My Twitter Feed

16 Οκτωβρίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

«η πόλις» με 3ήμερο φεστιβάλ κόμικς -

Σάββατο, 16 Οκτωβρίου, 2021

Ερώτηση ΚΚΕ για υποστελέχωση ΓΝΚ -

Σάββατο, 16 Οκτωβρίου, 2021

Πνίγηκε στο νερό το Λειψύδριο! -

Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου, 2021

“Δεν φαίνεται βελτίωση για το ΓΝΚ” -

Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου, 2021

ΚΝΕ: Ντοκιμαντέρ για τον Π. Φύσσα -

Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου, 2021

ΚΚΕ: Για ελλείψεις εκπαιδευτικών -

Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου, 2021

Ν. Κιλκίς: 41 τα νέα κρούσματα -

Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου, 2021

Εξοπλισμός στόλου του Δήμου Παιονίας -

Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου, 2021

Ο μίστερ Σταν στο Κυριακιστάν

Του Κώστα Βαξεβάνη.


Οχι, δεν είναι αυτό που νοµίζετε. Ο γκουρού της επικοινωνίας Σταν Γκρίνµπεργκ, o πιο ακριβοπληρωµένος επικοινωνιολόγος στον κόσµο, ήρθε ξανά στην Ελλάδα και έθεσε τον εαυτό του στην υπηρεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη αµισθί. Ως εθελοντής και φίλος (όπως µας πληροφόρησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος) του Ελληνα πρωθυπουργού. Εντυπωσιάστηκε από την προσωπικότητα του Κυριάκου-Μωυσή-Κένεντι-Τσόρτσιλ και αποφάσισε να προσφέρει τις υπηρεσίες του όπως θα τις πρόσφερε σε έναν Μαντέλα ή συνέβη ακριβώς το ανάποδο, δηλαδή παρέλαβε έναν γόνο µαρίδα τον οποίο αποφάσισε να εµφανίσει ως δελφίνι;

Οποιο από τα σενάρια κι αν ισχύει, οφείλουµε να πιστέψουµε ότι ο Σταν όλα αυτά τα κάνει ως φίλος και δεν πρέπει να έχουµε τo µυαλό µας συνεχώς στα χρήµατα γιατί υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι που στηρίζουν και στηρίζονται από τους φίλους. Αλλά αν δεν πιστέψουµε ότι βρισκόµαστε µπροστά σε ένα φαινόµενο εθελοντισµού που ξαφνικά διέπει τα πιο σκληρά νταραβέρια της αγοράς και του καπιταλισµού, όπως µας λέει ο Μητσοτάκης διά του εκπροσώπου, τότε ανακύπτουν διάφορα ερωτήµατα που αν δεν απαντηθούν, αφήνουν έκθετο τον Μητσοτάκη. Για ακόµη µια φορά στο πεδίο των (περίεργων) οικονοµικών συναλλαγών.

Ο Σταν Γκρίνµπεργκ επιβιβάστηκε στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος, πήγε στη ∆ΕΘ, στάθηκε στο πλευρό του πρωθυπουργού και θύµισε σε πολλούς τις καλές εποχές που ετοίµαζε τον Μητσοτάκη για την πρωθυπουργία. Αλήθεια, από πότε οι «φίλοι» του πρωθυπουργού, οι οποίοι δεν έχουν θεσµικό ρόλο, χρησιµοποιούν το πρωθυπουργικό αεροσκάφος σαν να είναι αεροταξί; ∆εν πρόκειται για θεσµικό ατόπηµα. Αν πραγµατικά ο Αµερικανός επικοινωνιολόγος προσφέρει αµισθί τις υπηρεσίες του ως «φιλική» χάρη, τότε ο πρωθυπουργός, µε βάση νόµο που ψήφισε ο ίδιος, είναι παράνοµος και ποινικά υπόλογος. Σύµφωνα µε το άρθρο 15 του νόµου 4829/2021 οι υπουργοί της χώρας και ο πρωθυπουργός απαγορεύεται να δέχονται χάρες και δώρα από φίλους ή φιλότιµους προσφερόµενους. Ο νόµος ορθά προβλέπει, επειδή διάφοροι χρηµατισµοί µπορούν να πάρουν τη µορφή χάρης για να µη φαίνονται χρηµατισµοί. Οπως να σου κάνει «δώρο» ένας επικοινωνιολόγος που πληρώνεται 100.000 ευρώ τον µήνα τις συµβουλές του, ενώ στην πραγµατικότητα αµείβεται, για παράδειγµα από έναν επιχειρηµατία.

