My Twitter Feed

23 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ο υφυπουργός ΜΑΘ στο Δημαρχείο Κιλκίς -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Σύνδεση τουρισμού και προϊόντων -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Τα άλυτα προβλήματα της Παιδείας -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Το ΠΑΣΟΚ για τη παθολογική ΓΝΚ -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

ΑΟΚ: Ο πρώτος τα παίρνει όλα! -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη Βόζενμπεργκ σε Κιλκίς -

Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

“Στο αυλάκι” το αρδευτικό Μουριών -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

“Καταρρέει το Νοσοκομείο Κιλκίς” -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Η Προσχολική Αγωγή…

…στο στόχαστρο της Κυβέρνησης.

Του Τάσου Κεσίδη*


Μέσα στην πανδημία και την καραντίνα η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει να φέρει για ψήφιση ένα καταστροφικό, για όλη την Εκπαίδευση, νομοσχέδιο. Κυρίαρχος στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση προσλήψεων, του τόσο αναγκαίου για τα σχολειά μας εκπαιδευτικού προσωπικού και η υποβάθμιση της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης προς όφελος της Ιδιωτικής. Έχουν έτοιμα στην φαρέτρα τους τα βέλη κατά του χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου. Με την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση οδηγούν στην κατηγοριοποίηση και την υποβάθμιση των σχολικών μονάδων. Με την προσωπική τιμωρητική αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών που θα φέρουν τον Σεπτέμβριο, επιχειρούν να ανοίξουν τους ασκούς του Αιόλου στην Εκπαίδευση και να σκορπίσουν γύρω σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Αν το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση περάσει, θα αποτελέσει τον Αρμαγεδδώνα (εναντίον του Νηπιαγωγείου, της Αγωγής και της Εκπαίδευσης, εναντίον των Νηπιαγωγών) για τον χώρο της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και τους Νηπιαγωγούς.

Ονομάζουν δήθεν «ποιοτική» εκπαίδευση και εκσυγχρονισμό τον κατακερματισμό της γνώσης με ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο, σε παιδιά ηλικίας 4 και 5 χρονών. Την ώρα που οι Νηπιαγωγοί με κατάθεση ψυχής επενδύουν στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των παιδιών προς όφελος της οικογένειας και της κοινωνίας, αυτοί επενδύουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, «φτηνών» γνώσεων που εύκολα κατακτιούνται και εύκολα χάνονται.

Αυξάνουν τον μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, από 22 σε 26 και τον ελάχιστο στο 16, με συνέπεια να υποβαθμιστεί το εκπαιδευτικό έργο, να συγχωνευτούν και να καταργηθούν Νηπιαγωγεία. Να μεταφέρουν νήπια πέρα από το σχολείο της γειτονιάς. Να μειώσουν θέσεις εργασίας, με αποτέλεσμα νέοι νηπιαγωγοί με αυξημένα προσόντα να βρεθούν και πάλι χαμένοι στον ευρύ ορίζοντα της ανεργίας και οι μόνιμοι νηπιαγωγοί να δουν τον εαυτό τους ως πλεονάζον προσωπικό.

Το νομοσχέδιο της Ν.Δ. έρχεται να νομιμοποιήσει τα ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα, τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία με τα «πιασάρικα» ονόματα. Τα οποία κατά παράβαση του νόμου και της παιδαγωγικής επιστήμης έχουν εισάγει διδακτικά αντικείμενα όπως τα αγγλικά, την γυμναστική και την πληροφορική με εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, έτοιμα να ανοίξουν τα φτερά τους στους νέους ορίζοντες του κέρδους και της εργασιακής γαλέρας.

Θέλουν να καταστρέψουν το πρωταρχικό κομμάτι της εκπαίδευσης, το Νηπιαγωγείο, βάζοντας τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προγράμματα όπου η γνώση μετατρέπεται σε κατακερματισμένη πληροφορία, δεξιότητα και η κριτική σκέψη πάει περίπατο. Αδιαφορώντας τελικά για τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών, για τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους, καθώς και για την ανάγκη ύπαρξης ενός σταθερού προσώπου που μπορεί να είναι μόνο η/ο νηπιαγωγός.

Θα τους αφήσουμε;

*Γραμματέας της ΝΕ Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ

Σχολιάστε