My Twitter Feed

29 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Αλληλεγγύη στους απεργούς –

taxmazidis-omiros (1)– Ούτε γουλιά Κόκα Κόλα.

Του Όμηρου Ταχμαζίδη.


Το κείμενο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Isidoro Gil Λατινοαμερικάνου συνδικαλιστή που δολοφόνησαν οι συνεργάτες της Coca Cola  

 

Η κατάσταση: Ξεπέρασαν τους πέντε (5) μήνες απεργιακών κινητοποιήσεων οι εργαζόμενοι στην Coca Cola Τρία Έψιλον Θεσσαλονίκης: βασικό «όπλο» του αγώνα τους είναι το μποϋκοτάζ των προϊόντων της πολυεθνικής εταιρίας που καλύπτουν τόσο το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και η Ομοσπονδία του κλάδου, καθώς και η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ). [Βλ. σχετικά με την εξέλιξη της απεργίας στο face book: apergiacocacola και την ιστοσελίδα  www.chronicococacola.gr  βλ. επίσης και τα άρθρα: Όμηρος Ταχμαζίδης, Η Coca Cola συγκροτεί απεργοσπαστικό μηχανισμό;, Όμηρος Ταχμαζίδης, Η Coca Cola θέλει την Θεσσαλονίκη αποικία… κατανάλωσης, Όμηρος Ταχμαζίδης, Απεργοί και Κόκα Κόλα ερίζουν για τους καταναλωτές ]

Η συμμετοχή του  καταναλωτικού κοινού είναι μεγάλη: οι πωλήσεις της πολυεθνικής έχουν μειωθεί στην αγορά της βόρειας Ελλάδας. Για την ενημέρωση γύρω από τον αγώνα των απεργών καθοριστικό ρόλο παίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  και τα μέσα ενημέρωσης της επαρχίας: το κυρίαρχο σύστημα πληροφόρησης αποσιωπά συστηματικά κάθε είδηση και αναφορά στον πολύμηνο αγώνα των απεργών. Οι λόγοι είναι προφανείς: η διαφημιστική πίτα που διανέμει ο πολυεθνικός κολοσσός λειτουργεί αποτρεπτικά για την άσκηση του δημοσιογραφικού λειτουργήματος. [Βλ. και τα άρθρα στο Διαδίκτυο: Όμηρος Ταχμαζίδης, Και οι δολοφόνοι πιστεύουν σε έναν καλύτερο κόσμο, Όμηρος Ταχμαζίδης, Εν-οχλείται η Coca Cola από τη φωνή του τηλεβόα, Όμηρος Ταχμαζίδης, Θεσσαλονίκη και ΜΜΕ: Η ενημέρωση σε κρίση]

Στη συνέχεια θα παραθέσουμε μερικές σκέψεις για το πως μπορούμε όλοι εμείς οι καταναλωτές να εκδηλώσουμε έμπρακτα τη συμπαράστασή μας στους απεργούς, αλλά ακόμη περισσότερο να υπογραμμίσουμε τη θέση μας υπέρ της απρόσκοπτης λειτουργίας της δημοσιότητας και κατ΄ επέκταση της ίδιας της δημοκρατίας: διότι δημοκρατία χωρίς ελεύθερη και ανοικτή δημοσιότητα δεν δύναται να υπάρξει. [Βλ, και το άρθρο στο Διαδίκτυο: Όμηρος Ταχμαζίδης, Μπορούμε να υποχρεώσουμε την πολυεθνική Κόκα Κόλα σε αναδίπλωση;]

Εργασία δημοσιότητας: Παρακολουθούμε, εντοπίζουμε, σημειώνουμε και αναρτούμε κάθε είδηση από περιοδικά και εφημερίδες στο Διαδίκτυο παραπέμποντας στο μέσο και στην ημερομηνία δημοσίευσης. Δίνουμε όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία διασφαλίζουν σχετική εγκυρότητα στα κείμενά μας.

Λειτουργούμε ως πολλαπλασιαστές: Πολλαπλασιάζουμε όλες τις ειδήσεις που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο για τον απεργιακό αγώνα και γενικώς τη στάση της πολυεθνικής εταιρίας απέναντι στους εργαζόμενους μέσα από τους ιστότοπούς μας. Παρεμβαίνουμε σε ραδιοφωνικές εκπομπές και στέλνουμε μηνύματα με όποιο μέσο διαθέτουμε. Κάθε μήνυμα συμπαράστασης μειώνει τα πολιτικά και κοινωνικά ερείσματα της πολυεθνικής Κόκα Κόλα 3 Ε. [Βλ. και το άρθρο στο Διαδίκτυο: Όμηρος Ταχμαζίδης, «Σκουριές» στην Coca Cola και τα δίκτυά της]

