My Twitter Feed

19 Σεπτέμβριος, 2020

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κλειστά δυο σχολεία σε Γουμένισσα -

Παρασκευή, 18 Σεπτέμβριος, 2020

Σπανίζουν οι σχολ. καθαρίστριες -

Πέμπτη, 17 Σεπτέμβριος, 2020

Λύση για τους δασικούς χάρτες -

Πέμπτη, 17 Σεπτέμβριος, 2020

Βγάλτε το Κιλκίς απ` το λοκντάουν -

Τετάρτη, 16 Σεπτέμβριος, 2020

Covid: Κρούσμα μετά από 5 μέρες -

Τετάρτη, 16 Σεπτέμβριος, 2020

Μάσκες – παγούρια έφεραν κόντρα -

Τετάρτη, 16 Σεπτέμβριος, 2020

Σιωνίδης: Να δοθεί άμεσα λύση -

Τετάρτη, 16 Σεπτέμβριος, 2020

«Ανάσα» από τα αρνητικά δείγματα -

Τετάρτη, 16 Σεπτέμβριος, 2020

«Συρρίκνωση της δημόσιας εκπ/σης»

Με τίτλο «μέλημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν είναι ούτε η αριστεία ούτε η αξιοκρατία αλλά η πελατεία», η Ομάδα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

syΜετά την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, τη συστηματική συκοφάντηση των δημοσίων ιδρυμάτων και τις εξαγγελίες για  την μείωση των εισακτέων, την αναστολή λειτουργίας των δωρεάν Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για αποφοίτους ΕΠΑΛ, την κατάργηση της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και την κατάργηση της δυνατότητας ελεύθερης πρόσβασης των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την εισαγωγή της «βάσης του 10» και τις διαγραφές φοιτητών που ξεπερνούν το χρονικό όριο φοίτησης, η Ν.Δ συνεχίζει ακάθεκτη την υλοποίηση του οράματός της για την παιδεία: Πανεπιστήμια για λίγους, συρρίκνωση και υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Με το ψηφισθέν νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, μόλις πριν λίγες μέρες, η κυβέρνηση αναστέλλει επ’ αόριστο τη λειτουργία 37 τμημάτων Πανεπιστημίων, ενώ για πρώτη φορά συνδέει τη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων με την αξιολόγησή τους. Προδιαγράφει δηλαδή τη μείωση της δημόσιας χρηματοδότησης των ΑΕΙ κατά 20% και εισάγει τιμωρητικά  κριτήρια αξιολόγησης, ναρκοθετώντας το μέλλον των περιφερειακών ιδρυμάτων. Την ίδια στιγμή, αναγνωρίζονται για διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση μέσω του ΑΣΕΠ τα πτυχία που χορηγούνται από ιδιωτικά κολλέγια όχι μόνο αν έχουν επίσημη αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά ακόμα και αν διαθέτουν μόνο απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων.

Από τη μια καταργεί τις “πράσινες σχολές” ανοιχτής πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιστρατεύει τη “βάση του 10” δήθεν για την εξασφάλιση της ποιότητας των πτυχιούχων, ενώ από την άλλη εκείνους που θεωρεί “ακατάλληλους” για το δημόσιο πανεπιστήμιο τους θεωρεί ικανούς να διδάξουν στα δημόσια σχολεία. Από τη μια επικαλείται σε όλες τις πτώσεις την “αριστεία” και την “αξιοκρατία” και από την άλλη την καταργεί βάναυσα εξισώνοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημόσιων ΑΕΙ με τα ιδιωτικά κολέγια, υπονομεύοντας με αυτό τον τρόπο και το άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο απέτυχε να καταργήσει μέσω της κοινοβουλευτικής οδού.

Θυμίζουμε ότι τα δημόσια Πανεπιστήμια αξιολογούνται και το σύνολο των υπηρετούντων μελών ΔΕΠ έχουν διδακτορικό και περνούν από αλλεπάλληλες διαδικασίες κρίσης για την εξέλιξή τους. Αντίθετα, τα Κολέγια δεν ελέγχονται ούτε ως προς τα προσόντα του εκπαιδευτικού τους προσωπικού, ούτε για την ποιότητα του προγράμματος σπουδών τους.

Η κυβέρνηση βάζοντας λουκέτο στα νέα πανεπιστημιακά τμήματα και η υπουργός Παιδείας λειτουργώντας ως εκπρόσωπος των κολεγίων και των ιδιωτικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση, δημιουργεί «πελάτες» για τα ιδιωτικά κολέγια. Η προτεινόμενη διάταξη έχει προκαλέσει δικαίως τις αντιδράσεις των Πανεπιστημίων, μεταξύ αυτών το ΕΜΠ, το ΑΠΘ και το Ιωαννίνων, του ΤΕΕ, όλων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ) των εκπαιδευτικών και των φοιτητών που και διεκδικούν μια αξιοπρεπή θέση εργασίας στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Η κ. Κεραμέως επικαλείται το Ενωσιακό Δίκαιο αλλά αποκρύπτει τη σχετική αλληλογραφία από τη Βουλή και αγνοεί την επιστολή του ΔΟΑΤΑΠ όπου τονίζεται ότι οι οδηγίες της Ένωσης αφορούν την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και όχι την αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών και ότι το περιεχόμενο της θεσμικής και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι στην απόλυτη ευθύνη της κάθε χώρας – μέλους, ενώ τίθεται ζήτημα αντισυνταγματικότητας σε περίπτωση που υπάρξουν παρεμβάσεις στον Ν. 3328/2005 που αφορά το πλαίσιο λειτουργίας και τις αρμοδιότητες του Οργανισμού.

