My Twitter Feed

29 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Ποτέ δεν ξέρεις…

Του Παναγιώτη Φλωρίδη.


Τον περασμένο χειμώνα επισκέφθηκε και περιόδευσε στο νομό κλιμάκιο της Ν. Δημοκρατίας. Πλην του τοπικού βουλευτή, συμμετείχαν ο αείμνηστος Ευ. Μπασιάκος, ο Θεόδ. Φορτσάκης, ο Γραμματέας του κόμματος Λευ. Αυγενάκης και η κ. Αννα-Μισέλ Ασημακοπούλου.

Κάποια στιγμή στη συνέντευξη Τύπου, από τοπικό δημοσιογράφο ετέθη το χρονίζον (κι αυτό) ζήτημα της σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ Σταυροχωρίου με τη σιδηροδρομική γραμμή. Ανέλαβε να απαντήσει η κ. Μισέλ, ως Τομεάρχης Ανάπτυξης και (πιθανότατα) αυριανή Υπουργός Ανάπτυξης. Η απάντηση είναι ενδεικτική για την σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται ο νομός:

-Σε τέτοιες εποχές μεγάλης κρίσης, τέτοια μεγαλεπίβολα σχέδια είναι άκαιρα και ανέφικτα.

Χρειάσθηκε να την πληροφορήσω (βασικά ως Σταυροχωρίτης), ότι δεν πρόκειται για νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-ΒΙ.ΠΕ, αλλά για μια παράκαμψη πεντακοσίων (500) μέτρων. Τόσο απέχει η ΒΙ.ΠΕ από το διερχόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. Μια σύνδεση που θα έπρεπε να έχει γίνει ταυτόχρονα με την ίδρυση της Βιομηχανικής Περιοχής το 1979-1980! Στην Ευρώπη και στον άλλο προηγμένο κόσμο, αυτό θα γινόταν πρώτα.

Από το μακρινό ‘80 μέχρι σήμέρα, πολλά ζητήματα έχουν ανακύψει για το νομό. Και όλα εξαντλούνται σε σχέδια, προμελέτες, εξαγγελίες και στη συνέχεια ακυρώσεις, διαμαρτυρίες μέσω επιστολών, ανακοινώσεων, ερωτήσεων στη Βουλή και πάει λέγοντας.

Μια ακόμη απαρίθμηση των βαλτωμένων “έργων” δεν προσφέρει τίποτε. Αρκεί ένα ξεφύλλισμα των τοπικών εφημερίδων των περασμένων δεκαετιών για να δει κανείς ότι “όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν”. Παραμελούνται και απεντάσσονται έργα στο νομό, εις βάρος όχι μόνο της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, αλλά εις βάρος τελικά της γενικότερης εθνικής επιχείρησης για ανάταξη της χρεωκοπημένης χώρας.

Γι’ αυτό και ίσως-λέμε ίσως-αποτελεί μια καινούργια αφετηρία η πρόταση του επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο δήμο Παιονίας, για προσφυγή στην ίδια την Ευρωπαϊκή Ενωση και τα Οργανά της. Τον Φορέα δηλαδή που πληρώνει το μάρμαρο, έστω με χαμηλότοκα δάνεια, για μια λογική μεταστροφή στην τοπική φαυλότητα, αδιαφορία, ανικανότητα. Ο δρόμος-καρμανιόλα που ετοιμάζεται προικισμένος με διόδια μετωπικά και πλευρικά (!) ναι δωρισθεί στον ιδιώτη χωρίς να έχει γίνει ασφαλής με ένα στοιχειώδες διαχωριστικό, προκαλεί οργή και αγανάκτιση για το μέγεθος της αναλγησίας. Στην ΕΕ, όπως υποστηρίζει ο Κ. Σιωνίδης αυτό δεν θα επιτρεπόταν ποτέ. Αλλά και το “ΤΕΙ Κιλκίς”, αυτή η κωμωδία, όπως έχει εξελιχθεί, σε μια χώρα της Ε.Ε θα είχε σταματήσει ήδη. Το σύγχρονο κτίριο κατασκευάσθηκε με χρήματα της Ε.Ε με σκοπό αποκλειστικά διδακτική-μορφωτική διαδικασία. Σήμερα δεν μπορεί η χρησιμοποιηθεί ούτε για σιταποθήκη, αφού και οι παραγωγές πάνε κατά διαόλου. Κι εδώ χρειάζεται η παρέμβαση κατόπιν ενημέρωσης της Ε.Ε. Για να σωθεί το κτίριο μετατρεπόμενο σε Σχολή Πανεπιστημιακή του Αριστοτέλειου. Με την παράλληλη λειτουργία βέβαια (επιτέλους) του Προαστιακού με Θεσσαλονίκη. Και τόσα άλλα που καθημερινά ακούγονται από συζητήσεις των αγωνιούντων απλών πολιτών.

Σε λίγες μέρες ο ΟΣΕ με το εξευτελιστικό έστω τίμημα των 45 εκατ. περνά στα χέρια της ιταλικής Ferrovie. Μάλλον αυτοί θα καταλάβουν την αξία του Προαστιακού, όπως και της σύνδεσης με τη ΒΙ.ΠΕ. Που σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ίσως δώσει μια θεαματική ώθηση στις εξαγωγές των ισχυρών Μονάδων της ΒΙ.ΠΕ Σταυροχωρίου. Και ίσως η διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης στην ΠΑΘΕ (τμήμα Πολύκαστρο-Χαλάστρα), δώσει νέα ώθηση στις μεταφορές προϊόντων και ανθρώπων της ευρύτερης περιοχής. Οπως η θεαματική αύξηση στο λιμάνι του Πειραιά με την τρίτη στον κόσμο πλέον COSCO.

“Το μέλλον μας δεν είναι ο καπιταλισμός” φωνάζει ο φίλος Κ. Πινέλης. Ενας καπιταλισμός όμως συμμαζεμένος και με κάποιους κανόνες, ίσως είναι ένα καλό βήμα για την σοσιαλιστική ουτοπία. “Ενα βήμα εμπρός και δύο πίσω” έλεγε ο Λένιν. Και… “καλός ο κομμουνισμός ρε παιδιά, αλλά κι ο καπιταλισμός αγαπιέται”, έλεγε ο Μιχάλης.

Άρθρο στην ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σχολιάστε