My Twitter Feed

29 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

“Ν` αλλάξει νόμος για κτηνοτρόφους”

Σε επιστολή που απέστειλε χθες 7 Νοεμβρίου ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς, Χρήστος Γκουντενούδης, προς τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, με θέμα την εφαρμογή των διατάξεων για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, αναφέρει τα εξής:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Ο Νόμος 4056/2012 που ρυθμίζει θέματα κτηνοτροφίας & κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων πιστεύαμε και ελπίζαμε ότι θα επιλύσει όλα τα χρόνια και σοβαρά προβλήματα των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και δη των πρόχειρων και μη πρόχειρων εγκαταστάσεων.

Πράγματι το άρθρο 13 του Ν.4056/2012 τροποποιούσε την παρ.5  του άρθρου 2 του Ν. 998/1979 και καθόριζε συγκεκριμένη διαδικασία έκδοσης της άδειας εγκατάστασης από τον αρμόδιο Δασάρχη για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις στα δάση και γενικά σε δασικές εκτάσεις.

Στη συνέχεια όμως κοινοποιήθηκε η με αριθμό πρωτοκόλλου 172592/2547/28-6-2012 εγκύκλιος του Γενικού Διευθυντή Δασών (της Ειδικής Γραμματείας Δασών) προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας -επισυναπτόμενη- με την οποία γίνεται μία λανθασμένη ερμηνευτική προσέγγιση του άρθρου 13 του Ν.4056/2012, όπως ισχυρίζονται έγκριτοι Νομικοί, και συγκεκριμένα, ότι με τη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 13 του Ν.4056/2012 διατηρήθηκε το Π.Δ.190/1981 ως προς τις ειδικές ρυθμίσεις του για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και με δεδομένο ότι η παρ.2 του άρθρου 3 του Π.Δ.190/1981 επιβάλλει οι κατασκευές να είναι άνευ θεμελίων, πρόχειρου χαρακτήρα, προκύπτει ότι οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που ο νομοθέτης έδωσε τη δυνατότητα να επιτρέπονται στις εκτάσεις που προστατεύονται από τη δασική νομοθεσία είναι οι πρόχειρες.

Συνεπώς -σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο- οι άδειες εγκατάστασης, που χορηγούν οι δασικές υπηρεσίες, θ’ αφορούν μόνο σ’ αυτές.

Επειδή πραγματικά υπάρχουν πολλές νομικές ενστάσεις επί της παραπάνω ερμηνείας της συνημμένης εγκυκλίου.

Επειδή, πέραν των νομικών θεμάτων, θα ήθελα να επισημάνω ως Αντιπεριφερειάρχης σε μία Περιφερειακή Ενότητα κυρίως γεωργοκτηνοτροφική, ότι πραγματικά υπάρχει σοβαρός αριθμός κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που θίγονται από την παραπάνω ερμηνευτική εγκύκλιο, διότι πρόκειται περί μη πρόχειρων εγκαταστάσεων που χρήζουν οικοδομικής άδειας, βρίσκονται σε περιοχές που η Διοίκηση τούς παραχώρησε και όμως οι περιοχές αυτές είναι χαρακτηρισμένες ως δάση στους κτηματολογικούς πίνακες, αποτελούν δε οι εγκαταστάσεις αυτές κτηνοτροφικές μονάδες με υποδομή και βιωσιμότητα που πρέπει να βοηθηθούν, πλην όμως με βάση την εγκύκλιο δεν «ανοίγει» ο δρόμος για χορήγηση άδειας εγκατάστασης και ήδη επιβάλλονται από τους Δασάρχες πρόστιμα (χιλιάδων ευρώ) αυθαιρέτου χρήσεως των εγκαταστάσεων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντονότατα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα, αλλά και αναποτελεσματικότητα μιας χρηστής Διοίκησης να δώσει λύσεις σε ζωτικότατα θέματα της πανταχόθεν βαλλόμενης κτηνοτροφίας.

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι οι μονάδες αυτές στερούνται του δικαιώματος χρηματοδότησης και από τα επενδυτικά προγράμματα.

Κύριε Υπουργέ,

Θεωρώ ότι άμεσα πρέπει να ενσκύψετε στο θέμα και στο πρόβλημα, που δημιουργήθηκε από την στρεβλή ερμηνεία του άρθρου 13 του Ν.4056/2012 με τη συνημμένη εγκύκλιο, ώστε να μπορέσουμε και ν’ ασκήσουμε επιτυχώς το καθήκον μας στην Περιφερειακή Ενότητα που υπηρετούμε και που έχει κύρια γεωργοκτηνοτροφικό χαρακτήρα.” 

Σχολιάστε