My Twitter Feed

24 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ο υφυπουργός ΜΑΘ στο Δημαρχείο Κιλκίς -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Σύνδεση τουρισμού και προϊόντων -

Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Τα άλυτα προβλήματα της Παιδείας -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Το ΠΑΣΟΚ για τη παθολογική ΓΝΚ -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

ΑΟΚ: Ο πρώτος τα παίρνει όλα! -

Δευτέρα, 22 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη Βόζενμπεργκ σε Κιλκίς -

Κυριακή, 21 Απριλίου, 2024

“Στο αυλάκι” το αρδευτικό Μουριών -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

“Καταρρέει το Νοσοκομείο Κιλκίς” -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Απάντηση ΥΠΕΘΑ για τα C-130

Απάντηση σε σχετική ερώτηση που τέθηκε από τον βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Γιώργο Φραγγίδη για την εργοστασιακή συντήρηση των C-130 στο Ισραήλ, έδωσε ο ΥΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος.

Ο υπουργός ανέφερε ότι το ενδεχόμενο προέκυψε κατόπιν διερευνητικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποιήσεως υποπρογράμματος προς σύναψη σχετικής διακρατικής συμφωνίας. Σημειώνει όμως ο υπουργός, ότι η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλλει.

Αν και δεν διευκρινίζεται ποια είναι η πρόταση της ΕΑΒ, πιθανώς ο υπουργός υπονοεί την συντήρηση 4 C-130 που βρίσκονται στην Τανάγρα και η εταιρεία έχει δεσμευθεί ότι θα αποδοθούν μέχρι το α΄ εξάμηνο του 2022. Ο υπουργός σημειώνει ότι εφόσον η ΕΑΒ ήταν σε θέση να εγγυηθεί την έγκαιρη και εντός χρονοδιαγράμματος συντήρηση, επισκευή και απόδοση των C-130, δεν θα χρειαζόταν να αναζητούνται λύσεις εκτός αυτής.

Επί του τελευταίου όμως, ευθύνες έχει σαφώς και το Υπουργείο Οικονομικών που επί σειρά ετών και κατά την περίοδο της παρούσης κυβερνήσεως, μέχρι τώρα δεν έχει ενδιαφερθεί για την επίλυση των χρονίων προβλημάτων της ΕΑΒ που μεταξύ άλλων, έχουν προκαλέσει και το συγκεκριμένο πρόβλημα για την Πολεμική Αεροπορία. Όταν δε ο βουλευτής απευθύνεται στους συναρμοδίους υπουργούς ρωτώντας ευθέως γιατί δεν έχουν “μεριμνήσει και σχεδιάσει το εν λόγω έργο της εργοστασιακής συντήρησης να πραγματοποιηθεί στην ΕΑΒ, παρότι το πρόβλημα ήταν διαχρονικά γνωστό“, δεν δίνεται απάντηση από τον ΥΕΘΑ.

Ο ΥΕΘΑ ανέφερε ότι το τελικό κόστος θα συμφωνηθεί μετά την διαπραγμάτευση με την ΙΑΙ. Ωστόσο, στα υφιστάμενα προγράμματα που έχουν εγκριθεί ήδη από την ηγεσία, το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 49 εκατ. €, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει ήδη από πέρυσι πληροφόρηση από την ισραηλινή πλευρά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ, μετά τις σχετικές αντιδράσεις, το σενάριο που εξετάζεται είναι να μην μεταφερθούν τα αεροσκάφη στο Ισραήλ αλλά, αφού ανατεθεί η σύμβαση στην ΙΑΙ, να έλθει προσωπικό της στην Ελλάδα και να εκτελέσει τις εργασίες στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ!

Το σενάριο αυτό ενισχύει τις ενδείξεις ότι με πρόσχημα την “προβληματική ΕΑΒ”, η κυβέρνηση επιδιώκει να αναθέσει άλλη μία σύμβαση στο Ισραήλ. Η επίκληση μεταξύ άλλων, των αδυναμιών του υφισταμένου νόμου περί εξοπλισμών, ώστε να δικαιολογεί την καταφυγή σε διακρατικές συμφωνίες που “φωτογραφίζουν” πλέον ΗΠΑ και Ισραήλ, είναι μια βολική δικαιολογία αλλά εξηγεί για ποιον λόγο η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έδειξε να επείγεται και τόσο να αλλάξει τον προβληματικό νόμο. Φρόντισε όμως να κάνει νόμο του κράτους (ν. 4705/2020 – ΦΕΚ 134/Α/16-7-2020) την “Συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Άμυνας του Κράτους του Ισραήλ και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας για την προμήθεια Εξοπλισμού και Υπηρεσιών Άμυνας”, τον οποίο επικαλείται στην προκειμένη περίπτωση ο υπουργός. Όλα αυτά αποκαλύπτουν μεθόδευση πολιτικής προνομιακής διοχετεύσεως συμβάσεων στο Ισραήλ.

Εάν οι αρμόδιοι κρίνουν ότι η ΕΑΒ έχει πρόβλημα προσωπικού, γιατί αυτό δείχνει η βούληση για ανάθεση της συμβάσεως στην ΙΑΙ και εκτέλεση των εργασιών στην Τανάγρα, τότε θα μπορούσαν να εξετάσουν την λύση που εφαρμόσθηκε και στο παρελθόν. Δηλαδή την ανάθεση συμβάσεως σε ελληνική εταιρεία η οποία αναλαμβάνει να προσλάβει προσωπικό με τα απαραίτητα προσόντα (παλαιοί εργαζόμενοι από την ΕΑΒ ή απόστρατοι της Πολεμικής Αεροπορίας) που με την καθοδήγηση της ΕΑΒ, θα φέρει εις πέρας τις εργασίες στις εγκαταστάσεις της Τανάγρας. Φυσικά μια τέτοια λύση απαιτεί κάποιον χρόνο αλλά η κυβέρνηση της ΝΔ συμπλήρωσε 18 μήνες στην εξουσία και η μόνη λύση που έδειξε να την ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση ήταν στο Ισραήλ (και καμμία άλλη ξένη χώρα).

Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το ΚΕΑ ήδη φιλοξενεί ένα C-130 που υποβάλλεται σε συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου, όπως αποκάλυψε προσφάτως η εκπομπή “Με Αρετή και Τόλμη” του ΥΠΕΘΑ. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η ΕΑΒ εκτελεί ήδη εργασίες σε 4 αεροσκάφη του τύπου, φανερώνει ότι υπάρχει ροή ανταλλακτικών, συνεπώς δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως δικαιολογία η έλλειψη ανταλλακτικών λόγω του “νόμου Βενιζέλου”. Εξάλλου η Lockheed Martin έχει αναλάβει στο πλαίσιο αντισταθμιστικών, να παράσχει στην Πολεμική Αεροπορία ανταλλακτικά για C-130 αξίας 20 εκατ. € περίπου.

Σχολιάστε