My Twitter Feed

29 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Το Κιλκίς μονίμως εκτός χάρτη

Του Γρηγόρη Κυριακού*


Πριν από λίγες ημέρες δημοπρατήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ η κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής «Θεσσαλονίκη – Τοξότες». Σύμφωνα με τα τεύχη δημοπράτησης, η νέα γραμμή θα κατασκευαστεί στο τμήμα «Έξοδος ΣΣ Νέας Φιλαδέλφειας – Τοξότες» ενώ θα πραγματοποιηθούν και εργασίες ανακαίνιση επιδομής της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στο τμήμα «Τοξότες – Ξάνθη».

Θα κατασκευαστούν εννέα νέοι σιδηροδρομικοί σταθμού και τρεις νέες σιδηροδρομικές στάσεις. Επιπρόσθετα προβλέπονται πρόσθετοι κλάδοι προς λιμένα Καβάλας και προς εγκαταστάσεις Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων, Εμπορευματικού Σταθμού Διαλογής και ΒΙΠΕ Καβάλας.

Η χώρα προχωρά και δίνει ορμή στον κατασκευαστικό κλάδο. Ωραίο νέο και θετικό μετά από δώδεκα χρόνια οικονομική κρίση και δύο χρόνια υγειονομική κρίση. Με αυτή την είδηση καλό θα ήταν να αναρωτηθούμε για τις συνέπειες αυτού του έργου για το Κιλκίς και την ευρύτερη περιοχή. Ενδεχομένως καμία, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς. Και θα ίσχυε εάν τοπική κοινωνία και φορείς ήμασταν ενεργοί στη διεκδίκηση ορισμένων υπηρεσιών και υποδομών που θα έβγαζαν τον τόπο από την απομόνωση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή παρακάμπτεται το Κιλκίς κατά το σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. Ακόμα και αυτές οι ελάχιστες συνδέσεις που υπήρχαν και ένωναν την πόλη με τη Θεσσαλονίκη σε σύντομο χρονικό διάστημα και με ασφάλεια παύουν.

Η προκηρυχθείσα πριν από περίπου ένα χρόνο σύνδεση της Βιομηχανικής Περιοχής Σταυροχωρίου με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, έργο αναμφίβολα σημαντικό, όταν και εάν ξεκινήσει και ολοκληρωθεί θα αφορά εμπορεύματα και όχι ανθρώπους. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε έως σήμερα.

Παντού σε ολόκληρη την Ευρώπη ο σιδηρόδρομος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις μεταφορές ανθρώπων και αγαθών. Στο Κιλκίς ο σιδηρόδρομος περιορίζεται και μέχρι σήμερα τουλάχιστον δείχνει να εξαφανίζεται με την κατασκευή του ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Το αύριο μας χτυπά ήδη την πόρτα και εμείς σαγηνευμένοι από τους ήχους της λύρας κινούμαστε σε άλλα μήκη κύματος. Έτσι και αλλιώς αντί να ενισχύσουμε τα υπάρχοντα σιδηροδρομικά δρομολόγια, με τακτική σύνδεση της πόλης με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό στην Κρηστώνη την ώρα των δρομολογίων ή την κατασκευή νέου Σταθμού εκεί που γειτνιάζει το πρώην στρατόπεδο Δογάνη με την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή, αντιμετωπίζουμε το τρένο ως ανταγωνιστικό της πολύπαθης οδικής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη.

Μιας οδικής σύνδεσης, που ενώ εξαγγέλθηκε πριν από περίπου 21 χρόνια ακόμα να ολοκληρωθεί. Και καταλήγει ο τόπος να μη διαθέτει ούτε ολοκληρωμένη ασφαλή οδική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη αλλά ούτε και δρομολόγια προαστιακού.

Ένας προαστιακός που θα μπορούσε να εξυπηρετεί γρήγορα και φθηνά εργαζόμενους στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Νέα Σάντα – Κιλκίς – Σταυροχώρι αλλά και επισκέπτες με στάσεις στη διαδρομή Δοϊράνη – Κερκίνη – Σέρρες. Το παραπάνω σενάριο θα μπορούσε στην Ελλάδα να χαρακτηριστεί επιστημονική φαντασία. Ενώ στην Ευρώπη είναι η αυτονόητη πραγματικότητα.

*Αναπληρωτής Συντονιστής ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης

Σχολιάστε