Ο πρωθυπουργός αντιλαµβάνεται τη χώρα ως Ελλαδιστάν όπου κατέφτασε ο µίστερ Σταν για να κοροϊδέψουν µαζί τους ιθαγενείς. Αν ο πρωθυπουργικός επικοινωνιολόγος δεν πληρώνεται, τότε ο Μητσοτάκης πρέπει να διωχθεί ποινικά µε τον δικό του νόµο. Αν όµως πληρώνεται, τότε ο πρωθυπουργός πρέπει να µας απαντήσει ποιος τον πληρώνει. Τον πληρώνει η κυβέρνηση; Πράγµα που είναι ανήθικο γιατί το ελληνικό κράτος πληρώνει τα επικοινωνιακά του Μητσοτάκη. Τον πληρώνει η Ν∆, η οποία χρωστάει 340 εκατοµµύρια αλλά σκορπάει λεφτά για το προφίλ του Κυριάκου; Ή µήπως τον πληρώνει κρυφά κάποιος τρίτος για να κάνει χάρη στον πρωθυπουργό, η οποία προφανώς θα του ανταποδοθεί µε την πρωθυπουργική εύνοια;

Η χώρα δεν είναι Ελλαδιστάν. Επίσης δεν είναι δυνατόν ο πρωθυπουργός να κινείται συνεχώς σε µια γκρίζα ζώνη όταν πρόκειται για οικονοµικές συναλλαγές. Το πόθεν έσχες, οι οικογενειακές offshore, ο εθελοντής επικοινωνιολόγος, όλα συνδέονται µε την αντίληψη του Μητσοτάκη που θέλει την κοινωνία σε ρόλο παθητικού αποδέκτη και καταναλωτή γελοίων επιχειρηµάτων.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει κάθε δικαίωµα να πάρει επικοινωνιολόγο για να του αποκαταστήσει τη στραπατσαρισµένη εικόνα. Εχει επίσης δικαίωµα να θεωρεί, όπως οµολόγησε εν τη ρύµη του λόγου, ότι γι’ αυτόν «σηµασία έχει η επικοινωνία και όχι η ουσία». Αναµφίβολα έχει ακόµη και το δικαίωµα να στήνει γελαδάρηδες και να σκηνοθετεί σπαγγέτι γουέστερν στον Θεσσαλικό κάµπο (αν και θα τον προδίδει πάντα αυτή η αµηχανία την οποία νιώθει σε κανονικές συνθήκες, που έφτασε ως τη γελοιότητα της on camera αναζήτησης των αχαµνών του αλόγου για να εκφραστεί για το φύλο του ζώου). Εχει δικαίωµα να εύχεται καλό καλοκαίρι σε µαθητές ενώ οδεύουµε προς τον χειµώνα και καλό Πάσχα τα Χριστούγεννα. ∆εν έχει δικαίωµα όµως να κοροϊδεύει τον κόσµο.

Ο Σταν Γκρίνµπεργκ ούτε φιλάνθρωπος είναι ούτε εθελοντής της επικοινωνίας. Πληρώνεται αδρά για τις υπηρεσίες του και ο πρωθυπουργός της χώρας πρέπει να εξηγήσει µε ποιον τρόπο πληρώνεται ο Αµερικανός γκουρού της προπαγάνδας και από ποιους.

Ο Μητσοτάκης έχει ξεχειλώσει την πολιτική και την έχει φέρει ως το σηµείο των ύποπτων συναλλαγών. Οι κρυφοί χρηµατοδότες των οικογενειακών επιχειρήσεων απολαµβάνουν την κυβερνητική εύνοια, µε ό,τι σηµαίνει αυτό κυρίως σε χρήµα. Οι φίλοι αναλαµβάνουν δουλειές µε αναθέσεις αφού βαφτίζονται άριστοι της επιχειρηµατικότητας. Οι φίλοι και φίλιοι αλλά αµαρτωλοί τραπεζίτες αµνηστεύονται µαζί µε τους άλλους φίλους που ροκάνισαν το χρήµα. Οι φίλοι και συνέταιροι των οικογενειακών πρωθυπουργικών εταιρειών εφαρµόζουν εργασιακό µεσαίωνα στην efood και µάλιστα µε νόµο-προσφορά Χατζηδάκη. Και τώρα οι φίλοι γίνονται εθελοντές παροχής υπηρεσιών επικοινωνίας, λες και αναδασώνουν τα καµένα ή µαζεύουν αποτσίγαρα από τις παραλίες. Μπάτε φίλοι αλέστε, ο Κυριάκος διαµορφώνει µια χώρα για εσάς.

Η διακυβέρνηση Μητσοτάκη έχει φύγει από το πεδίο της εξαπάτησης µέσω ψεύτικων εξαγγελιών και µετατρέπει τα ποινικά αδικήµατα και τον κυνισµό σε τρέχουσα πολιτική.

Την ίδια ώρα ο ίδιος ο Μητσοτάκης και οι επικοινωνιολόγοι του διαπράττουν ακόµη ένα έγκληµα κατά της πολιτικής. Με την ευεργετική συνεισφορά των µέσων ενηµέρωσης που ελέγχουν επιµελώς αποπολιτικοποιούν την πραγµατικότητα και δηµιουργούν ένα είδος πολιτών-καταναλωτών, που δεν θα έχουν άποψη γιατί δεν µαθαίνουν από πουθενά τι συµβαίνει στην πραγµατικότητα. Σε αυτή την αδιάφορη καταναλωτική µάζα που δηµιουργούν στη συνέχεια θα επέµβουν επικοινωνιακά για να τη χειραγωγήσουν. Με βίντεο όπου ο πρωταγωνιστής θα είναι ένας «τι γκόµενος είσαι εσύ» ή που απλώς θα αναρωτιέται για τα αµελέτητα του αλόγου. ∆εν θα χαρακτηρίζεται όµως ανόητος, θα είναι ο γνωστός από την τηλεόραση.

Άρθρο στο documento

Σχολιάστε