My Twitter Feed

29 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Κύριε Πέτσα, αφήστε το δούλεμα

Του Κώστα Βαξεβάνη.


Έχουμε μια από τα ίδια από τον κύριο Πέτσα και τις διαφημιστικές του. Μία από ΚΕΕΛΠΝΟ και μία από Novartis. Στα δύο σκάνδαλα, οι διαφημιστικές και η διαφήμιση χρησιμοποιήθηκαν, όχι για να προωθήσουν διαφημιστικές καμπάνιες, αλλά για να διοχετεύσουν στοχευμένα χρήμα ή να το ξεπλύνουν.

Στην υπόθεση ΚΕΕΛΠΝΟ, διάφορα site όπως το γνωστό , αλλά άγνωστο μέχρι τότε στο πανελλήνιο , “Βελόνα και κλωστή” καταβρόχθησαν χρήμα ενώ δεν είχαν ούτε αναγνώστες, ούτε περιεχόμενο. Με τον τρόπο αυτό διοχετεύτηκε χρήμα σε αετονύχηδες ή  σε αγιογράφους της τότε κυβέρνησης. Με χρήματα του δημοσίου για την Υγεία μάλιστα, δημιουργήθηκε εξαγορασμένη δημοσιογραφική δύναμη πυρός υπέρ της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα φαίνεται (η υπόθεση είναι ακόμη υπό δικαστική διερεύνηση) πως σε ό,τι αφορά τα ανύπαρκτα site που χρηματοδοτήθηκαν, ήταν ουσιαστικά διακινητές μαύρου χρήματος προς άγνωστους παραλήπτες. Πιθανόν αυτό το χρήμα που εισέπραξαν τα άυλα φαντάσματα του διαδικτύου να επέστρεψε σε πολιτικούς, φυσικά σε πολύ πραγματική μορφή.

Το δημοσιογραφικό συγκρότημα του Κουρτάκη, με ελάχιστα γνωστά Μέσα ενός άγνωστου δημοσιογράφου, πήραν τότε πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ σε διαφήμιση (όσο και το Πρώτο Θέμα σχεδόν που ήταν τότε η πρώτη εφημερίδα σε κυκλοφορία) κάνοντας δημοσιεύματα για την πολιομυελίτιδα στη Συρία. Για να μην ξεχνιόμαστε, χρήματα μέσω διαφήμισης από το ΚΕΕΛΠΝΟ, είχε πάρει μέχρι και ο καταδικασμένος για το NOOR1 , Αιμίλιος Κοτσώνης. Έτσι μοιραζόταν για χρόνια το χρήμα από το ΚΕΕΛΠΝΟ από τα στελέχη του που πρόσφατα καταδικάστηκαν από τη Δικαιοσύνη.

Το μοντέλο αυτό αντιγράφτηκε από το σύστημα Novartis, της οποίας τα στελέχη δούλεψαν με το «σύστημα ΚΕΕΛΠΝΟ» και πήραν την τεχνογνωσία . Σύμφωνα με τις εκθέσεις του FBI, η διαφήμιση χρησιμοποιήθηκε με δύο τρόπους από τη Novartis. Είτε για να χρηματίσει δημοσιογράφους που εξυπηρετούσαν τους σκοπούς της, είτε για να ξεπλένει (να νομιμοποιεί) χρήμα η εταιρεία που τελικώς δινόταν για χρηματισμούς. Η διαφημιστική εταιρεία έδινε εικονική διαφήμιση Novartis σε ανύπαρκτα Μέσα Ενημέρωσης. Πληρωνόταν για αυτό από τη Novartis. Στη συνέχεια η διαφημιστική, αφού παρακρατούσε τα δικά της ποσοστά, επέστρεφε στο Φρουζή το ποσό που διοχέτευε ο ίδιος σε όσους πολιτικούς ή δημοσιογράφους ήθελε. Η επίσημη διαφημιστική που χρησιμοποιούσε η Novartis, κατασκεύαζε με photoshop φωτογραφικά στιγμιότυπα με ανύπαρκτες σελίδες του διαδικτύου και εμφάνιζε πως τους έδινε διαφήμιση. Έτσι κατάφερνε να εισπράττει και στη συνέχεια να διοχετεύει χρήματα στο Φρουζή για δικές του χρήσεις. Κανονικό ξέπλυμα.

Σήμερα λοιπόν, μπροστά στην ανάγκη αντιμετώπισης της πανδημίας, ο υπουργός κύριος Πέτσας, με απευθείας ανάθεση, δίνει 20 εκατομμύρια ευρώ σε μία διαφημιστική εταιρεία, την Initiative, για να τα δώσει με τη σειρά της σε Μέσα Ενημέρωσης για την καμπάνια του κορονοϊού. Από την καμπάνια αυτή όπως είναι γνωστό, εξαιρούνται τρία μεγάλα Μέσα Ενημέρωσης, το Documento, το documentonews.gr και το koutipandoras.gr (Όπως άλλωστε είχε γίνει και με το ΚΕΕΛΠΝΟ). Η διοχέτευση των χρημάτων και της διαφήμισης γίνεται χωρίς διαφάνεια, παρότι πρόκειται για δημόσιο χρήμα. Ο υπουργός κύριος Πέτσας, κλήθηκε στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, να απαντήσει σε Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για δύο πράγματα: γιατί απέκλεισε τα Μέσα αυτά και σε ποια Μέσα έδωσε, ποια ποσά.

