My Twitter Feed

28 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Το παράδειγμα του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς

Η φιλοσοφία της συμπερίληψης διαπερνά πλέον όλα τα προγράμματα της U.N.E.S.C.O. και αποτελεί έμπνευση και βασική κατευθυντήρια γραμμή για την ανάπτυξη της εκπαίδευσης για όλους.

Βασίζεται στο αναφαίρετο δικαίωμα όλων των ανθρώπων για ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικές δομές εκπαίδευσης, οι οποίες να αναπτύσσουν και να εξελίσσουν τις δυνατότητες και τις δεξιότητες τους και ταυτόχρονα να σέβονται την αξιοπρέπειά τους.

Στο πλαίσιο ενός συμπεριληπτικού μοντέλου εκπαίδευσης η αυλή του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς διαμορφώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να αντιμετωπίζει όλους τους μαθητές του είτε έχουν ίδιο είτε διαφορετικό υπόβαθρο, ισότιμα με σεβασμό και να τους παρέχουν αληθινές ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη.

Μετά τις παρατηρήσεις και τα θέλω των μαθητών έχουν προχωρήσει παρεμβάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν, απλά παιχνίδια στην αυλή, φυτεύσεις  και τοποθέτηση σκιάστρων, επέκταση και ενίσχυση των χώρων πιο χαλαρής δραστηριότητας.

Επίσης έχει προβλεφθεί η αξιοποίηση χώρων για υπαίθρια μελέτη ή διεξαγωγή μαθήματος. Έτσι το σχολείο καθίσταται χώρος, όπου οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι  κοινωνικοί φορείς συνάπτουν σχέσεις, αλληλοεπιδρούν και αναπτύσσονται εντός ενός θεσμικού πλαισίου αμοιβαιότητας, συλλογικότητας και αλληλεγγύης.

Η καλή αυτή πρακτική μπορεί να οδηγήσει και άλλες σχολικές μονάδες, αλλά και μονάδες κοινωνικής φροντίδας στην ανάληψη παρόμοιων πρωτοβουλιών.

Ο εμπλουτισμός γνώσεων σχετικά με  τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και η ενεργότερη εμπλοκή όλων των μελών της τοπικής κοινότητας θα καταστήσει ευκολότερη την δημιουργία και λειτουργία ολοένα και περισσότερων αυλών συμπερίληψης.

Έτσι τα σχολεία, μέσω των ποικίλων συμπεριληπτικών εκπαιδευτικών, κοινωνικών δράσεων και παρεμβάσεων είναι δυνατόν να συμβάλλουν σημαντικά στην ψυχική υγεία και ευεξία των μαθητών, των οικογενειών τους και των μελών της ευρύτερης τοπικής κοινότητας.

Γιάννης Λιναρδάκης

Σχολιάστε