφορούν τη ΣΓΤΚΣ.

Πιο συγκεκριμένα :
1. Οι σπουδαστές του τμήματος μας προβλέπεται να αποφοιτήσουν με πτυχίο τίτλο «Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένου». Σύμφωνα όμως με τις αλλαγές του σχεδίου «Αθηνά», το οποίο προβλέπει την απορρόφηση μας από τις σχολές που προαναφέρθηκαν, θα προκύψουν σπουδαστές με διαφορετικό τίτλο πτυχίου, χωρίς κατάρτιση σε συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο. Οξύμωρο είναι το γεγονός του οτι καμία απολύτως ομοιότητα δεν εντοπίζεται με τα γνωστικά αντικείμενα των άλλων δύο σχολών με τις οποίες γίνεται η σύμπλεξη.

2. Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος μας, διαφέρει ολοκληρωτικά από το Πρόγραμμα Σπουδών των δύο σχολών. Είναι ελάχιστα έως μηδαμινά τα μαθήματα, τα οποία έχουν παρόμοιο αντικείμενο ενασχόλησης. Στα μαθήματα τα οποία πρόκειται να πραγματοποιηθούν μετά την συγχώνευση, θα υπάρξει πλήρης αδυναμία παρακολούθησης από τους σπουδαστές του τμήματος μας, καθώς δεν διαθέτουμε τις απαραίτητες γνώσεις.

3. Η εισαγωγή μας στο τμήμα προαπαιτεί την Πανελλαδική εξέταση όλων των υποψήφιων σε ειδικά μαθήματα σχεδιαστικής φύσης(Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο). Είναι γνωστό το γεγονός του οτι πολιτεία δεν προσφέρει την επαρκή κατάρτιση στα μαθήματα αυτά για το επίπεδο στο οποίο εξετάζονται. Η στάση αυτή της πολιτείας μας ανάγκασε να αγοράσουμε βοήθεια απο εξειδικευμένα φροντιστήρια (στοιχείο που αποδεικνύει τη ροπή μας προς σχολές σχεδιασμού χώρου).

4. Ακόμη, δεν υπάρχει κάτοχος πτυχίου της Σχολής ΕΑΔΣΑ από το ΑΤΕΙ Σερρών. Αυτό λόγω του οτι το τμήμα είναι νεοσύστατο (ιδρύθηκε το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010) και οι πρώτοι πτυχιούχοι βάσει νόμου θα αποκτήσουν το πτυχίο τους το ακαδημαϊκό έτος που διανύουμε(2012-2013). Το υψηλό επίπεδο των φοιτητών μπορεί να γίνει φανερό μόνο από τον Μέσο Όρο Βαθμολογίας τους, το σύνολο των περασμένων μαθημάτων καθώς και από τη ζήτηση της σχολής, σύμφωνα με τις βάσεις. Αξιοσημείωτη είναι η εισαγωγή σπουδαστών μέσα από τις κατατακτήριες εξετάσεις, από σχολές όπως Αρχιτεκτονική ΑΠΘ, Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ, ΤΕΙ Πολιτικών Δομικών Έργων καθώς και τμήμα Σχεδιασμού και Παραγωγής Ενδυμάτων, Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου (τα τμήματα απο τα οποία προορίζεται να απορροφηθεί η σχολή.

5. Επιπροσθέτως , το γνωστικό μας αντικείμενο καλύπτει μεγαλύτερο φάσμα των εφαρμοσμένων τεχνών σε αντίθεση με τις άλλες δυο σχολές οι οποίες εξειδικεύονται σε συγκεκριμένους τομείς και αποτελούν φραγμοί του τμήματος ΕΑΔΣΑ.

6. Το Σχέδιο «Αθηνά», δίνει πολύ μικρή θέση στην πολιτισμική έκφραση του τόπου, αφού θεωρεί πως ένα μόνο τμήμα σε όλη την ελληνική επικράτεια αρκεί στο αντικείμενο μας. Αυτό δεν επιτρέπει να διαμορφωθεί η απαραίτητη πολιτισμική ταυτότητα που απαιτείται να έχει η σύγχρονη Ελλάδα στο χώρο των εφαρμοσμένων τεχνών. Έχει αποδειχθεί οτι η ανάπτυξη συνδέεται άμεσα με τον καλό σχεδιασμό.

Τα  αιτήματα  μας  έχουν  ως  εξής: 

1. Διατήρηση του τίτλου του πτυχίου μας καθώς και η παραμονή της σχολής και του τμήματος στο ΑΤΕΙ Σερρών με πλήρες προσωπικό δυναμικό για την υγιή διεξαγωγή όλων των μαθημάτων.

