My Twitter Feed

27 Ιανουαρίου, 2023

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Για εκσυγχρονισμό της ύδρευσης -

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου, 2023

Απαξίωση της Ειδικής Αγωγής -

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου, 2023

Εργασίες στη γέφυρα του Αξιού -

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, 2023

Η επίσκεψη Κουτσούμπα στο Κιλκίς -

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, 2023

Με Κ. Αρβανίτη η πίτα του ΣΥΡΙΖΑ -

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, 2023

Πάϊκο: Προβλήματα από βροχοπτώσεις -

Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου, 2023

Με φωτοβολταϊκά τώρα η ΔΕΥΑΚ -

Τρίτη, 24 Ιανουαρίου, 2023

Παγκόσμια πρωτιά για τη Doppler! -

Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου, 2023

Οι Τραγίλογοι από τη Σκηνή της Τέχνης

Το δειλινό με τα χρυσοποίκιλτα χρώματα του παραχωρούσε στο μπλέ της νύχτας στον αρχαιολογικό χώρο του Παλατιανού. Τα αγάλματα του Πατράου, της Αμμίας και των παιδιών τους αγέρωχα και επιβλητικά θα απολάμβαναν μια ακόμη βραδιά της αιωνιότητας τους.

Η ακμάζουσα πόλη με την επιμελημένη οικιστική δομή σίγασε και έσβησε τους πυρσούς της.

Ο χώρος δίπλα στο βωμό της αρχαίας πόλης άρχισε να υποδέχεται με σεβασμό ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο και τον ποιητικό λόγο.

Ο αρχαίος λόγος των μεγάλων τραγικών ήχησε στο αρχαιολογικό τοπίο, η πόλη ξύπνησε.

Συναντήθηκε το χθές με το σήμερα, η ποίηση με τη μνήμη, το θέατρο με την ιστορία.

Τα φώτα αποκάλυψαν υπερκόσμιες μορφές που βάδιζαν υπό τους υποβλητικούς ήχους μιας απόκοσμης μουσικής.

Τότε πήρε το λόγο η Αίθρα-Ιωάννα Ρούσου και μίλησε για την ασέβεια στους ιερούς θεσμούς, την αυθαιρεσία αλλά και την ευγένεια, τον πολιτισμό, τη δημοκρατία.

Έδωσε τη σκυτάλη στη Μήδεια – Ιωάννα Τσουβελεκίδου που με άκρατη συναισθηματική και ψυχολογική φόρτιση μοιράστηκε με τους θεατές το πάθος, την παιδοκτονία της, και την αντιπαράθεση της με τον Ιάσωνα.

Ακολούθησε η Εκάβη-Ελένη Λιαρετίδου που καταδίκασε έναν πόλεμο ηθικά αθεμελίωτο, με χιλιάδες νεκρούς και πλήθος αιχμαλωτισμένων Τρωαδιτισσών, σκλάβες στα καράβια των νικητών.

Ο αγγελιαφόρος από τους Πέρσες – Σταύρος Γκιόγκης και η Άτοσσα-Βασιλική Τσουκαλίδου -μας εξιστόρησαν το πιο πρώιμο δείγμα καταγραφής της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο, παρουσιάζοντας την μαχητική δύναμη των Περσών με το αμέτρητο πλήθος του εκστρατευτικού σώματος που δεν στάθηκε ικανό να φέρει νικηφόρο αποτέλεσμα. Εξέφρασαν ένα διαχρονικό προβληματισμό για την ετερότητα και τον κίνδυνο που επιφέρει η υποτίμηση του «άλλου», η έπαρση, η φιλοδοξία και η αλαζονεία της εξουσίας.

Ο Ερμής – Φωκίων Παπαδόπουλος , επιχείρησε με απειλές να αποσπάσει από τον Προμηθέα το μυστικό που γνωρίζει. Με ύφος αλαζονικό και υπεροπτικό, προσφεύγει σε διάφορα «τεχνάσματα», προκειμένου να αναδείξει ότι η υλική δύναμη που αντιπροσωπεύει, είναι ανώτερη από την ηθική ή την εμπειρία και τη σύνεση του Προμηθέα.

Στο τέλος ο αγγελιαφόρος-Γιάννης Αθανασιάδης, η Αντιγόνη- Χάιδω Κραβαρίτη και ο Κρέοντας-Κυριαζής Αλμπανάκης ανέδειξαν μέσα από τον τραγικό λόγο την απόλυτη σύγκρουση. Οι ανώτερες αξίες και ηθικές αρχές που υποστηρίζει η Αντιγόνη, απέναντι στην εξουσία του Κρέοντα και ο φρουρός που καρπώνεται το νέο διεκδικώντας τη ζωή του.

