My Twitter Feed

11 Μαΐου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Περι οικολογιας και χουλιγκανισμου

Του Θεοφύλακτου Παγλαρίδη (ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΠΡΩΙΝΗ)

————————————————————————————————————————————————————————————————————Όσοι πρωτοστατούν ή και ανέχονται την «ποινικοποίηση»  της διαφορετικής άποψης στο όνομα δήθεν οικολογικών ευαισθησιών,  ας γνωρίζουν ότι η Οικολογία είναι πολλή σοβαρή υπόθεση για να  εξαντλείται και να ευτελίζεται σε ασκήσεις  οπαδικού ηλεκτρονικού χουλιγκανισμού.

Η ανώνυμη ρυπαρογραφία, η κατασυκοφάντηση κάθε διαφορετικής προσέγγισης, η άρνηση του διαλόγου,  μολύνει όχι πια το περιβάλλον, αλλά την ίδια την δημοκρατία. Πριν 70 τόσα  χρόνια στο αχανές στάδιο της Νυρεμβέργης εκατοντάδες χιλιάδες αλαλάζοντα πλήθη διακήρυσσαν την δική τους αδιαπραγμάτευτη «αλήθεια». Πριν ανοίξουν οι «φούρνοι»  για να κάψουν τους «άλλους» και τους «εχθρούς».

Είναι θλιβερό ότι στο Κιλκίς αναβιώνει η ίδια ολοκληρωτική νοοτροπία.

 Οικολογία, πριν απ’ όλα σημαίνει υπεράσπιση της Δημοκρατίας, του Πολιτισμού, του δικαιώματος στη διαφορετική άποψη… Και πάντως, όχι αναζήτηση πιστοποιητικών “πατριωτισμού” και “νομιμοφροσύνης”, ώστε να θέσουν κάποιοι του “Μετώπου” βέτο στη συμμετοχή ενός δημοσιογράφου, ως συντονιστή μιας συζήτησης, επειδή οι απόψεις του δεν τους ήταν αρεστές!!!
*
ΥΓ: Για να αντιληφθούν οι αναγνώστες μας το μέγεθος της εκτροπής, υπενθυμίζουμε – το γνωρίζουν άλλωστε- ότι οι εφημερίδες μας καταχώρισαν δυο μήνες τώρα:

Όλες τις   ανακοινώσεις των φορέων που αντιδρούν στη μεταλλευτική δράση,  ολόκληρη την μακροσκελέστατη εισήγηση του κ. Σαράντη Δημητριάδη στην πρώτη εκδήλωση, ολόκληρο το άρθρο του, μετά την επίσημη διακήρυξη του δημόσιου διαγωνισμού, και κάθε φωνή που εκφράζει την αντίθεσή της στα μεταλλεία.

Και έχουμε «παράσημα» την έργω υπεράσπιση του πληττόμενου περιβάλλοντος, όταν κάποιοι παρακολουθούσαν τη ρύπανση να αφανίζει το κτηνοτροφικό κεφάλαιο περιοχών του νομού, να μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα ολόκληρης λεκάνης  και «σφύριζαν αδιάφορα». Θα …διάβαζαν φαίνεται τότε και δεν είχαν καιρό.

 *
Οίκοθεν νοείται πως δεν έχω σκοπό ούτε θα δώσω την χαρά να απαντήσω σε ανώνυμες ρυπαρογραφίες.

 Μόνο στον Γρηγόρη Κυριακού, αφήνοντας ασχολίαστη επί της ουσίας την κριτική του – δικαίωμά του είναι να έχει διαφορετική άποψη- επειδή επικαλέστηκε και την ειδικότητά του, να επισημάνω ότι η αναφορά στα ομηρικά έπη, ήταν συμβατή με την αδόκιμη και αποσπασματική χρήση της «αλήθειας».

Είναι αδόκιμο να γίνεται επίκληση  της χρήσης κυανίου, και μάλιστα σε ανειδίκευτο κοινό,  μόνο  για την παραγωγή χρυσού, όταν  η ίδια χημική ουσία χρησιμοποιείται σε εκατοντάδες άλλες εφαρμογές, μεταξύ των οποίων και στην παραγωγή φαρμάκων κατά του καρκίνου.
Θα ήταν αδόκιμο λοιπόν και για έναν φιλόλογο να διασαλπίζει, σε ανειδίκευτο κοινό, την επιβλαβή επίπτωση της διδασκαλίας των ομηρικών επών, επειδή κάτι τέτοιο δίδαξε  ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του μερικές χιλιάδες χρόνια πριν.

Σχόλια
4 Σχόλια to “Περι οικολογιας και χουλιγκανισμου”
  1. Ο/Η Λούκυ Λούκ λέει:

    Ε ΝΑΙ λοιπόν, γίνομαι “χούλιγκαν”, “ανώνυμος”, και “ρυπαρογραφώ”, ΟΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ “ΕΠΩΝΥΜΟΙ” ΚΑΙ ΟΙ “ΚΑΘΩΣΠΡΕΠΕΙ” ΠΟΥ ΚΑΤΑΧΡΩΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΗ Ή ΜΕΓΑΛΗ, ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ, ΜΙΛΟΥΝ ΚΑΘ’ ΕΔΡΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΊΣΤΙΚΟ ΥΦΟΣ, ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥΣ ΩΣ ΑΛΛΟΙ ΠΑΠΕΣ, ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΩΣ ΚΟΥΝΟΥΝ ΤΟ ΔΑΚΤΥΛΟ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΩ ΓΙΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ, ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΩ ΟΣΦΥΟΚΆΜΠΤΗΣ ΝΕΝΈΚΟΣ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΑΣ ΚΑΙ ΞΕΡΩ ΠΌΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΟΥΦΙΑ ΛΟΓΙΑ, ΚΑΤΑΝΤΑΕΙ ΑΝΕΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΟΧΟ ΑΛΛΟΘΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΡΑΔΑΊΝΟΥΝ ΚΑΤΑ ΒΟΎΛΗΣΗ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΦΤΑΝΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ ΚΑΘΩΣΠΡΕΠΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΣΩ ΕΠΩΝΥΜΙΑΣ… ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ Η ΑΙΤΙΑ, ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ. ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΑΣ ΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΦΑΝΦΑΡΌΝΟΙ ΕΠΩΝΥΜΟΙ. ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΕΙΜΑΙ ΤΩΡΑ ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ “ΑΝΩΝΥΜΟΣ”, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
    ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΊΚΟΘΕΝ ΝΟΕΊΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ Μ’ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ Η ΑΠΑΝΤΗΣΉ ΣΑΣ.

  2. Ο/Η Βλαχάκης Ζήσης λέει:

    Μπράβο κ Παγλαρίδη…..δώσατε μια απάντηση στους δήθεν οικολόγους-δημοκράτες. Απορώ που δεν σας είπαν ακόμη φασίστα, να το περιμένετε κι αυτό. Όταν κάποιος φοβάται να πεί το όνομά του πιστεύω είναι πολύ δειλός για να με πείσει για κάτι. Οι επαναστάτες δεν κρύβουν το πρόσωπό τους, Τσε Γκεβάρα, αλλά αυτοί δεν είναι επαναστάτες. Εγώ τους αποκαλώ “επαγγελματίες του συστήματος”….όποιος τους πληρώνει πιο καλά με εκείνον θα είναι (Μιλάω γενικά για την ανωνυμία όχι για τον λουκυ λουκ).

  3. Ο/Η Γρηγόρης Κυριακού λέει:

    Η διδασκαλία των ομηρικών επών αλλά και οποιοδήποτε άλλου πνευματικού έργου, επηρεάζει τον αναγνώστη ανάλογα με τη γνώση που ήδη κατέχει, την κριτική του ικανότητα, τα πιστεύω και τις ιδέες του. Ένας συγγραφέας για κάποιους μπορεί να είναι αιρετικός, ριζοσπαστικός με τις ιδέες του, προοδευτικός, μπροστά από την εποχή του. Ο ίδιος όμως για άλλους μπορεί να είναι ένας αποτυχημένος “παραμυθάς”. Όσο για τον Πλάτωνα, σε άλλο σημείο αναγνωρίζει τον Όμηρο. “πολλά άρα Ομήρου επαινούντες, αλλά τούτο ουκ επαινεσόμεθα”. Και ο κάθε αναγνώστης, ανάλογα με την εποχή και τα ιδανικά που αυτή πρεσβεύει, διαμορφώνει γνώμη και άποψη.

    Στην προκειμένη περίπτωση όμως δεν κάνουμε λόγο για ένα συγγραφικό έργο αλλά για ένα έργο που παρουσιάζεται ως επένδυση με άμεσες επιπτώσεις στη γειτονιά μας. Σε μια κοινωνία που οι ηγέτες της δεν αυτενεργούν και περιμένουν από άλλους να τους ενημερώσουν για πάρουν αποφάσεις, που μας έπνιξαν στα δάνεια για τη μικροπολιτική τους, που για να πιάσουν έναν μόδιστρο που φοροδιαφεύγει πρέπει να τον συλλάβουν τέσσερις φορές, που κάποιοι παίρνουν 400.000 Ευρώ για τις σπουδές του γιου τους, που άλλοι παίρνουν 1.000.000 Ευρώ για τις ανάγκες του κόμματος, κανείς δεν μπορεί προσωπικά να με διαβεβαιώσει ότι μπορεί να ασκήσει έλεγχο επί της ουσίας σε μια τέτοια επιχείρηση και τα χημικά που θα χρησιμοποιήσει.

    Μπορεί όντως το κυάνιο να χρησιμοποιείται και στη φαρμακευτική, δεν το γνωρίζω. Γνωρίζω όμως κάτι άλλο. Ότι και η πυρηνική ενέργεια είναι φθηνή και παίρνουν άπειρα μέτρα ασφαλείας αλλά αν έρθει η ατυχής στιγμή, κανείς δεν μας σώζει. Και ατυχήματα έχουν συμβεί σε οργανωμένα κράτη που έχουν υποδομές. Σε μια μπανανία (το άρθρο του κ. Τερζενίδη περιγράφει τις δυνατότητες των ελεγκτικών μηχανισμών) σαν τη δική μας, ποιος μπορεί να μας προστατέψει όταν στην εποχή της πολυφωνίας, του Internet και των πολλαπλών πηγών ενημέρωσης αντί κάποιοι να ενημερωθούν ή να ψαχτούν, περιμένουν από άλλους να το πράξουν;

  4. Ο/Η Λούκυ Λούκ λέει:

    Το σχόλιό μου δεν ελέγχθηκε ακόμα απο τον συντονιστή; Μήπως τυχόν δεν τήρησα κάποιους κανόνες μιας άγραφης δεοντολογίας; Γι’ αυτό δεν αναγράφεται στην αρχική σελίδα; Αν πιστεύετε δε, οτι είναι ακατάλληλο για ενηλίκους, παρακαλώ να το αποσύρετε. Δεν χρειάζεται λοιπόν να προβληματίζεστε για μένα. Εξάλλου ένα καρτούν είμαι μόνο.

Σχολιάστε