2. Αυτονομία της σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών και αποφυγή απορρόφησης της από άλλες σχολές του ιδρύματος με σκοπό την διατήρηση της καλλιτεχνικής ανεξαρτησίας της σχολής.

3. Σε περίπτωση οποιασδήποτε μεταφοράς ή και συγχώνευσης του τμήματος, ο τίτλος του πτυχίου και το γνωστικό μας αντικείμενο, να παραμείνουν ακριβώς τα ίδια με τα οποία εισαχθήκαμε. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η μόνη δυνατή συγχώνευση με διατήρηση του τίτλου σπουδών, είναι με το τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων του ΤΕΙ Αθήνας. Σε ένα τέτοιο σενάριο απαραίτητη είναι και η αύξηση του ήδη υπάρχοντος προσωπικού και η αναγνώριση όλων των μαθημάτων που έχουμε διδαχθεί.

Είναι απαράδεκτο το πόσο ανορθόδοξο είναι το σχέδιο για τη σχολή μας. Αναγνωρίζουμε τη δυσμενή θέση της χώρας, αλλά η διακοπή παροχών παιδείας είναι παράλογη. Ο υγιής νους επενδύει στο μέλλον, δεν τσαλακώνει τα όνειρα εκατοντάδων φοιτητών λόγω κακής διαχείρισης δεδομένων. Ίσως  η έλλειψη παιδείας στο σχεδιασμό να ευθύνεται για το γεγονός του τόσο κακοσχεδιασμένου νομοσχεδίου. Θέλουμε να τονίσουμε ότι ως ελεύθεροι πολίτες ενός ελεύθερου και δημοκρατικού κράτους, απαιτούμε την επανεξέταση της περίπτωσης της ΣΓΤΚΣ του ΑΤΕΙ Σερρών ως προς τις συγχωνεύσεις.

Με τιμή,
το σώμα των σπουδαστών του τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών”.

Πηγή: edibe.gr

Σχόλια
One Response to “Φοιτητές ΤΕΙ: Εντείνουν τις αντιδράσεις τους”
  1. Ο/Η Βασίλης λέει:

