My Twitter Feed

20 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Στο αυλάκι” το αρδευτικό Μουριών -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

“Καταρρέει το Νοσοκομείο Κιλκίς” -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Δραματικό SOS της Παθολογικής! -

Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Το Κιλκίς και η αρχιτεκτονική του -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Οι υποσχέσεις καλά κρατούν! -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για το ψηφοδέλτιο -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη του Γ. Μανιάτη -

Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024

Διευρύνουν τη συνεργασία τους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

“Τραγίλογοι” από τη Σκηνή της Τέχνης

Η ΤΕΧΝΗ Κιλκίς παρουσιάζει τη νέα παράσταση της θεατρικής σκηνής της με τίτλο «Τραγίλογοι», το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου και ώρα 8.00 μμ, στον αρχαιολογικό χώρο του Παλατιανού.

Ο ποιητικός λόγος του Ευριπίδη, του Αισχύλου και του Σοφοκλή θα αποδοθεί υποκριτικά από τα μέλη της θεατρικής σκηνής της Τέχνης κάτω από τα υπέροχα αγάλματα με τα άσβεστα βλέμματα των δύο ανασκαφέντων Ηρώων του τέλους του 1ου αι. μ.Χ.. Το Ηρώο 1 αποδίδεται στην πρόθεση να τιµηθούν τα µέλη µιας οικογένειας που λατρεύτηκαν ως ήρωες µετά θάνατον καθώς εντοπίστηκαν εκεί από τις πρώτες ανασκαφές στον χώρο, το 1960, τέσσερεις μαρμάρινοι ανδριάντες και ενεπίγραφες μαρμάρινες πλάκες. Τα τέσσερα αγάλµατα των µελών της οικογένειας που ήταν τοποθετημένα επάνω σε ψηλό βάθρο όπου αναγράφονται τα ονόµατά τους στεγάζονταν μέσα σε µεγαλοπρεπές κτίσµα που πατά σε κρηπίδωµα, στο κέντρο του περιβόλου.

Τα αποσπάσματα που θα ερμηνεύσουν τα μέλη της θεατρικής σκηνής της Τέχνης είναι από τις τραγωδίες:

Ικέτισσες του Ευριπίδη |Παίζει η Ιωάννα Ρούσου- Χορός χορικό

Κεντρικό σημείο του έργου η αντιπαράθεση δυο αντίπαλων κόσμων. Από τη μια του μίσους, της σκληρότητας, της ασέβειας προς τους ιερούς θεσμούς, της αυθαιρεσίας , της απολυταρχίας και από την άλλη της ψυχικής ευγένειας ,της ανθρώπινης αλληλεγγύης ,του πολιτισμού, της δημοκρατίας. Απόσπασμα με την βασίλισσα Αίθρα και τον χορό των μανάδων.

Μήδεια του Ευριπίδη |Παίζει ηΙωάννα Τσουβελεκίδου –Χορός χορικό

Κορυφαίο έργο του Ευριπίδη με τεράστια συναισθηματική και ψυχολογική φόρτιση. Το πάθος της Μήδειας και η πράξη της να σκοτώσει τα παιδιά της, η αντιπαράθεση με τον αγαπημένο Ιάσωνα, οι ψυχολογικές μεταπτώσεις της ηρωίδας, αλλά και η συμπάθεια του συγγραφέα στο πρόσωπό της ώστε να ξεφύγει από τον μηχανής θεό, συνθέτουν έργο αριστοτεχνικό που καθηλώνει τον θεατή εκμαιεύοντας του ποικίλα συναισθήματα.

Τρωάδες του Ευριπίδη |Παίζει η Ελένη Λιαρετίδου – χορός χορικό

Ο ποιητής καταδικάζει όχι μόνο τις σκληρότητες των Αχαιών κατά την άλωση της Τροίας, αλλά κυρίως τον Τρωικό πόλεμο σαν ένα πόλεμο επιθετικό και ηθικά αθεμελίωτο, στρέφοντας όλες τις συμπάθειες προς τους νικημένους Τρώες. Κορύφωση του δράματος οι σπαρακτικές σκηνές των αιχμαλωτισμένων Τρωαδιτισσών που μέλλεται να συρθούν σκλάβες στα καράβια των νικητών. Απόσπασμα από τον θρήνο της Εκάβης.

