My Twitter Feed

28 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Οι εφοπλιστές που «χ@@ουν»…

…πρωθυπουργούς και ο «πατριωτισμός» τους.

Του Νίκου Μπογιόπουλου.


Οτι οι εφοπλιστές «χέζουν» πρωθυπουργούς είναι πασίγνωστο. Τόσο πασίγνωστο όσο και η φοροασυλία τους, η οποία διατηρείται εδώ και δεκαετίες έχοντας λάβει και συνταγματική ισχύ με το ανέγγικτο από όλες τις κυβερνήσεις άρθρο 107 του Συντάγματος.

Όλοι γνωρίζουμε ότι αυτοί οι πατριώτες κατέχουν την κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης σε αξία στόλου. Η κρίση, μάλιστα ευνόησε το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο. Η αξία του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών υπολογίζεται ήδη από το 2019 στα 105,22 δισ. δολάρια(!) και είναι οι μοναδικοί που έσπασαν το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με στοιχεία του οίκου αποτίμησης αξίων στην ναυτιλία VesselsValue, ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών αύξησε τη συνολική του αξία μέσα στο 2018 πάνω από 5 δισ. δολάρια! Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση για οποιοδήποτε κράτος που βρίσκεται ανάμεσα στα δέκα πρώτα και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των παραγγελιών για ναυπήγηση LNG.

Σύμφωνα δε με τα φετινά στοιχεία (πηγή: newmoney.gr) οι Έλληνες εφοπλιστές το 2021 ελέγχουν το 7,1% του παγκόσμιου στόλου και με βάση τη χωρητικότητα το 13,3% του gross tonnage και το 15,8% με βάση του τόνους DW.

Επίσης ελέγχουν:
– το 26,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων έναντι 26,6% το 2020. Από τα 3.090 oil tankers τα 818 είναι ελληνόκτητα

– Το 14,9% των φορτηγών έναντι 14,7% το 2020. Από τα συνολικά 12.223 φορτηγά τα ελληνόκτητα είναι 1.823.

– Το 6,4% των χημικών και product δεξαμενόπλοιων όπως και το 2020. Από τα 7.858 πλοία τα ελληνόκτητα είναι 502.

-Το 9,7% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG carriers. Από τα 2.083 πλοία τα 203 είναι ελληνικών συμφερόντων
–Το 7,2% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 7% πέρσι. Από τα συνολικά 5.499 container ships ελληνόκτητα είναι τα 398

– Το 3,3% των επιβατηγών πλοίων έναντι 3,6 το 2020. Από 2.245 επιβατηγά τα 73 είναι ελληνικά.

Στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων τα υπό ελληνική σημαία πλοία να αντιπροσωπεύουν το 6,9% σε αριθμό, το 7,3% σε gross tonnage και το 7,4% σε τόνους dw.

Φόροι; Τι είναι αυτό;

Πάμε τώρα να δούμε έναν μόνο τρόπο μέσω του οποίου οι εκπλητικοί αυτοί «πατριώτες», οι οικειοθελώς φορολογούμενοι στη χώρας μας έχουν πετύχει αυτό το «θαύμα»:
Ο όγκος των πλοίων του εφοπλιστικού εκτινάσσεται σε ετήσια βάση. Τα χρήματα όμως που κερδίζει το ελληνικό κράτος από αυτούς, μέσω της φορολογίας είναι μηδαμινά έως και ανύπαρκτα, ενώ την ίδια στιγμή τα κέρδη των εφοπλιστών φτάνουν σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ διασφαλισμένα από τους διάφορους φορολογικούς παραδείσους αλλά και την ελληνική νομοθεσία.
Στα «ένδοξα» ελληνόκτητα πλοία, υψώνονται σημαίες 48 κρατών. Τα κέρδη και το ρευστό καταλήγει όμως σε μια χούφτα Ελλήνων εφοπλιστών. Μάλιστα ορισμένοι εξ’ αυτών καταγράφονται στις λίστες με τους πλουσιότερους κεφαλαιοκράτες της γης. Το εφοπλιστικό κεφάλαιο από τη φύση του, κυνηγά και δημιουργεί φορολογικούς παραδείσους όπου γης. Φτιάχνει off – shore εταιρείες και μετακινεί τα κεφάλαια του, αποφεύγοντας με εκατοντάδες «παράθυρα» και τρόπους τη φορολόγηση του.