    Σύμφωνα με την πρώτη ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας το τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης & Σχεδιασμού Αντικειμένων του Τ.Ε.Ι. Σερρών συγχωνεύεται με δύο άλλα τμήματα «κατ επιλογήν» των σπουδαστών του (και εδώ εγείρονται βασικά ερωτήματα: Ποιοί; Θα υπάρχει ποσόστωση; Θα χρειαστεί να κάνουν μαθήματα προηγηθέντων εξαμήνων της σχολής υποδοχής;) άσχετου αντικειμένου με το ΕΑΣΔΑ. Τα τμήματα αυτά είναι το τήμα ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΚΙΛΚΙΣ) με 4 διδάσκοντες και το τμήμα ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΞΥΛΟΥ & ΕΠΙΠΛΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ (με έδρα την Καρδίτσα), με 22 διδάσκοντες.
    Υποπτευόμαστε ότι ο μόνος λόγος μετακίνησης σε αυτές τις πόλεις είναι η πλησιέστερα δυνατή απόσταση από τις Σέρρες (για να μην κατηγορηθεί το Υπουργείο ότι «ξεσπιτώνει» τα παιδιά) γιατί εάν συγκρίνουμε το πρόγραμμα σπουδών του ΕΑΣΔΑ με αυτά των δύο άλλων τμημάτων βλέπουμε ξεκάθαρα πως μια συνένωση με αυτά δεν είναι εφικτή μιας και το αντικείμενο σπουδών των τριών αυτών τμημάτων είναι διαφορετικό. Σκοπός του προγράμματος σπουδών είναι η άρτια εκπαίδευση των σπουδαστών του Τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων στις Σέρρες, με στόχο τη δημιουργία αποφοίτων με χωρική, καλλιτεχνική και τεχνολογική παιδεία, τέτοια που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών και της σύγχρονης τεχνολογίας, στα πλαίσια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και μήπως δεν είναι προτιμότερο αντί να «ξενητεύονται» 350 σπουδαστές να μετακομίσουν 25 καθηγητές, αν το αντικείμενό τους είναι παρεμφερές; Πόσοι φοιτούν στις σχολές του Κιλκίς και της Καρδίτσας;
    Πρώτιστα όμως, το αντικείμενο αυτών των τμημάτων είναι συναφές με αντίστοιχα ΙΕΚ (ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΜΟΔΑΣ για το τμήμα του Κιλκίς και ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΠΙΠΛΟΥ για το τμήμα της Καρδίτσας) γεγονός που το ίδιο Υπουργείο θέλει να μην υπάρχει στο σχεδιασμό του (βλέπε σχέδιο ΑΘΗΝΑ).
    Δεύτερον οι βάσεις εισαγωγής σε αυτά απέχουν παρασάγγες από τις αντίστοιχες του τμήματος ΕΑΣΔΑ των Σερρών (ενδεικτικά το Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου του ΤΕΙ Λάρισας είχε 7274 μονάδες το 2012 και 7180 το 2011). Κατά βάση λοιπόν πρόκειται για υποβάθμιση του αγώνα αυτών των παιδιών να εισαχθούν και να διδαχθούν κάτι που αγαπήσανε με άγνωστες συνέπειες για το επαγγελματικό τους μέλλον. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις εισαγωγικές εξετάσεις, τα παιδιά εκούσια, διδάχθηκαν επί 2 ή και 3 έτη, δύο μαθήματα (Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο) που δεν διδάσκονταν στα δημόσια σχολεία, σε φροντιστήρια (ιδίοις δαπάναις) και εξετάστηκαν σε αυτά (βάσει των προαπαιτουμένων εισαγωγικών μαθημάτων για σχολές σχεδιασμού). Πιθανολογείται ότι και τα προγράμματα σπουδών είναι τελείως διαφορετικά. Συμπερασματικά, μοιάζει παράλογη και άδικη η απαίτηση από τους σπουδαστές να σπουδάσουν κάτι διαφορετικό από αυτό που είχαν επιλέξει μέσω πανελληνίων εξετάσεων (και δή, τρία και τέσσερα χρόνια μετά τις κατατακτήριες εξετάσεις).
    Τρίτον προκαλείται ανασφάλεια και απογοήτευση για τους φοιτητές, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ποια μαθήματα θα τους αναγνωριστούν στο νέο πτυχίο, χώρια που πιθανολογούν παράταση των σπουδών τους, εφόσον το νέο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει διαφορετικά μαθήματα.
    Εξάλλου δημιουργείται και ένα νομικό ζήτημα αφού οι πρώτοι απόφοιτοι αυτού του τμήματος θα πάρουν το πτυχίο τους στο πρώτο εξάμηνο του 2013 και μετά θα υπάρξει «κατάργηση» της σχολής, με αποτέλεσμα οι λοιποί να πάρουν πτυχίο άλλης σχολής, αν και πέρασαν στην ίδια χρονική στιγμή , και όσοι πρόλαβαν να υποστούν υποβάθμιση του πτυχίου τους, αφού δεν θα υπάρχει πλέον αμιγές αντίστοιχο Τμήμα στην Ελλάδα. Μικρή λεπτομέρεια (;) και εδώ, ότι το Προεδρικό Διάταγμα 67/2009: “Επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων του Τμήματος Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Αθήνας”, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ αρ. 89/11 Ιουνίου 2009, ισχύει μόνο για τους απόφοιτους της Αθήνας, αν και εκδόθηκε την ίδια χρονιά ίδρυσης του αντίστοιχου τμήματος του ΤΕΙ Σερρών.
    Πλέον υπάρχουν δύο λύσεις για την όλη κατάσταση:
    Α. Παραμονή του Τμήματος στις Σέρρες με υπόσχεση για την ενίσχυσή του σε καθηγητικό δυναμικό. Α1 Εναλλακτικά θα μπορούσε το τμήμα να λειτουργεί μέχρις ότου αποφοιτήσουν και οι τελευταίοι εισακτέοι σε αυτό (μέχρι το 2018, 4 έτη σπουδών +2).
    Β. Εφόσον αποφασιστεί μετακίνηση του Τμήματος ΕΑΣΔΑ από τις Σέρρες, Ελεύθερη μετακίνηση των σπουδαστών στο αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΙ Αθήνας και όσων δεν το επιθυμούν στα ήδη προαναφερθέντα τμήματα (Κιλκίς και Καρδίτσα). Υπάρχει υπόσχεση από το ΤΕΙ Σερρών ότι θα δοθεί ο όποιος αποκτηθείς εξοπλισμός στο αντίστοιχο τμήμα της Αθήνας και θα πρέπει να υπάρξει παρόμοια υπόσχεση και από το Υπουργείο για ενίσχυση του διδακτικού προσωπικού. Ακόμη, ακόμη και η ελεύθερη ή κατόπιν εξετάσεων, εγγραφή στο μοναδικό σχετικό με σχεδιασμό τμήμα ΑΕΙ, το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων (του Πανεπιστημίου Αιγαίου με έδρα τη Σύρο) το οποίο είχε το 2012 βάση εισαγωγής τις 11783 μονάδες και τις 12508 το 2011, έστω και αν πρόκειται για ΑΕΙ. Κάλυψη μέρους των εξόδων μετακίνησης των σπουδαστών.

Σχολιάστε