My Twitter Feed

21 Απριλίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Ο καθοριστικός μήνας Μάϊος” -

Τρίτη, 20 Απριλίου, 2021

Το πασχαλινό ωράριο μαγαζιών -

Τρίτη, 20 Απριλίου, 2021

Ράπιντ τεστ στο Δήμο Παιονίας -

Τρίτη, 20 Απριλίου, 2021

28 κρούσματα κι ικανοποιημένοι! -

Τρίτη, 20 Απριλίου, 2021

Σ` ένα χρόνο θεμέλια για Δικαστικό -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

Μειωμένα κρούσματα ένεκα Σ/Κ -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

“Όχι” εκπαιδευτικών 1ου Λυκείου -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

Νέα δήλωση που θα συζητηθεί -

Δευτέρα, 19 Απριλίου, 2021

Το κουκλοθέατρο βλάπτει σοβαρά τις εξαρτήσεις!

“Το κουκλοθέατρο ως μέσο πρόληψης και αντιμετώπισης εξαρτήσεων αναδεικνύεται ιδανικά στο Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Παντομίμας στο Κιλκίς”, γράφει η Μαρία Τερζούδη, στην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, σημειώνοντας τα εξής:

Όλα αρχίζουν από τη βιωματική προσέγγιση. Τα παιδιά γνωρίζουν τον ήρωα-πρωταγωνιστή και παίρνουν το ρόλο ενός καλού του φίλου. «Η εξάρτηση δεν συγκεκριμενοποιείται, μπορεί να είναι οποιαδήποτε εξάρτηση. Δίνουμε στοιχεία και σιγά, σιγά τα παιδιά φτιάχνουν την ιστορία. Ο τρόπος είναι βιωματικός, ώστε τα παιδιά να βρεθούν σε δίλημμα, να πάρουν αποφάσεις, να σκεφτούν για παράδειγμα με ποιον τρόπο θα βοηθήσουν το φίλο τους, πώς θα αντιμετωπίσουν μία συγκεκριμένη κατάσταση εξάρτησης», αναφέρει στη «ΜτΚ» η παιδαγωγός και θεατροπαιδαγωγός Μάρθα Κατσαρίδου. Ως εμψυχώτρια στο πλαίσιο του 14ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου και Παντομίμας, που διοργανώνεται αυτές τις ημέρες στο Κιλκίς (έως 9 Οκτωβρίου), έρχεται σε επαφή μεταξύ άλλων με μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς και εφαρμόζει θεατροπαιδαγωγικές μεθόδους, διοργανώνοντας για παράδειγμα σεμινάρια γύρω από εναλλακτικές προσεγγίσεις μάθησης. «Ως διδακτικό μέσο το θέατρο προσεγγίζεται με τρεις τρόπους. Ως παράσταση, ως δεκτικό μέσο -μέσο δηλαδή προσέγγισης των αναλυτικών προγραμμάτων- αλλά και ως εργαλείο κοινωνικής παρέμβασης». Και προφανώς η δημιουργική προσέγγιση παιδιών προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας, με σκοπό να εξοικειωθούν με το φαινόμενο των εξαρτήσεων, συνιστά σημαντική κοινωνική παρέμβαση.
«Τα παιδιά πρέπει να μάθουν» 
«Πρόκειται, ξέρετε, για θέμα που δεν τίθεται όσο συχνά θα έπρεπε. Τα παιδιά πρέπει να ακούν και να μαθαίνουν για τις εξαρτήσεις. Είναι θέμα που τους αφορά, τους ενδιαφέρει, έχουν να καταθέσουν πράγματα από προσωπική τους εμπειρία. Όσο προχωρά η διαδικασία, διαπιστώνουμε ότι η συζήτηση διευρύνεται, τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι πρέπει να κάνουν κάτι, η εμπλοκή τούς δίνει κίνητρα», τονίζει η κ. Κατσαρίδου. Ταυτόχρονα διευκρινίζει ότι τα ζητήματα που ανακύπτουν κατά τη διαδικασία είναι οπωσδήποτε πολλά και σε κάθε περίπτωση η διασφάλιση κατάλληλου περιβάλλοντος για τα παιδιά αποτελεί προτεραιότητα.
Μια διαφορετική θεατρική παράσταση 
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ η πέμπτη συνάντηση για το κοινωνικό θέατρο -σε συνεργασία με το πανελλήνιο δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση και με κεντρικό θέμα «Στην απέναντι όχθη: απόδραση από τις εξαρτήσεις»- άρχισε πριν από μόλις λίγες ημέρες. Έπειτα από δουλειά μιας εβδομάδας έφηβοι από την Ελλάδα και τη Γερμανία θα ανεβάσουν μία διαφορετική θεατρική παράσταση με ελεύθερη είσοδο απόψε, στις 7.30, στο θέατρο «Άνετον» στη Θεσσαλονίκη και αύριο στο Κιλκίς με τη βοήθεια και τη συνεργασία εμψυχωτών και επιστημόνων από διάφορες χώρες -Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία. Τέλος στο πλαίσιο της συνάντησης για το κοινωνικό θέατρο εντάσσεται και το εργαστήριο για μαθητές με τίτλο «Εξ-ART-ήσεις».
Κουκλοθέατρο και παιδί 
«Το θέατρο και το κουκλοθέατρο βρίσκονται πολύ κοντά στη φύση του παιδιού, το να δίνει ψυχή και λόγο σε ένα αντικείμενο είναι κάτι φυσικό, κοντά στη λογική και μέσα στο πλαίσιο του κόσμου του. Αυτή η μετάδοση ψυχής σε κάτι άψυχο είναι πιο φυσική και αυθόρμητη για ένα παιδί παρά για έναν ενήλικο», αναφέρει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Χουάνχο Κοράλες μιλώντας για το κουκλοθέατρο ως παιδαγωγικό μέσο. Όπως εξηγεί, στη διαδικασία παίζει ρόλο η μεγάλη ποικιλία στις τεχνικές αλλά και τα υλικά, τα οποία έχουν την ιδιότητα να μεταμορφώνονται. «Τα παιδιά ιδιαίτερα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου έχουν μάθει να παρακολουθούν, να είναι καλοί θεατές, να έχουν τα μάτια τους ανοιχτά. Κι εγώ ο ίδιος μαθαίνω πολλά από αυτά, οπότε μπορώ να δημιουργήσω, να εμπνευστώ και να διδάξω αξιοποιώντας ό,τι ακριβώς μου μεταδίδουν τα παιδιά».
Σχολιάστε