My Twitter Feed

28 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

ΚΚΕ: Ερώτηση για τις ελλείψεις

Επίκαιρη ερώτηση με θέμα τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, κατέθεσε στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής.

Το κείμενο της ερώτησης:

«Για μια ακόμα χρονιά στα σχολεία όλης της χώρας υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών. Επί μια δεκαετία, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, έχουν σταματήσει στην πράξη να γίνονται διορισμοί εκπαιδευτικών στο όνομα των μνημονιακών δεσμεύσε-ων για περικοπές και εξοικονόμηση προσωπικού. Τα χιλιάδες κενά καλύπτονται από προσλήψεις αναπληρωτών – συμβασιούχων εκπαιδευτικών, οι οποίοι με την απόλυσή τους κάθε Ιούνη ζουν μέσα σε ένα καθεστώς μόνιμης ομηρείας και ανασφάλειας.

                Την προηγούμενη σχολική χρονιά (2018-2019) έγιναν 31.292 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, συγκεκριμένα 21.718 στην Πρωτοβάθμια και 9.578 στην Δευτεροβάθμια. Το καλοκαίρι του 2019, 2.381 εκπαιδευτικοί αποχώρησαν (κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων) από την Εκπαίδευση, συγκεκριμένα 705 από την Πρωτοβάθμια και 1.676 από την Δευτεροβάθμια. Τα συνολικά κενά στην αρχή της σχολικής χρονιάς, βάση των παραπάνω, διαμορφώθηκαν στις 33.673. Στον αριθμό αυτό δεν υπολογίζονται κενά που έμειναν ακάλυπτα την περσινή χρονιά, καθώς και οι επιπλέον ανάγκες που διαμορφώθηκαν με την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής. Στην πράξη μιλάμε για 35.000 κενά.

                Κενά τα οποία απέχουν πολύ από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και που διαμορφώνονται με βάση τις νομοθετικές παρεμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων (τις οποίες διατηρεί στο ακέραιο και η σημερινή), όπως τις Υπουργικές Αποφάσεις Φίλη για το κουτσούρεμα του Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, τη μείωση ωρών στο Γυμνάσιο, την αύξηση του ωραρίου στη Δευτεροβάθμια, τα 25άρια και 27άρια τμήματα.

                Αυτή τη στιγμή ενάμιση μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων και μετά από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών- συγκεκριμένα 25.947 προσλήψεις, από αυτές 18.565 στην Πρωτοβάθμια και 7.382 στην Δευτεροβάθμια- τα κενά αγγίζουν τις 10.000. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο, ακολουθώντας τα επικοινωνιακά μονοπάτια του ΣΥΡΙΖΑ, πανηγυρίζουν για τη δήθεν “κανονικότητα” που υπάρχει στα σχολεία και τις χιλιάδες προσλήψεις συμβασιούχων.

                Τα κενά στα σχολεία όμως δεν είναι απλά νούμερα. Είναι κλειστά Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, κλειστά τμήματα ένταξης και τάξεις υποδοχής, μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που δεν διδάσκονται, Δομές Εκπαίδευσης και Υποστηρικτής Προσφύγων που δεν λειτουργούν. Μαθητές δεν έχουν καθηγητές Μουσικής, Εικαστικών, Θεατρολόγους, Γυμναστές και Ξένων Γλωσσών. Είναι χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων και ωρολόγια προγράμματα που συντάσσονται όπως – όπως, με όποιους εκπαιδευτικούς περισσεύουν, με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθήματα άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο.

Με βάση τα παραπάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε:

  • Να καλύψει τα 10.000 περίπου κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα σχολεία.
  • Να δώσει λύση στο τεράστιο πρόβλημα της ελαστικής εργασίας, της αναπλήρωσης και της αδιοριστίας με τη μονιμοποίηση των περίπου 35.000 αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

Σχολιάστε