Ο ΣΥΡΙΖΑ παράλληλα απαντά στις αιτιάσεις της κ. Κεραμέως ότι  «αμέσως μετά την έξοδο από τα μνημόνια και πριν τον διαγωνισμό για μόνιμους διορισμούς, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατήργησε τον νόμο Αρβανιτόπουλου της μνημονιακής περιόδου με τον οποίο καθιερώθηκε η επαγγελματική ισοδυναμία και δημιουργήθηκαν συνθήκες έμμεσης αναγνώρισης των τίτλων των κολεγίων.

Βέβαια, σε συνθήκες υποχρηματοδότησης των δημόσιων πανεπιστημίων στη χώρα μας, η κυβέρνηση προσφέρει χρυσή χορηγία δύο εκατομμυρίων ευρώ ετησίως στη Θεολογική Σχολή Βοστώνης ένα ιδιωτικό κολλέγιο που έχει μόλις 170 σπουδαστές, με σκοπό την εκπαίδευση ιερέων και δίδακτρα πάνω από 20.000 δολάρια.  Το ποσό αυτό ισοδυναμεί με το κονδύλιο για τη λειτουργία των 65 Διετών Προγραμμάτων Σπουδών σε 14 Πανεπιστήμια για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Αν η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ακύρωνε τα προγράμματα αυτά, θα υπήρχε ελεύθερη εισαγωγή και όσοι ολοκλήρωναν θα έπαιρναν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Σε αυτά θα σπούδαζαν κάθε χρόνο 1500 νέοι.

Τέλος, θ’ αναφερθούμε στους 15.000 διορισμούς που επιτέλους βρίσκονται σε φάση υλοποίησης, ο προγραμματισμός των οποίων βέβαια είναι έργο της διακυβέρνηση της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Όλοι γνωρίζουν τι έγινε στη δημόσια εκπαίδευση αυτής της χώρας την τελευταία δεκαετία σχετικά με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους διορισμούς:

Έργο της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ από το 2010 έως το 2015 ήταν η δραματική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού πάνω από 30%, η διαθεσιμότητα – απόλυση 2.500 εκπαιδευτικών, ο μη διορισμός ακόμα και επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, η σκληρή τιμωρητική αξιολόγηση και η υποχρεωτική αργία, που είχαν δημιουργήσει ένα κλίμα φόβου στα σχολεία, και το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις πάνω από 2.000 σχολικών μονάδων 

Θυμίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μόλις έβγαλε τη χώρα από τα μνημόνια καθιέρωσε ένα νέο και μόνιμο σύστημα διορισμών καταργώντας και δίνοντας πολλαπλάσια αξία μορίων στην προϋπηρεσία, καταργώντας τον αναξιόπιστο γραπτό διαγωνισμό. Προγραμμάτισε 15.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σε μια τριετία. Προχώρησε επίσης σημαντικά τις διαδικασίες για τους διορισμούς στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση για το 2019 (προϋπολογισμός 2019) και προετοίμασε την προκήρυξη για τους διορισμούς του 2020 και 2021 (πράξη Υπ. Συμβουλίου, χρηματοδότηση από το νέο μεσοπρόθεσμο και υποβολή αιτήματος στο ΑΣΕΠ). 

Αντίθετα, η κ. Κεραμέως, αφού περιπλανήθηκε για μήνες  στη λογική «θα δούμε πρώτα τις ανάγκες», «θα φτιάξουμε ένα νέο σύστημα διορισμών» και «θα επαναφέρουμε τον γραπτό διαγωνισμό», προχώρησε τελικά στην προκήρυξη των 5.250 θέσεων εκπαιδευτικών με το σύστημα διορισμών που σχεδίασε και νομοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Θετική εξέλιξη αυτή, όμως η Υπουργός Παιδείας είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για το δικό της έργο στον τομέα αυτό μέχρι σήμερα, και το οποίο είναι οι σοβαρές καθυστερήσεις των διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που είχαν προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβρη του 2019 καθώς και στην προκήρυξη διορισμού των 5.250 εκπαιδευτικών.

Ο «ολοκληρωμένος σχεδιασμός” του Υπ. Παιδείας. λοιπόν, για τον οποίο κομπάζει η Υπουργός Παιδείας, είναι στον αέρα, όπως η πραγματικότητα αποδεικνύει. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσει να προβάλλει και το επόμενο διάστημα την αναγκαιότητα ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό χωρίς επιπλέον καθυστέρηση και να υποστηρίζει τις σχετικές διεκδικήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.»

Σχολιάστε