My Twitter Feed

25 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

10 προσλήψεις για πυροπροστασία -

Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Είδε και τον βασιλιά της Ισπανίας -

Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Ο υφυπουργός ΜΑΘ στο Δημαρχείο Κιλκίς -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Σύνδεση τουρισμού και προϊόντων -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Τα άλυτα προβλήματα της Παιδείας -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Το ΠΑΣΟΚ για τη παθολογική ΓΝΚ -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

ΑΟΚ: Ο πρώτος τα παίρνει όλα! -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη Βόζενμπεργκ σε Κιλκίς -

Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

Τελετή λήξης του Φεστιβάλ Καστελλορίζου

To ντοκιμαντέρ «Midnight Traveler» παραγωγής ΗΠΑ, Κατάρ, Καναδά και Ηνωμένου Βασιλείου του 2019, κέρδισε το φετινό Βραβείο Καλύτερου Ιστορικού Ντοκιμαντέρ του 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου «Πέρα από τα Σύνορα», που ολοκληρώθηκε το βράδυ της Κυριακής 29 Αυγούστου στο ακριτικό νησί, στην άκρη του Αιγαίου.

Το Midnight Traveler» σε σκηνοθεσία Hassan Fazili και Emelie Mahdavian, παρουσιάζει τον αγώνα, τις δυσκολίες και τους κινδύνους του Αφγανού σκηνοθέτη Hassan Fazili να διαφύγει με τη σύζυγο και τις δυο κόρες του στο εξωτερικό όταν οι Ταλιμπάν τον είχαν επικηρύξει ζητώντας το θάνατό του.

Στο σκεπτικό της η κριτική επιτροπή του φετινού 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου επισημαίνει «την εξαιρετικά προσωπική κινηματογράφηση της φυγής της οικογένειας του κινηματογραφιστή από το Αφγανιστάν στην Ευρώπη, με την αποκάλυψη στιγμών τρόμου, αγάπης, θυμού και ελπίδας, και την εισαγωγή μιας οπτικής πάνω στην καθημερινότητα που σπάνια είχαμε δει μέχρι τώρα. Αυτή η ταινία δείχνει την ιστορία εν τω γίγνεσθαι σε μία περίοδο διαρκούς διαμάχης».

– Το Βραβείο Καλύτερου Κοινωνικοπολιτικού Ντοκιμαντέρ κέρδισε η ταινία: «The Patriarchs Room», της Danae Elon, παραγωγής Καναδά του 2017. Η ταινία πραγματεύεται την ιστορία του Ελληνορθόδοξου πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Ειρηναίου, την καθαίρεση από το θρησκευτικό του αξίωμα, τα όσα επακολούθησαν αλλά και προηγήθηκαν της απόφασης που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις στην ορθόδοξη εκκλησία.

Η κριτική επιτροπή στο σκεπτικό της τονίζει «την εξαιρετική διερεύνηση και αποκάλυψη της συνωμοσίας των ανθρώπων στην εξουσία και για τη μεταφορά της σε μία πολύ καλά επεξεργασμένη, κινηματογραφική και διασκεδαστική αφήγηση».

– Το Βραβείο Καλύτερου Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ κέρδισε η ταινία: Dafa Metti (Difficult) του Tal Amiran , παραγωγής 2015, Ηνωμένο Βασίλειο. Η ταινία παρουσιάζει με αυθεντικό τρόπο την αντίθεσης ανάμεσα στη ζωή των μεταναστών μικροπωλητών στους δρόμους του Παρισιού και τα λαμπερά φώτα της πόλης.

Τα τρία παραπάνω βραβεία έχει θεσμοθετήσει η Βουλή των Ελλήνων.

– Το Βραβείο Καλύτερου Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (με την ευγενική χορηγία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου) απέσπασε η ταινία: “Χρυσή Αυγή: Υπόθεση όλων μας” της Angelique Kourounis, παραγωγής 2021. Στο ντοκιμαντέρ παρουσιάζεται η επιμονή της σκηνοθέτιδας να κινηματογραφήσει τα πέντε χρόνια του αγώνα δικαίωσης για τα θύματα του φασισμού στην Ελλάδα, δίνοντας το παράδειγμα για το πως η προσωπική εμπλοκή μπορεί να προστατέψει τις δημοκρατίες μας.

