My Twitter Feed

16 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Το Κιλκίς και η αρχιτεκτονική του -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Οι υποσχέσεις καλά κρατούν! -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για το ψηφοδέλτιο -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη του Γ. Μανιάτη -

Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024

Διευρύνουν τη συνεργασία τους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για τους υποψήφιους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Οι δήμαρχοι για το 2ο τμήμα ΑΕΙ -

Πέμπτη, 11 Απριλίου, 2024

“Ζητούμενο το αυτοτελές τμήμα” -

Τρίτη, 9 Απριλίου, 2024

Στο “σφυρί” και το “Μακεδονία”

Στο πλαίσιο της προωθούμενης από την Κυβέρνηση ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας, το ελληνικό Δημόσιο προχωράει άμεσα στο ξεπούλημα και των περιφερειακών αεροδρομίων.

Aerodromio-Makedonia-571Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτές του οποίου, μεταξύ των οποίων και η Ειρήνη Αγαθοπούλου, κατέθεσαν ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς με θέμα την αποκρατικοποίηση του Διεθνή Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» (ΚΑΘΜ).

Οι βουλευτές τονίζουν ότι με τη δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση του ΚΑΘΜ και των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων, προκύπτουν τα εξής προβλήματα:

«– Οικονομικά: Η ιδιωτικοποίηση θα στερήσει δημόσιους οικονομικούς πόρους και θέσεις εργασίας, θα επιφέρει ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Ταυτόχρονα, η δρομολογούμενη αύξηση των τελών και η μη άσκηση ελέγχου στην τιμολογιακή πολιτική θα δημιουργήσει ένα ακριβό αεροδρόμιο που δεν θα προσελκύει ούτε charter πτήσεις, ούτε εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως γίνεται σήμερα στο ΚΑΘΜ.

– Θέματα εθνικής κυριαρχίας: Λόγω της γεωπολιτικής θέσης του ΚΑΘΜ, αλλά και της μικτής χρήσης του, πολιτικής και πολεμικής.

– Εργασιακά: Το υπουργείο Υποδομών έχει τροποποιήσει την πρόβλεψη που απάλλασσε τον παραχωρησιούχο από την υποχρέωση πρόσληψης των υφιστάμενων εργαζομένων των αεροδρομίων και την αντικατέστησε με ρύθμιση που θα καλεί τους επενδυτές να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να διατηρήσουν το υφιστάμενο προσωπικό με όρους αγοράς για όποιον εργαζόμενο το επιθυμεί.

Επειδή στην πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι, οι φορείς του τουρισμού και η τοπική αυτοδιοίκηση έχουν εκφράσει δημόσια την αντίθεσή τους στις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις

Επειδή κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δε θα λειτουργεί με κριτήριο την κάλυψη κοινωνικών αναγκών

Επειδή η όλη διαδικασία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο των αεροδρομίων για τα οποία δεν θα υπάρξει ενδιαφέρον

Επειδή για όλους αυτούς τους λόγους η δημιουργία ιδιωτικού μονοπωλίου στον τομέα των αερομεταφορών αποτελεί επιζήμια εξέλιξη για τη χώρα και τους πολίτες της.

Ερωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί:

-Με ποια μελέτη σκοπιμότητας τεκμηριώνεται η διαδικασία αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων και ειδικότερα του αεροδρομίου “Μακεδονία;

– Είναι δυνατόν ένα έργο που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια να παραχωρηθεί σε ιδιώτες; Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει μία τέτοια είδους διαδικασία για τη χώρα;

– Τι ισχύει τελικά με τα τέλη χρήσης;

– Με ποιο τρόπο θα καλυφθεί το κόστος λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν, καθώς και η επιδότηση των «άγονων» δρομολογίων;

– Πως θα διασφαλιστούν οι θέσεις όσων απασχολούνται στο αεροδρόμιο με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση;»

 

Σχολιάστε