My Twitter Feed

20 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Στο αυλάκι” το αρδευτικό Μουριών -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

“Καταρρέει το Νοσοκομείο Κιλκίς” -

Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Δραματικό SOS της Παθολογικής! -

Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Το Κιλκίς και η αρχιτεκτονική του -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Οι υποσχέσεις καλά κρατούν! -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για το ψηφοδέλτιο -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη του Γ. Μανιάτη -

Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024

Διευρύνουν τη συνεργασία τους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Οι εξελίξεις στην Εκπαίδευση

xenelis-giorgosΤου Γιώργου Ξενέλη*


Τα γεγονότα στο χώρο των σχολείων εξελίσσονται ραγδαία και, σίγουρα, με όχι ευχάριστο τρόπο.

  1. 1.    Μέσα στην εβδομάδα κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο που αφορά στις καταργήσεις δημόσιων οργανισμών, γεγονός που θα επιφέρει απολύσεις χιλιάδων υπαλλήλων και την παράδοση μεγάλου μέρος των υπηρεσιών που οφείλει να παρέχει το κράτος, στους ιδιώτες.

Ταυτόχρονα, στις 22 Μαρτίου, λήγει η οκτάμηνη διαθεσιμότητα εκατοντάδων καθηγητών, οι οποίοι θα οδηγηθούν στον Καιάδα της απόλυσης και της ανεργίας.

Ακόμα και όσοι από τους συναδέλφους του πρώην τομέα Υγείας-Πρόνοιας των ΕΠΑΛ μεταταχτούν, τελικά, στο χώρο των νοσοκομείων, θα κληθούν να δουλέψουν ως βοηθοί νοσηλευτές εντασσόμενοι στην κατηγορία Δ.Ε. με μισθό το ιλιγγιώδες ποσό των 600 ευρώ!..Και αυτή όμως η διαδικασία παραμένει στον αέρα εντείνοντας την αβεβαιότητα των συναδέλφων.

Παράλληλα κάθε εκδήλωση διαμαρτυρίας αντιμετωπίστηκε με πρωτοφανή βία, χημικά, προσαγωγές και συλλήψεις. Το μήνυμα της κυβέρνησης είναι σαφές: δεν δικαιούστε να διαμαρτύρεστε, ούτε να διαδηλώνετε, θα μείνετε κλεισμένοι στα σπίτια σας και θα δεχθείτε ήρεμα και ωραία τις αποφάσεις μας. Το αν η ζωή σας καταστρέφεται, δεν μας ενδιαφέρει…

Είναι καθήκον όλων μας, αυτές τις δύσκολες μέρες ,να υπερασπιστούμε τους συναδέλφους που κινδυνεύουν, παίρνοντας μέρος σε κάθε εκδήλωση , σε κάθε κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί, στέλνοντας το μήνυμα ότι η πολιτική που καταστρέφει ανθρώπινες ζωές δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

  1. 2.    Αναστάτωση και ανησυχίες προκαλεί το Π.Δ. 28/14 για τις αναγκαστικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών. Για άλλη μια φορά επιχειρείται τεμαχισμός του κλάδου με βάση αυθαίρετα κριτήρια. Αυτή τη φορά η διαχωριστική γραμμή «παλαιών» και «νέων» μπαίνει στα δώδεκα χρόνια υπηρεσίας. Οι υπεράριθμοι συνάδελφοι που ανήκουν στην κατηγορία των «νέων» κινδυνεύουν με αναγκαστική μετάθεση όχι μόνο εντός της περιφέρειας, αλλά σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας…

Με την πολύ πιθανή νέα αύξηση του διδακτικού μας ωραρίου-κατά τις επιταγές της έκθεσης του ΟΟΣΑ του 2011, όπου περιγράφονται με λεπτομέρειες όσα έγιναν και όσα θα ακολουθήσουν- ο αριθμός των συναδέλφων που θα χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι συνεχώς θα μεγαλώνει.

Είναι πασιφανές, πως με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, κάθε μετακίνηση θα έχει δραματικές επιπτώσεις. Είναι κάτι που καμία οικογένεια δεν μπορεί να το αντέξει.

Ταυτόχρονα , το Υπουργείο έχει καταστρατηγήσει κάθε χρονικό όριο για τις κανονικές μεταθέσεις, η εγκύκλιος των οποίων πρέπει να εκδίδεται-σύμφωνα με το Π.Δ. 50/96- μέσα στο Νοέμβριο.