 Political gossip: Αναρτούμε κάθε είδηση και πληροφορία για τα διευθυντικά στελέχη της Κόκα Κόλα 3 Ε που σχετίζονται με τον αγώνα των εργαζομένων και την πολιτική της εταιρίας. Επαναδιατυπώνουμε διάφορες πληροφορίες και παραπέμπουμε σε παλαιότερα δημοσιεύματα του Διαδικτύου σε συγκεκριμένα πρόσωπα. (Ανοίγουμε για παράδειγμα δημοσίως συζήτηση στο διαδίκτυο για τη σχέση του δημοσιογράφου Αλέξη Παπαχελά διευθυντή της εφημερίδας Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ με τον ιδιοκτήτη της Κόκα Κόλα 3 E Γιώργο Δαυίδ και εμπλουτίζουμε με νέο υλικό τη συγκεκριμένη σχέση και τις επιπτώσεις της στη λειτουργία του οικονομικού, πολιτικού και κοινωνικού μας συστήματος).

 Social gossip: Οι εργαζόμενοι δεν είναι απρόσωποι και η ορατότητά τους στο Διαδίκτυο, σημαίνει αυτομάτως και ορατότητα του προβλήματός τους. Η  πολυεθνική Κόκα Κόλα αποφεύγει να εμφανιστεί δημοσίως όπως «ο διάολος το λιβάνι», γι΄ αυτό και δεν απολύει αλλά εξωθεί τους εργαζόμενους μέσα από ένα λυσσαλέο κυνήγι κεφαλών στις λεγόμενες οικειοθελείς αποχωρήσεις ! [Βλ. για τις πρακτικές εκφοβισμού: Όμηρος Ταχμαζίδης, Η Coca Cola παρανομεί, απειλεί και ψεύδεται]

Ανοικτή δημοσιότητα: Μιλούμε ανοιχτά επωνύμως και με παρρησία για όλα όσα αφορούν τον συγκεκριμένο απεργιακό αγώνα και την πολιτική της πολυεθνικής. Η επωνυμία δεν είναι προϋπόθεση για τη συμμετοχή στην καμπάνια αλληλεγγύης, αλλά οι επώνυμες αναφορές θα δήλωναν τη σοβαρότητα με την οποία θέλουμε να προσεγγίσουμε τα όλο ζήτημα. Κάθε επώνυμο μήνυμα προς την πολυεθνική και τα στελέχη της που κρύβονται πίσω από μισόλογα και αναφορές μέσω ανώνυμων δημοσιευμάτων θα ήταν καταλυτικό: εσείς κρύβεστε, εμείς δε σας φοβόμαστε!

Το γεγονός: Ακυρώνουμε τη σιωπή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, τα οποία δεσμεύονται οικονομικά από τη διαφήμιση με αποτέλεσμα να έχει επιβληθεί η αυτολογοκρισία και η εμπορική συναλλαγή στο χώρο της δημοσιογραφίας ως πάγια κατάσταση. Κάποιοι θέλουν να μη μιλούν οι εργαζόμενοι, να μην έχει φωνή η ελληνική κοινωνία. Εμείς δε θα μιλάμε απλώς, αλλά θα επιχειρούμε να δημιουργούμε καθημερινώς διαδικτυακό «σούσουρο» αναφορικά με την Κόκα Κόλα 3 E, το οποίο θα υπερβαίνει τα όρια της ελληνικής γλώσσας. [ Για τη διεθνή διάσταση του προβλήματος βλ. τα άρθρα: Όμηρος Ταχμαζίδης, H Coca Cola, οι απεργοί και το Κοζλοντούι, Όμηρος Ταχμαζίδης, Η Coca Cola και η ρωσική «πουστοφοβία»]

Η ανθρωποσφαγή: Η Κόκα Κόλα Ελληνική Εταιρία Εμφιάλωσης  προσπαθεί να κατακρεουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας και να «ρυθμίσει» τις τύχες χιλιάδων οικογενειών από το παρασκήνιο, αθόρυβα, με την επιβολή μιας μουγκής αντιδημοκρατικής δημοσιότητας, η οποία ακούει, αλλά αποφεύγει να μιλήσει για να μην τρίξει ο ασβέστης στο υποκριτικό προσωπείο των στελεχών της πολυεθνικής, ραγίσουν οι μάσκες και φανεί το κυνικό τους πρόσωπο: να μη φανεί η «αειφόρος ανάπτυξη» της ασυδοσίας τους

Ανταρτοπόλεμος: Η σύγκρουση με την εταιρία σύμβολο του καπιταλισμού οφείλει και έχει πάρει τη μορφή ανοικτού επικοινωνιακού και καταναλωτικού ανταρτοπολέμου.