Μπροστά στην πίεση, ο υπουργός δεν δίνει κατάλογο με τα ποσά που έδωσε σε Μέσα, αλλά κουτοπόνηρα και επιμένοντας στην αδιαφάνεια, δίνει κατάλογο με 1.230 Μέσα που πήραν διαφήμιση.

Ακόμη και αυτός ο κατάλογος όμως που δόθηκε για να καλύψει την αδιαφάνεια είναι αποκαλυπτικός. Ο γνωστός σε όλους Μένιος Φουρθιώτης, με ένα blog (ούτε καν site), παίρνει χρήματα για την καμπάνια, αν και η σελίδα του δεν έχει καμία ανάρτηση πλην της διαφήμισης. Για τραγική ειρωνεία το blog λέγεται «πρώτη είδηση» και έχει ανεβάσει πρώτη και τελευταία, τη διαφήμιση Πέτσα. Ένα άλλο site που εισπράττει χρήματα (κατά την παραδοχή και τον κατάλογο Πέτσα πάντα) είναι το menta.gr. Το site αυτό, όταν το «κλικάρεις» βγάζει μια ανακοίνωση πως είναι για πώληση προς 4.900 ευρώ , ενώ η αναζήτηση της δραστηριότητάς του το δείχνει ανενεργό από το 2016. Δεκάδες ακόμη site δεν λειτουργούν βγάζοντας ένδειξη πως δεν υπάρχουν (error), ενώ εκατοντάδες ακόμη έχουν μηδαμινή επισκεψιμότητα με κατάταξη στις μηχανές μέτρησης επισκεψιμότητας πάνω από 2.000.000. Πολλά άλλα όταν αναζητηθούν φαίνεται πως δεν υπάρχουν και κάνουν ανακατεύθυνση σε άλλα site. Δηλαδή πιθανόν δόθηκαν λεφτά στο ίδιο άτομο και το ποσό «έσπασε» σε διάφορα site για να φαίνεται μεγάλη διασπορά της διαφήμισης.

Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί η παρανομία του υπουργού, να διαθέσει κρατική διαφήμιση σε site που δεν είναι στο μητρώο online media του υπουργείου. Μόνο πιστοποιημένα site στο μητρώο, με πραγματικές θέσεις εργασίας και μισθωμένους εργαζόμενους μπορούν να παίρνουν κρατική διαφήμιση. Ο Πέτσας όμως μοιράζει στους «φίλους της βυσινάδας» και «τα ΝΕΑ του ψαρέματος». Σε Μέσα που ούτε εργαζόμενους απασχολούν, ούτε ενημέρωση παρέχουν , ούτε αναγνώστες έχουν.

Τι έχουμε λοιπόν πρακτικά; Η διαφήμιση που κοστίζει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, δίνεται αδιαφανώς και παρανόμως, σε Φουρθιώτηδες, site φαντάσματα και Μέσα τύπου «Βελόνα και κλωστή» του αμαρτωλού ΚΕΕΛΠΝΟ. Η ιστορία επαναλαμβάνεται για τρίτη φορά, όχι για καλό, ούτε ως φάρσα. Επαναλαμβάνεται με θύμα το δημόσιο χρήμα και τον πολίτη. Ο κύριος Πέτσας ποτίζει στην αυλή της διαφημιστικής Initiative ένα λεφτόδεντρο, από το οποίο κόβουν καρπούς αυτοί που επιλέγουν. Δημόσιο χρήμα ρίχνεται σε μια μαύρη τρύπα και είναι άγνωστο ποιοι βρίσκονται από την άλλη πλευρά της τρύπας και εισπράττουν.

Από τη στιγμή που αποκαλύπτεται μια τέτοια ανήθικη και παράνομη μέθοδος διαχείρισης δημοσίου χρήματος και ο κύριος Πέτσας δεν δίνει εξηγήσεις, ο πολίτης έχει δικαίωμα να υποθέσει οτιδήποτε.

Γιατί χρηματοδοτούνται φαντάσματα με τα λεφτά μας; Ποιες είναι οι υποχρεώσεις που έχει η κυβέρνηση του κυρίου Πέτσα απέναντι σε ανύπαρκτα Μέσα Ενημέρωσης και τους Φουρθιώτηδες; Το χρήμα που δίνεται στους άγνωστους, των αγνώστων site, είναι αστοχία ή όπως έχει δείξει η εμπειρία του παρελθόντος ένα νταραβέρι με μαύρο χρήμα; Τι θα απαντήσει ο κύριος Πέτσας στον πολίτη που σκέφτεται πως διοχετεύει χρήματα σε ανύπαρκτες οντότητες γιατί κάποιοι έχουν συμφωνήσει αυτό το χρήμα να επιστραφεί σε οικείες τσέπες;

Το δούλεμα πάει κέντημα, βελόνα και κλωστή. Το μαύρο χρήμα; Πρέπει να απαντήσει ο κύριος Πέτσας. Ή μάλλον να παραιτηθεί. Σε κάθε περίπτωση η Δικαιοσύνη θα καλέσει τους μετέχοντες στο νέο πάρτι να δώσουν εξηγήσεις.

Άρθρο στο koutipandoras.gr

Σχολιάστε