Εύλογα δημιουργούνται ανησυχίες και έντονες αμφιβολίες για το αν θα υπάρξουν κανονικές μεταθέσεις και το πότε θα πραγματοποιηθούν. Κομβικής σημασίας είναι, στο θέμα αυτό, η χρήση του συστήματος my school από το Υπουργείο , καθώς είναι πολύ πιθανό όλη η διαδικασία μεταθέσεων-αναγκαστικών ή όχι- πραγματοποιηθεί μέσα από αυτό, παρακάμπτοντας με αυτό τον τρόπο τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με προφανείς επιπτώσεις. Δυστυχώς οι επιφυλάξεις που είχαν εκφραστεί για τον τρόπο χρήσης και τη σκοπιμότητα του συστήματος αυτού, φαίνονται να δικαιώνονται.

  1. 3.    Στο θέμα της λεγόμενης « αυτοαξιολόγησης», το Υπουργείο αναγκάζεται να παρέμβει, προκειμένου να καταστείλει τις έντονες αντιδράσεις του κλάδου και να προχωρήσει γρήγορα τη διαδικασία, προκειμένου να παρουσιαστεί «έργο» και να εκταμιευτούν από το ΕΣΠΑ τα ποσά που αναμένουν να εισπράξουν οι «γνωστοί-άγνωστοι» που πάντα βγαίνουν κερδισμένοι από αυτές τις διαδικασίες.

Ακόμα και τώρα όμως είναι σαφές πως η συμμετοχή των συναδέλφων στις λεγόμενες « ομάδες εργασίας» δεν είναι υποχρεωτική. Θα πρέπει να υπάρξει επιμονή σε αυτό το σημείο, καθώς και στη διασφάλιση του εργασιακού μας ωραρίου, η οποία δεν μπορεί να αναιρεθεί από καμία εγκύκλιο, διότι ρητά καθορίζεται από το νόμο.

ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΕΚΛΙΣΗ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΕΚΤΗ, ΟΥΤΕ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΜΦΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΗΜΕΙΑ.

Το σημαντικότερο, όμως, σημείο αποτελεί η ΑΜΕΣΗ έναρξη της διαδικασίας προσωπικής αξιολόγησης. Αυτό είναι που πραγματικά επιθυμεί το Υπουργείο και βιάζεται να το πετύχει.

Ανακοινώθηκαν ήδη τα πρώτα σεμινάρια στελεχών της εκπαίδευσης σχετικά με το θέμα αυτό. Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΟΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ, ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΗ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ ΑΚΩΛΥΤΑ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΘΕΑΤΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ.

Για άλλη μια φορά θα πρέπει να θυμηθούμε  κάποιες από τις επιπτώσεις της αξιολόγησης στον κλάδο μας:

Μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση πάρα πολλών εκπαιδευτικών.

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ, ΤΟΥ 15% ΤΩΝ ΚΡΙΝΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ.

Δημιουργία «απολύσιμων» συναδέλφων μετά από δυο αρνητικές κρίσεις.

« Πόλεμος» μεταξύ των σχολείων για να αναδειχθεί το (sic) καλύτερο και οικονομικά πιο αποδοτικό από αυτά.

Δημιουργία κλίματος αλληλοϋπονόμευσης και καχυποψίας μέσα στα σχολεία, προκειμένου να κερδηθεί η εύνοια του Διευθυντή και του Σχολικού Συμβούλου, για να μπορέσουμε να πάρουμε καλό βαθμό και να ανέβουμε κλιμάκιο.

Δυστυχώς, κάποιοι συνάδελφοι αγνοούν το γεγονός πώς ακόμα και αν αυτή η διαδικασία εξελιχθεί και κριθούν προακτέοι ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ, ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. Αυτό προβλέπεται να συμβεί όταν η ανεργία πέσει κάτω από το 10%.Ζήσε Μάη μου, ή αλλιώς, καλά σαράντα….

Πρέπει να είναι σαφές σε όλους πως η μόνη επιδίωξη της αξιολόγησης είναι Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ και τίποτε άλλο.

Η ακώλυτη μισθολογική μας εξέλιξη είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας, είναι προϋπόθεση για την αξιοπρεπή μας επιβίωση.

Τέλος, θα πρέπει να γίνει σαφές, πώς, όσοι από τα στελέχη της εκπαίδευσης συνεργήσουν στη διαδικασία της αξιολόγησης και « βάψουν με αίμα τα χέρια τους», δεν θα μπορούν να έχουν θέση στα σωματεία μας.

Επίσης ,στις επικείμενες κρίσεις, οι αιρετοί του κλάδου θα πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους στη βαθμολογία των υποψήφιων στελεχών, τη στάση που θα κρατήσουν οι υποψήφιοι σε όλα αυτά τα ζητήματα και ιδιαίτερα, στο θέμα της αξιολόγησης…

* Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κιλκίς

Σχολιάστε