My Twitter Feed

23 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Τα άλυτα προβλήματα της Παιδείας -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Το ΠΑΣΟΚ για τη παθολογική ΓΝΚ -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

ΑΟΚ: Ο πρώτος τα παίρνει όλα! -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη Βόζενμπεργκ σε Κιλκίς -

Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

“Στο αυλάκι” το αρδευτικό Μουριών -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

“Καταρρέει το Νοσοκομείο Κιλκίς” -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Δραματικό SOS της Παθολογικής! -

Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Το Κιλκίς και η αρχιτεκτονική του -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Η σιδηροδρομική εγνατία

Του Γρηγόρη Κυριακού*


Ο σιδηρόδρομος από την ανακάλυψη του ακόμα αποτέλεσε και αποτελεί βασικό μέσο ανάπτυξης μιας περιοχής. Στην Ελλάδα βέβαια αποτελεί εξαίρεση όπως και πολλά άλλα πράγματα που κάνουν οι κουτόφραγκοι. Δεν είναι τυχαίο ότι στην εποχή των μνημονίων, οι κυβερνήσεις προσπάθησαν να πετύχουν συνδυαστικές μεταφορές με την ένωση λιμανιών και βιομηχανικών περιοχών με τον σιδηρόδρομο.

Το Κιλκίς είχε την τύχη λόγω θέσης να βρίσκεται πλησίον της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, η οποία κατασκευάστηκε πριν τους βαλκανικούς πολέμους.

Από τη δεκαετία του 1990 γίνεται λόγος για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, η οποία με νέα χάραξη που παρακάμπτει το Κιλκίς συντομεύει τη διαδρομή προς Αλεξανδρούπολη και περνά πλέον από την Μικρή και Μεγάλη Βόλβη. Φυσιολογικό για μια χώρα να βελτιώνει τις υποδομές της και να θέλει να γίνεται ανταγωνιστική στις μεταφορές.

Το γεγονός ότι η σιδηροδρομική γραμμή του Κιλκίς αποτελεί τμήμα του διεθνούς σιδηροδρομικού άξονα προς την ανατολική Ευρώπη έδινε μια ελπίδα για τη μη ερήμωση της γραμμής και τη διεκδίκηση της προαστιακής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη. Προαστιακή σύνδεση σημαίνει αμφίδρομη προσβασιμότητα και σε συνδυασμό με ουσιαστικές επιλογές (ποιοτική αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου, αστικές αναπλάσεις, υποδομές τουριστικής ανάπτυξης για ημερήσιες ή διήμερες αποδράσεις)  της τοπικής διοίκησης θα μπορούσαν να μετατρέψουν την πόλη σε επιλογή τόπου κατοικίας. Δυστυχώς αυτή η πολιτική την τελευταία δεκαετία απουσιάζει από το τόπο.

Πρόσφατα ο υπουργός υποδομών ανακοίνωσε την δημιουργία νέου κάθετου άξονα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα ενώνει απ΄ ευθείας τις Σέρρες και την Δράμα με τον Προμαχώναμέσω  συνδετήριας γραμμής που θα ενώνει την Αμφίπολη με τη Νέα Ζίχνη και η οποία ουσιαστικά θα συνδέει τις Σέρρες και τον Προμαχώνα με την προγραμματιζόμενη νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Το Κιλκίς δηλαδή χάνει ενδεχομένως την τελευταία του ευκαιρία να διεκδικήσει προαστιακή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη εκμεταλλευόμενο την ενεργή γραμμή προς Προμαχώνα. Σημειώνεται ότι οι πόλεις που δεν θα είχαν σιδηροδρομική σύνδεση λόγω της νέας χάραξης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας θα ήταν το Κιλκίς, οι Σέρρες και η Δράμα. Με τη νέα εξέλιξη Σέρρες και Δράμα τη διατηρούν.

Άραγε το Κιλκίς μπορεί να ελπίζει σε προαστιακή σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη κάνοντας διπλή (εμπορευματική και επιβατική) χρήση της προσφάτως εξαγγελθείσας σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. ;Οι τοπικοί άρχοντες οφείλουν να διεκδικήσουν και να πετύχουν την προαστιακή σύνδεση για τον τόπο. Αν θέλουν να υποστηρίζουν έμπρακτα ότι διαθέτουν τόλμη, πολιτικό όραμα και σχέδιο. Με την ευχή να μην επαναληφθεί το δράμα του δρόμου Θεσσαλονίκη – Κιλκίς που δεν μπορούμε να τελειώσουμε εδώ και 21 χρόνια.

*Μέλος Διευρυμένης Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς

Σχολιάστε