Όμως για τους Έλληνες εφοπλιστές υπάρχει διπλός «παράδεισος». Ο πρώτος είναι αυτός των διάφορων «νήσων» (τα νησιά Τζέρσεϊ και Γκέρνσεϊ, οι Βερμούδες, οι Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι, ο Μαυρίκιος, οι Κέιμαν Νήσοι, η Νήσος του Μαν, η νήσος Νέβις, το Νιούε κ.α) του πλανήτη. Ο δεύτερος είναι ο «τόπος» τους. Η Ελλάδα. Όπου με την συνδρομή όλων των κυβερνήσεων από τη δεκαετία του 60 μέχρι και σήμερα έχει διαμορφωθεί ένα σκανδαλώδες καθεστώς φορολόγησης υπέρ του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Ας θυμηθούμε μονάχα τους νόμους 2687/53 και 27/1975 που βρίσκονται σε ισχύ και στους οποίους θα διαπιστώσει ο καθένας πως σε κάθε άρθρο τους περιλαμβάνεται και από μια φοροαπαλλαγή.

Σκανδαλώδες είναι για παράδειγμα το καθεστώς φορολόγησης, κατά το οποίο οι εφοπλιστές δεν φορολογούνται με βάση του τζίρους τους ή τα κέρδη τους, αλλά με βάση την χωρητικότητα του πλοίου!.

Δηλαδή, με απλά λόγια αυτοί οι άνθρωποι, ανήκουν σε εκείνη την κατηγορία των «πατριωτών» που είτε βγάζουν 1 εκ. ευρώ είτε 10 δις ευρώ, πληρώνουν τον ίδιο φόρο!!!

Στο άρθρο (2) του νόμου 27/1975 αναφέρεται ρητώς «Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ’ όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων».

Επίσης οι εφοπλιστές απαλλάσσονται:

από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα

το ίδιο ισχύει και για το εισόδημα που δημιουργείται από εκμετάλλευση πλοίων και στο εξωτερικό και μάλιστα την απαλλαγή απολαμβάνουν και όλοι οι συνέταιροι και μέτοχοι

από κάθε τέλος τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του ισχύοντος από το 1975 νόμου

από κάθε φόρο ή τέλος το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές ελληνικών πλοιοκτητριών υπό ελληνική σημαία.

από κάθε τέλος τα έγγραφα που συντάσσονται για τη διανομή κερδών, τα δάνεια και τις καταθέσεις

από όλα τα παράβολα οι εγγραφές και τα δικαιολογητικά.

100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ

φοροαπαλλαγή του εισοδήματος που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων

απαλλαγή και των ημεδαπών επιχειρήσεων με αντίστοιχο αντικείμενο εργασιών ή υπηρεσιών

απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών από την εκμετάλλευση ιδιόκτητων πλοίων με ελληνική σημαία

απαλλαγή της υπεραξίας λόγω εκποίησης, αποζημίωσης ασφαλιστικής ή άλλη αιτία

φοροασυλία και των αλλοδαπών εταιρειών αν εγκατασταθούν ή ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ελλάδα

απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών και των μερισμάτων που διανέμει εταιρεία που έχει υπαχθεί στο Ν.27 και διαχειρίζεται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία.

Για κερασάκι στην τούρτα αφήσαμε μια τελευταία φοροαπαλλαγή που απολαμβάνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Την ίδια που ακόμα και στα νησιά της χώρας αυξήθηκε ο ΦΠΑ, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν απαλλαγή από ΦΠΑ των αγορών προϊόντων στην Ελλάδα που προορίζονται για τις τροφοδοσίες των πλοίων τους.

Μάλιστα έχει υπολογιστεί ότι μόνο και μόνα αυτή η φοροαπαλλαγή αν καταργηθεί το κράτος θα είχε έσοδα πάνω από 5 δις. ευρώ! Πρόκειται για χρήματα που θα αρκούσαν ακόμα για να καλύψουν τα «πρωτογενή πλεονάσματα» που ζητούν οι δανειστές χωρίς να χρειαστεί να υπάρξει οποιαδήποτε περικοπή σε κοινωνικές παροχές, χωρίς να χρειαστεί μείωση του αφορολόγητου, χωρίς να χρειαστούν περικοπές σε υγεία και παιδεία…

Την επόμενη φορά που θα ακούσετε για το ελληνικό «εφοπλιστικό θαύμα», που θα ακούσετε να υμνούν τους Έλληνες εφοπλιστές που αγοράζουν πλοία και δυναμώνουν του στόλους τους παραμένοντας στην κορυφή του κόσμου, να θυμάστε: Το «θαύμα» τους χτίστηκε πάνω στην άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και στις δεκάδες φοροαπαλλαγές που τους προσφέρουν όλες οι κυβερνήσεις αυτού του τόπου για να «χέζουν» την Ελλάδα και το λαό της.

Άρθρο στον ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟ

Σχολιάστε