Διαδικτυακό forum για μαχητικό ακτιβισμό: Κάθε αγώνας είναι απρόβλεπτος και έχει τις ιδιαιτερότητές του. Η Κόκα Κόλα έχει πάρει τις αποφάσεις της, οι εργαζόμενοι τις δικές τους. Η ελληνική κοινωνία ούτως ή άλλως δε θα παραμείνει αμέτοχη: θα αναγκαστεί να επιλέξει πλευρά. Η νοικοκυρά η οποία τούτη την περίοδο κατεβάζει από το ράφι συνοικιακού πολυκαταστήματος το προϊόν της πολυεθνικής πριμοδοτεί αντικειμενικώς την κατακρεούργηση των θέσεων εργασίας και συμβάλλει στην επιταχυνόμενη εξάπλωση της φτώχειας και της ανέχειας στην ελληνική κοινωνία. Η ενημέρωση και η έκκληση για επιλεκτική αγορά προϊόντων  στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ενδιαφέρει  πολλές  μορφές κοινωνικού ακτιβισμού.

 Αλλά ο μαχητικός ακτιβισμός οφείλει να υπερβεί τα όρια των εργατικών διεκδικήσεων  και τις αντιδράσεις των καταναλωτών  και να εξαναγκάσει την πολυεθνική να επωμιστεί το μερίδιο του «δημόσιου χρέους» που της αναλογεί, διότι και η κερδοφόρος Coca Cola Τρία Έψιλον «απέσπασε» μεγάλο μέρος από το σημερινό χρέος της χώρας, το επένδυσε στο εξωτερικό στην αναζήτηση νέας κερδοφορίας και δε δικαιούται σήμερα να γυρίζει με τέτοιο περιφρονητικό και αλαζονικό τρόπο την πλάτη στους Έλληνες καταναλωτές και στον ελληνικό λαό  επικαλούμενη μείωση κερδών! Ο μαχητικός ακτιβισμός οφείλει να «κοινωνικοποιήσει» την απεργιακή σύγκρουση και να πολιτικοποιήσει τα αιτήματά της στην κατεύθυνση μιας νέας αντίληψης αναδιανομής πλούτου και υποχρεώσεων. Προωθούμε το σύνθημα Αλληλεγγύη στους απεργούς- Ούτε γουλιά κόκα κόλα στην πράξη, για να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης, να σωθούν οι θέσεις εργασίας και να πληρώσει η Κόκα Κόλα  3 E το δικό της «μερίδιο του χρέους». . [Βλ. για τη σχέση με την οικονομία και το χρέος: Όμηρος Ταχμαζίδης, H Coca Cola είναι το πόσιμο χρέος μας]

Ο μαχητικός ακτιβισμός πρέπει να σπάσει τη σιωπή γύρω από την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων της Θεσσαλονίκης και να τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν τον αγώνα τους. Οι εργαζόμενοι και τα συνδικάτα τους είναι ισχυρά και το έχουν αποδείξει τις τελευταίες εβδομάδες. [Βλ. για την επέκταση της πρακτικής του μποϊκοτάζ και το άρθρο στο Διαδίκτυο: Όμηρος Ταχμαζίδης, Η Coca Cola αποδοκιμάζεται και από τους φοιτητές]

Σήμερα δοκιμάζεται όλος ο ελληνικός λαός και δε δικαιούμαστε να σιωπούμε. Μετά τον πεντάμηνο αγώνα των εργαζομένων είμαστε υποχρεωμένοι να δηλώσουμε δυναμικά την παρουσία μας. Οφείλουμε να μετατρέψουμε τo Διαδίκτυο σε ένα μέσο δημοκρατικής ενημέρωσης για τον αγώνα τον οποίο διεξάγουν οι εργαζόμενοι  της Κόκα Κόλα στην Θεσσαλονίκη. Δεν πρόκειται απλώς για έναν τυπικό αγώνα εργατικών διεκδικήσεων, αλλά για αγώνα στοιχειώδους δημοκρατίας ενάντια στον αυταρχισμό και τις φεουδαρχικές αντιλήψεις της πολυεθνικής Τρία Έψιλον, τη δεσποτική συμπεριφορά των στελεχών της και την κοινωνική χυδαιότητα των παρατρεχάμενών της. Και επ΄ αυτού έχουμε ακόμη πάρα πολλά να εξιστορήσουμε…

Jam their lines!!!

* Mέλος της «Σοσιαλιστικής Προοπτικής»

Σχολιάστε