My Twitter Feed

19 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Δραματικό SOS της Παθολογικής! -

Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Το Κιλκίς και η αρχιτεκτονική του -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Οι υποσχέσεις καλά κρατούν! -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για το ψηφοδέλτιο -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη του Γ. Μανιάτη -

Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024

Διευρύνουν τη συνεργασία τους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για τους υποψήφιους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Οι δήμαρχοι για το 2ο τμήμα ΑΕΙ -

Πέμπτη, 11 Απριλίου, 2024

Ποίηση χωρίς τέλος στο Θερινό

Μόνο το Σάββατο  22 Ιουλίου 2017 θα προβληθεί στον αγαπημένο μας δημοτικό θερινό κινηματογράφο “Δημήτριος Ζωηρός”  η σπουδαία ταινία του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι “Ποίηση χωρίς τέλος”, με ώρα έναρξης προβολής 9:30 το βράδυ.

Μέσα από τον αυτοβιογραφικό του φακό ο Χοδορόφσκι αφηγείται με ζωηρό ενθουσιασμό, τα χρόνια της νιότης του στη Χιλή, μία περίοδο ριζοσπαστικής απελευθέρωσης από τους κοινωνικούς και οικογενειακούς περιορισμούς. Η ταινία άνετα μπορεί να σταθεί και ως ένα πολύ ευρηματικό αφιέρωμα στην καλλιτεχνική κληρονομιά της Χιλής.

-Θέλω να γίνω ποιητής, εξομολογείται -Θα πεινάσεις, τον αποθαρρύνουν. Μέχρι που βρίσκει συνοδοιπόρους τρελούς, εκκεντρικούς, χωρίς μάσκες και γι’αυτό μη αποδεκτούς από μια κοινωνία σκιών, όπου ο φασισμός μεταμφιεσμένος απειλεί την ελεύθερη έκφρασή τους.

Το σύμβολο των ναζί διαπερνά την ταινία αλλά δεν ξεπερνά το όραμά του Χοδορόφσκι. Καίγεται όπως οι άνθρωποι που παραδέχεται ο Κέρουακ , οι τρελοί, αυτοί που τρελαίνονται να ζήσουν, να μιλήσουν,  να σωθούν, που ποθούν τα πάντα ταυτόχρονα, που σκάνε σαν πυροτεχνήματα ανάμεσα στα αστέρια κι από μέσα τους ξεπηδά το μπλε φως της καρδιάς τους

-Δε φοβάμαι τη σκιά μου. Ο σκοπός μου είναι να επιστρέψω εκεί όπου ήμουν πάντα. Ο Αλεχάντρο νιώθει πια ελεύθερος. Το μυαλό του είναι πιο δυνατό από κάθε σεισμό και ξε-γελά (με)τους φόβους του με τη σιωπή του που είναι πιο εκκωφαντική και από κάθε κραυγή. Και μολονότι ο πατέρας του είναι αυτός που τον μαθαίνει να μη νικιέται από τους φόβους του,με το να είναι σκληρός μαζί του, είναι η έλλειψη αγάπης και τρυφερότητας του πατέρα του,που τον μαθαίνει ότι στη ζωή το πιο σπουδαίο είναι η αγάπη.

“Με το να μη μου δίνεις τίποτα , μου έδωσες τα πάντα” απευθύνει στον πατέρα του ο Αλεχάντρο μεγάλος και ο Αλεχάντρο μικρός -δύο σε ένα, μαζί- στο δίχως τέλος τέλος της ταινίας γκρεμίζοντας κάθε γέφυρα που είχε χτίσει μέσα του με εκείνον, ολοκληρώνοντας το ανολοκλήρωτο αίσθημα που τον οδήγησε να γίνει αυτός που έγινε και αναγνωρίζοντας το πρόσωπο του πατέρα του πίσω από τη μάσκα που φορούσε όσο ζούσε. Σαν να γύρισε την ταινία ο Χοδορόσφκι για να ξανασυναντήσει τον πατέρα του που δεν πρόλαβε να συμφιλιωθεί μαζί του πριν εκείνος πεθάνει. Ο θάνατος διατρέχει την ταινία, μόνο και μόνο για να υμνήσει τη ζωή.

Στην «Ποίηση Δίχως Τέλος» ο Χοδορόφσκι  θέτει το γιο του, Άδαν, να υποδυθεί τον ίδιο στα νιάτα του. Τότε που, τη δεκαετία του ‘40 και του ‘50 στο Σαντιάγκο της Χιλής, αποφάσιζε να γίνει ποιητής, δραπετεύοντας από τον ασφυκτικό οικογενειακό κλοιό και έναν αυταρχικό πατέρα που ήθελε να τον δει γιατρό. Καθώς έμπαινε στους κύκλους της καλλιτεχνικής αβάν γκαρντ του καιρού του, ο 20χρονος Αλεχάντρο θα γνώριζε τους μετέπειτα μεγάλους της μοντέρνας λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας, τον Νικάνορ Πάρρα, τον Ενρίκε Λιν, τη Στέλλα Ντίαζ κ.α., για να μυηθεί μαζί τους στον μποέμικο, ανεξάντλητο κόσμο της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Έχει χαρακτηριστεί φελινικό, και όχι άδικα, αφού το «Ποίηση Χωρίς Τέλος» διαθέτει εκλεκτικές συγγένειες με το έργο του Φελίνι, τόσο ως προς την αυτοαναφορικότητα π.χ. του «8 1/2», όσο και αναφορικά με την επιρροή των δύο δημιουργών από τον ευρύτερο κόσμο του θεάματος (θέατρο, τσίρκο κλπ), κάτι που είχε αποτυπωθεί άλλωστε σε τόσο διαφορετικά δείγματα της φελινικής φιλμογραφίας, απ’ το «La Strada» μέχρι το «Roma». Η σουρεαλιστική γραφή του Χιλιανού, σημείο αναφοράς του εξίσου με τους ήρωες δίχως χέρια που σταθερά επανανοηματοδοτούν στις ταινίες του τα όρια που ενδεχομένως διαβλέπει στον ανθρώπινο παράγοντα, δίνει το έναυσμα για ένα γράμμα αγάπης ως προς ένα ασυμβίβαστο παρελθόν που αγκαλιάζει ανοιχτόκαρδα, για να δηλώσει παράλληλα την πίστη του πως τίποτε δεν εδραιώνει σταθερότερη ειρήνη με τον ίδιο μας τον εαυτό από το σεβασμό στην εγγενή επιθυμία για έκφραση.

Ποίηση Χωρίς Τέλος (Poesia sin fin)

  • Σκηνοθεσία- σενάριο: Alejandro Jodorowsky
  • Πρωταγωνιστούν:Adan Jodorowsky, Brontis Jodorowsky, Leandro Taub
  • Χώρα: Γαλλία,Χιλή
  • Διάρκεια: 128′
  • Είδος ταινίας : Βιογραφική, Δράμα
  • Κατάλληλο από 15 ετών και άνω

Δείτε το τρέιλερ

Σχολιάστε