Πέρα από τα κείμενα των τραγικών, δεν ακούγονταν παρά μόνο οι ανάσες ενός κοινού που καθηλώθηκε από την μυσταγωγία των στιγμών. Ως και η ίδια η φύση σταμάτησε τους ήχους της μη και ταράξει την ιερότητα του λόγου.

Τα φώτα έσβησαν, ο μπλέ ουράνιος θόλος για μια στιγμή αγκάλιασε τον αρχαιολογικό χώρο και τους επισκέπτες του, το χειροκρότημα δικαίωσε την προσπάθεια όλων των συντελεστών.

Μια μοναδική εμπειρία θεατρικής κατάνυξης συντελέσθηκε στα χώματα που χιλιάδες χρόνια πριν, ίσως και να απολάμβαναν αντίστοιχες εκδηλώσεις ανυποψίαστοι για το μέλλον .

Η παράσταση της θεατρικής σκηνής της Τέχνης «Τραγίλογοι», το Σάββατο στις 25 Σεπτεμβρίου 2021 στον αρχαιολογικό χώρο του Παλατιανού έγραψε τη δική της ιστορία στην πόλη. Έγινε η πρώτη θεατρική παρουσία στην ιστορία του αρχαίου Ίωρου και άνοιξε το δρόμο για αντίστοιχες προσεγγίσεις.

Ο αρχιτέκτονας της παράστασης, Γιώργος Κιουρτσίδης δίδαξε άρτια τον ποιητικό λόγο και τον έντυσε υπέροχα με μουσική ενώ η ήρεμη δύναμη της Άννας Μαρίας Αγγελίδου κέντησε με περισσή φροντίδα το αισθητικό αποτέλεσμα, με τις χρυσές πινελιές των ηρώων, την επιμέλεια των κουστουμιών, της κινησιολογίας και της ορθοφωνίας των ηθοποιών.

Θερμές ευχαριστίες στο Δήμο Κιλκίς, που κατά ένα μέρος χρηματοδότησε την παράσταση και έτσι έγινε δυνατή η υλοποίηση της, στον Αντιδήμαρχο Οικονομικών, Ιωάννη Χατζηαποστόλου, ο οποίος κατά το χαιρετισμό του αναφέρθηκε στη σημαντική παρουσία της Τέχνης στο πολιτιστικό τοπίο της πόλης και εξέφρασε την πρόθεση ο Δήμος να είναι αρωγός στο έργο του συλλόγου. Ευχαριστίες και στον παρόντα Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Θεμιστοκλή Κοσμίδη.

Θερμές ευχαριστίες στην προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κιλκίς, Γεωργία Στρατούλη, που ανταποκρίθηκε άμεσα, επέτρεψε την παρουσίαση των Τραγίλογων στον αρχαιολογικό χώρο του Παλατιανού και διέθεσε ανθρωποώρες δουλειάς για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ευχαριστίες και στο σύνολο του προσωπικού της Εφορείας Αρχαιοτήτων για την ευγένεια, την προθυμία και τον επαγγελματισμό τους.

Από καρδιάς ευχαριστούμε τους ευγενικούς χορηγούς της παράστασης, το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Μέθοδος», το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Πρίσμα» και τον Θεολόγο Ζώτο.

«ΤΡΑΓΙΛΟΓΟΙ»

Αποσπάσματα από τις τραγωδίες Τρωάδες, Προμηθέας Δεσμώτης, Μήδεια, Πέρσες, Ικέτισσες και Αντιγόνη.

Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Κιουρτσίδης

Ορθοφωνία-Κινησιολογία-Επιμέλεια Κοστουμιών: Άννα Μαρία Αγγελίδου

Παίζουν: Γιάννης Αθαναδιάδης, Κυριαζής Αλμπανάκης, Σταύρος Γκιόγκης, Χάιδω Κραβαρίτη, Ελένη Λιαρετίδου, Φωκίων Παπαδόπουλος, Ιωάννα Ρούσσου, Ιωάννα Τσουβελεκίδου, Βασιλική Τσουκαλίδου.

Η αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας για τον covid 19 δεν μας επέτρεψε να δεχθούμε πολλούς θεατές.

Η παράσταση θα επαναληφθεί σύντομα σε κλειστό χώρο.

 

Σχολιάστε