– Το Ειδικό Βραβείο «Οδυσσέας» (με την ευγενική χορηγία της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών) απέσπασε το ντοκιμαντέρ: «Ο Δικός μου Προσωπικός Λίβανος» του Θοδωρή Παναγόπουλου, παραγωγής 2020, Ηνωμένο Βασίλειο.

– Το Ειδικό Βραβείο «Μεσογειακής Φιλίας» (με την ευγενική χορηγία του ΕΚΟΜΕ) απέσπασε το ντοκιμαντέρ: «Express Scopelitis» της Αιμιλίας Μήλου, παραγωγής 2020.

– Το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής απέσπασε η ταινία: «A Black Jesus» του Luca Lucchesi, παραγωγής 2020, Γερμανία.

– Ειδική Μνεία από την Κριτική Επιτροπή απέσπασε η ταινία: «High Maintenance», του Barak Heymann, παραγωγής 2020, Ισραήλ.

Σε όλους τους βραβευμένους σκηνοθέτες και παραγωγούς οι διοργανωτές πρόσφεραν ακριβές αντίγραφο του χρυσού στεφανιού κισσού της Μεγίστης, που βρέθηκε στον λυκιακού τύπου λαξευμένο τάφο του Καστελλορίζου και σήμερα φυλάσσεται στο Εθνικό και Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ και γενική γραμματέας του ΙΔΙΣΜΕ Ειρήνη Σαρίογλου στην ομιλία της ευχαρίστησε θερμά όλους όσους και φέτος εργάστηκαν σκληρά για την επίτευξη του στόχου, που ήταν η διοργάνωση ενός άρτιου και ολοκληρωμένου φεστιβάλ. Εξέφρασε ιδιαίτερες ευχαριστίες προς το πρόσωπο της Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κατερίνας Σακελλαροπούλου που έθεσε υπό την αιγίδα της τη φετινή διοργάνωση στηρίζοντας έμπρακτα αυτό τον πολιτιστικό θεσμό που στόχο έχει την πνευματική αναγέννηση του Καστελλορίζου, την προβολή της ιστορίας και των παραδόσεών του. Ευχαρίστησε επίσης θερμά τα μέλη της πενταμελούς κριτικής επιτροπής και για τη συνεργασία τους καθώς είχαν ένα πολύ δύσκολο έργο, δεδομένου ότι το επίπεδο όλων των διαγωνιζομένων ταινιών ήταν πολύ υψηλό.

Στη σημασία και τη συμβολή του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου αναφέρθηκε η επιτετραμμένη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα, Heike Dettmann, δίνοντας συγχαρητήρια προς όλους τους διοργανωτές.

Η αυλαία του 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου «Πέρα τα Σύνορα» έπεσε με την προβολή της ταινίας: «The Cradock Murders», σκηνοθεσίας των Michel Noll και David Forbes, παραγωγής 2010, Νότια Αφρική και Γαλλία.

Ακολούθησε συναυλία από το μουσικό σύνολο ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ. Οι μουσικοί Δημήτρης Παπαγγελίδης, Σπύρος Παγίστης, Δημήτρης Κουφογιώργος και Μαριλίζα Παπαδούρη ταξίδεψαν μουσικά τον κόσμο σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, τραγουδώντας όλοι μαζί γνωστά και αγαπημένα κομμάτια και συνθέσεις.

Το Φεστιβάλ διοργανώνεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών (ΙΔ.ΙΣ.ΜΕ.), σε συνεργασία με την Ecrans des Mondes (Παρίσι). Έχει την υποστήριξη ή/και χορηγία του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών, της Γενικής Γραμματείας Νησιωτικής Πολιτικής, της Βουλής των Ελλήνων, της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Δήμου Μεγίστης, της Πρεσβείας της Αυστραλίας στην Αθήνα, της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα, της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα, της Πρεσβείας της Κύπρου στην Αθήνα, της Πρεσβείας της Ισπανίας στην Αθήνα, του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας, του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθήνας, του Τσεχικού Κέντρου Αθήνας, του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και της ΕΡΤ.