Πέρσες του Αισχύλου | Παίζει ο Σταύρος Γκιόγκης και η Βασιλική Τσουκαλίδου – χορός

Από μία άποψη οι Πέρσες είναι πιθανώς το πιο πρώιμο δείγμα καταγραφής της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο τονίζοντας την μαχητική δύναμη των Περσών με το αμέτρητο πλήθος του εκστρατευτικού σώματος.. Αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι που αναδεικνύει και τη σημασία της νίκης των Ελλήνων. Ωστόσο, ο Αισχύλος δεν αποδίδει απλά τιμή στους νικητές. Εξετάζει τα αίτια που οδήγησαν στο αποτέλεσμα, εκφράζοντας ένα διαχρονικό προβληματισμό που αφορά κυρίως στην ετερότητα και προειδοποιεί για τον κίνδυνο που επιφέρει η υποτίμηση του «άλλου», η έπαρση, η φιλοδοξία και η αλαζονεία της εξουσίας. Απόσπασμα με τον αγγελιοφόρο που φέρνει στην Άτοσσα τα φρικτά νέα της καταστροφής.

Προμηθέας δεσμώτης του Αισχύλου | Παίζει ο Φωκίων Παπαδόπουλος

Λίγες τραγωδίες παρουσιάζουν τόσο ιδεολογικές και κριτικές δυσκολίες. Ο Προμηθέας κάνοντας ένα καλό στους ανθρώπους, δίνοντας τους δηλαδή την φωτιά, την ζωή, τιμωρείται από τους θεούς με αιώνιο βασανιστήριο. Έργο δύσκολο και παραστασιολογικά , καθώς ο ήρωας δεν κινείται και είναι σημείο μόνιμης σκηνικής αναφοράς. Γι αυτό τον λόγο ο ποιητής βάζει στο χαρακτήρες όπως ο Ήφαιστος, η Ιώ, χορό με τις κόρες του Ωκεανού και τον θεό Ερμή, από όπου και το απόσπασμα που θα ερμηνευτεί.

Αντιγόνη του Σοφοκλή Παίζει ο Γιάννης Αθανασιάδης, ο Κυριαζής Αλμπανάκης και η Χάιδω Κραβαρίτη – χορός χορικό

Κορυφαίο έργο που πραγματεύεται ιδιαίτερα τις ανώτερες αξίες και ηθικές αρχές που υποστηρίζει η Αντιγόνη, αντιπαρατιθέμενη με την εξουσία του Κρέοντα, όπου προβάλλοντας τους άγραφους νόμους , η ηρωίδα του Σοφοκλή αίρεται πάνω από τα χαμηλά και ανθρώπινα και γίνεται εκφραστής φιλελεύθερων αρχών. Διαλογικό απόσπασμα με τον Κρέοντα , την Αντιγόνη και τον φρουρό που την «έπιασε» να θάφτει τον νεκρό.

«ΤΡΑΓΙΛΟΓΟΙ»

Αποσπάσματα από τις τραγωδίες Τρωάδες, Προμηθέας Δεσμώτης, Μήδεια, Πέρσες, Ικέτισσες και Αντιγόνη.

Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Κιουρτσίδης

Ορθοφωνία-Κινησιολογία-Επιμέλεια Κοστουμιών: Άννα Μαρία Αγγελίδου

Παίζουν: Γιάννης Αθαναδιάδης, Κυριαζής Αλμπανάκης, Σταύρος Γκιόγκης, Χάιδω Κραβαρίτη, Ελένη Λιαρετίδου, Φωκίων Παπαδόπουλος, Ιωάννα Ρούσσου, Ιωάννα Τσουβελεκίδου, Βασιλική Τσουκαλίδου.

Η εκδήλωση, κατά ένα μέρος, χρηματοδοτείται από το Δήμο Κιλκίς και τελεί υπό την αιγίδα του.

Από καρδιάς ευχαριστούμε και τους ευγενικούς χορηγούς της παράστασης, το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Μέθοδος», το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Πρίσμα» και τον Θεολόγο Ζώτο. Η στήριξη τους μας γεμίζει αισιοδοξία και δύναμη.

Παρακαλούμε να τηρηθεί απαρέγκλιτα η ώρα προσέλευσης εξαιτίας του εξαιρετικά περιορισμένου αριθμού των θεατών και της τήρησης των πρωτοκόλλων ασφαλείας λόγω covid 19.

Πριν ξεκινήσετε να επιβεβαιώσετε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την ύπαρξη διαθεσιμότητας θέσεων επικοινωνώντας με τους διοργανωτές.

Σχολιάστε