Παρακαλούμε βρείτε το Επίσημο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ εδώ: http://beyondborders.gr/wp-content/uploads/2021/08/programma.pdf

Δείτε το διαφημιστικό σποτ του 6ου «Πέρα από τα Σύνορα» 2021 στο https://www.youtube.com/watch?v=hhNX8yzMs18 και ένα σύντομο φιλμ με στιγμιότυπα από την περσινή διοργάνωση στο https://youtu.be/ZWDvx-7VMEE

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.beyondborders.gr ή να επικοινωνήστε με το Φεστιβάλ στη διεύθυνση info@beyondborders.gr

Ελληνικό Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών (www.idisme.gr)

Παρουσίασης της νέας έκδοσης του ΙΔΙΣΜΕ «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ Λ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ: Στους δαιδάλους της ελληνικής διπλωματίας – Υπουργείο Εξωτερικών 1945 – 1980»

Στα Δωδεκάνησα, και συγκεκριμένα στο Καστελλόριζο, τον τόπο όπου υπηρέτησε ως εκπρόσωπος του ελληνικού ΥΠΕΞ ο πρέσβης επί τιμή Θεμιστοκλής Χρυσανθόπουλος, την περίοδο της ενσωμάτωσης του νησιωτικού συμπλέγματος με τη μητέρα Ελλάδα, παρουσιάστηκε η νέα έκδοση του Ιδρύματος Ιστορικών Μελετών (ΙΔΙΣΜΕ) «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ Λ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ: Στους δαιδάλους της ελληνικής διπλωματίας – Υπουργείο Εξωτερικών 1945 – 1980».

Το βιβλίο, που αποτελεί μια καταγραφή της ζωής και του έργου του Θεμιστοκλή Χρυσανθόπουλου ο οποίος με συνέπεια και υπευθυνότητα υπηρέτησε την πατρίδα του από όλα τα πόστα που του ανατέθηκαν, παρουσιάστηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Καστελλορίζου «Πέρα από τα Σύνορα» που πραγματοποιείται από 22 έως 29 Αυγούστου στο ακριτικό νησί, στην άκρη του Αιγαίου.

Ο πρέσβης επί τιμή Γιώργος Βέης, ο δημοσιογράφος του CNN Greece Γιάννης Μανδαλίδης και ο δημοσιογράφος του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ – ΜΠΕ) Βασίλης Λωλίδης, παρουσίασαν το βιβλίο που στην ουσία αποτελεί ένα ημερολόγιο των δράσεων και των πρωτοβουλιών του Θεμιστοκλή Χρυσανθόπουλου.

Τα παιδιά του, ο Λεωνίδας Χρυσανθόπουλος επίσης πρέσβης επί τιμή και η Δάφνη Χρυσανθοπούλου – Γεωργιοπούλου, βρέθηκαν στο Καστελλόριζο μεταφέροντας σε όσους παρακολούθησαν την εκδήλωση τις δικές τους αναμνήσεις και εμπειρίες μέσα από προσωπικά βιώματα του πατέρα τους.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Καστελλορίζου και γεν. γραμματέας του ΙΔΙΣΜΕ Ειρήνη Σαρίογλου που συντόνισε την εκδήλωση τόνισε το σημαντικό έργο που επιτέλεσε ο Χρυσανθόπουλος ως γενικός πρόξενος της Πόλης αλλά και το ξεχωριστό ενδιαφέρον που παρουσιάζει το βιβλίο καθώς αποτελεί ένα ενδιαφέρον εγχειρίδιο διπλωματίας.

Ο Βασίλης Λωλίδης τόνισε εύστοχα στην ομιλία του πως «αν ζούσε σήμερα ο Θεμιστοκλής Χρυσανθόπουλος είναι σίγουρο πως δε θα έκρυβε τη χαρά του για το γεγονός ότι η πρώτη επίσημη παρουσίαση του ημερολογίου του υπό τη μορφή ενός ενδιαφέροντος βιβλίου γίνεται εδώ, στο Καστελλόριζο, στο ανατολικότερο άκρο του Αιγαίου και της Ευρώπης, στην εσχατιά της Ελλάδας. Μιας Ελλάδας, που ο ίδιος επί των ημερών την είδε να μεγαλώνει και για την οποία εργάστηκε προς το σκοπό αυτό».

Η ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στη μητέρα Ελλάδα το Μάρτιο του 1947 συνέπεσε με την τοποθέτησή του ως εκπροσώπου του ΥΠΕΞ στη Ρόδο. «Από τη λεπτομερή καταγραφή όλων των γεγονότων που εξελίχθηκαν και στα οποία ο Θεμιστοκλής Χρυσανθόπουλος είχε πρωταγωνιστικό ρόλο, γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι αυτή η μετάβαση από τη Βρετανική κυριαρχία στην ελληνική διοίκηση μόνο εύκολη και απλή δεν ήταν…». «Και ενώ στα Δωδεκάνησα είδε την Ελλάδα να μεγαλώνει και να επεκτείνεται. Στην Κωνσταντινούπολη είδε τον ελληνισμό να συρρικνώνεται. Βίωσε από κοντά την έναρξη των απελάσεων των Ελλήνων της Πόλης, έζησε τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους και μέσα από τις καταγραφές του δεν κρύβει τη λύπη και την πικρία του για το γεγονός αυτό».

Ο Γιάννης Μανδαλίδης που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κωνσταντινούπολη στη δική του ομιλία αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που ανέλαβε ο Θεμιστοκλής Χρυσανθόπουλος σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη και δύσκολη περίοδο για τον Ελληνισμό της Πόλης καθώς είχαν ξεκινήσει οι απελάσεις. «Ο γιος του Θεμιστοκλή, ο Λεωνίδας Χρυσανθόπουλος ως γενικός πρόξενος της Κωνσταντινούπολης, έπιασε το νήμα από εκεί που το άφησε ο πατέρας του όταν κι εκείνος υπηρετούσε στην Πόλη και το συνέχισε προσπαθώντας να σταματήσει την αιμορραγία του Ελληνισμού στην Πόλη και στηρίζοντας εκείνη την εποχή με κάθε τρόπο τους νέους να παραμείνουν στην Κωνσταντινούπολη».

Ο κ. Μανδαλίδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην εκκλησιαστική διπλωματία που άσκησε με ξεχωριστή δεινότητα ο Θεμιστοκλής Χρυσανθόπουλος κατά τη θητεία του στην Κωνσταντινούπολη και την ιδιαίτερη σχέση και επικοινωνία που ανέπτυξε με τον οικουμενικό πατριάρχη Αθηναγόρα.

Ως έναν οραματιστή και ρεαλιστή, χαρακτήρισε το Χρυσανθόπουλο ο πρέσβης επί τιμή Γιώργος Βέης που σε μια μαγνητοσκοπημένη παρέμβασή του στη διάρκεια της εκδήλωσης υπογράμμισε πως αυτός ο συνδυασμός, του οραματιστή και του ρεαλιστή, είναι δύσκολο να συνδυαστούν σε ένα διπλωμάτη.

Ο κ. Βέης τόνισε πως το βιβλίο δεν αποτελεί ένα «εγκώμιο εαυτού» αλλά μια σημαντική καταγραφή τρίτων, ένα εγχειρίδιο της διπλωματικής δράσης που άσκησε όλα τα χρόνια της θητείας του. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη συνεισφορά του Θεμιστοκλή Χρυσανθόπουλου στην ίδρυση της Διπλωματικής Ακαδημίας του ΥΠΕΞ.

Συγκινησιακά φορτισμένες ήταν οι μαρτυρίες των παιδιών του Χρυσανθόπουλου, του κ. Λεωνίδα Χρυσανθόπουλου και της κ. Δάφνης Χρυσανθοπούλου – Γεωργιοπούλου, που παρουσίασαν τον πατέρα και διπλωμάτη μέσα από τα δικά τους μάτια αλλά και τις σημαντικές εμπειρίες που αποκόμισαν αμφότεροι παρακολουθώντας τον κατά την άσκηση των καθηκόντων του.

Σχολιάστε