My Twitter Feed

29 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Ναυάγια στην ενημέρωση

Της Άντας Ψαρρά.


ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΜΜΕ πέφτουν από τα σύννεφα που ο Αργοσαρωνικός είναι μια τοξική βόμβα, στην οποία κυκλοφορούν ανενόχλητα περισσότερα από 30 σάπια και γερασμένα πλοία με καύσιμα, προκειμένου να ανεφοδιάζουν τα μεγάλα καράβια και τα πολλά κρουαζιερόπλοια. Πέφτουν από τα σύννεφα που αυτές οι «εφοπλιστικές» εταιρείες με τις ισχυρότατες διασυνδέσεις στο γνωστό κατεστημένο του Πειραιά κυκλοφορούν χωρίς ασφάλειες και βουλιάζουν τα καράβια τους τόσο ξαφνικά και τόσο ανεξήγητα.

ΜΝΗΜΕΣ του τραγικού Αυγούστου του 2016 επαναφέρει και πάλι η μονοφωνική δημοσιογραφία. Τότε ένα τραγικό ναυάγιο με 4 νεκρούς που έγινε εξαιτίας της επιμονής του ηλικιωμένου και -λόγω ασθένειας- ανίκανου για να οδηγεί ταχύπλοο Θ. Λυκουρέζου, έγινε η αφορμή για ένα βρόμικο μιντιακό πόλεμο κατά της κυβέρνησης και του τότε υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα.

Αρης Πορτοσάλτε (ΣΚΑΪ): «μήπως οδηγούσε κάποιο συριζόπουλο και το καλύπτουν», Μπάμπης Παπαπαναγιώτου (ΒΗΜΑ FM): «Κύριε Δρίτσα, μήπως βιαστήκατε για το δυστύχημα της Αίγινας; Ή μήπως επίτηδες βιαστήκατε;».

Στη συνέχεια κι ενώ όλα τα στοιχεία αποδείκνυαν πέραν πάσης αμφιβολίας ποιοι ήταν οι επιβάτες του σκάφους, ποιος το οδηγούσε και ποιοι φρόντισαν να τους παράσχουν τη δυνατότητα να φύγουν άμεσα από τον τόπο του δυστυχήματος, οι αυθαίρετες κατηγορίες συνέχισαν να εκτοξεύονται. Το «αφήγημα» τότε ήταν η νομότυπη παράταση του διπλώματος οδήγησης του Θ. Λυκουρέζου από το Λιμενικό που ακολούθησε ωστόσο την προβλεπόμενη από τον νόμο παράταση που είχε δοθεί και για την άδεια οδήγησης. To σημερινό αφήγημα είναι η επίσης νομότυπη δίμηνη παράταση που δόθηκε στην «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και οι καθυστερήσεις στην κινητοποίηση του μηχανισμού. Κανένας πρώην υπουργός δεν διανοήθηκε να αλλάξει επιτέλους αυτά τα νομικά παράθυρα που -αργά δυστυχώς- αλλάζουν σήμερα με εντολή και του πρωθυπουργού. Δεν είναι όμως τα μόνα ανοιχτά παράθυρα στη διαχρονική αυθαιρεσία των «κυρίαρχων» της θάλασσας, των λιμανιών, των ναυτιλιακών πρακτόρων και ασφαλιστικών εταιρειών, των νηογνωμόνων αλλά ακόμη και των ιδιωτικών εταιρειών απορρύπανσης.

ΤΩΡΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ μέχρι κι ο πρώην υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης το πώς δίνονται οι παρατάσεις στους ελέγχους και πώς καταφέρνουν διαχρονικά να ξεγλιστρούν από τους νόμους οι διάφοροι ναυτιλιακοί παράγοντες με τις διασυνδέσεις τους ακόμη και στις αρμόδιες υπηρεσίες. Λίγο αργά τα σκέφτηκε όλα αυτά ο πρώην υπουργός όταν πριν αναλάβει ακόμη αλλά και αφού παρέδωσε δεν φρόντισε να αλλάξει το παραμικρό, ειδικά όταν ακριβώς παρόμοιο περιστατικό συνέβη το 2012 μέσα στην απόλυτη σιωπή.

ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΣΥΡΙΖΑΙΟΥΣ μιλάει σήμερα ο Αδωνις όταν σε παρόμοιο ναυάγιο μέσα στο λιμάνι το 2012 (ένα μόλις μήνα μετά την υφυπουργία του στο καταργημένο τότε λόγω των «επικίνδυνων σχέσεων» υπουργείο Ναυτιλίας) στις 5/3/2012 και με νεκρό τον καπετάνιο του πλοίου που βυθίστηκε, σιγή ιχθύος κάλυψε τα πάντα. Κανένα πρωτοσέλιδο (πλην του «Ριζοσπάστη») κι εκτός από ένα μικρό «χτύπημα» στην «Καθημερινή» και στο «Εθνος». Υπουργός Ανάπτυξης ήταν ο Μ. Χρυσοχοΐδης και στην ευθύνη του είχε και τον τομέα Ναυτιλίας.

Σε εντελώς διαφορετικό ύφος τότε οι αναρτήσεις πειραιώτικων δημοσιογραφικών ιστολογίων. Αντιγράφουμε από τη συνάδελφο Πόπη Χριστοδουλίδου: «Συγκλονισμένος ο κόσμος της ναυτεργασίας, αλλά και γενικότερα της ναυτιλίας και του πρώτου λιμανιού της χώρας παρακολουθεί με πόνο ψυχής από τις 10 το πρωί το τραγικό ναυάγιο του εφοδιαστικού πλοίου “ΑΛΦΑ 1” της εταιρείας “ΒΙΑΜΑΡ”, σε απόσταση 400-500 μέτρων από το λιμεναρχείο της Ελευσίνας. […] Καταγγελίες, που περιήλθαν εις γνώση μας, από την πρώτη στιγμή μιλούν για εξαντλητικά ωράρια εργασίας και μεγάλη πίεση των ναυτικών. Αλλά, το λιμεναρχείο Ελευσίνας -αν είναι ποτέ δυνατόν- με ελάχιστο προσωπικό. Χωρίς μονάδα ΚΕΑ, χωρίς βάση για μονάδα βατραχανθρώπων. Η καταγγελία αναφέρει πως βούτηξε ιδιώτης δύτης και οι βατραχάνθρωποι της ΜΥΑ έφθασαν μια ώρα αργότερα. Ας απαντήσουν οι ίδιοι, ο Αλοίμονος και ο αρχηγός του Λ.Σ. Ουδείς δε ανώτατος μέχρι πριν λίγη ώρα δεν είχε μεταβεί στο λιμάνι της Ελευσίνας […] Ομως, πώς βυθίστηκε τόσο γρήγορα και γιατί; Γιατί όλοι πρόλαβαν και όχι ο καπετάνιος; Γιατί το Αρχηγείο αντιμετώπισε το τραγικό ναυάγιο μέσα στην Ελευσίνα… χαλαρά; Ποιοι καλύπτονται; Τι κουκουλώνετε, κύριοι;»

ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΜΕΤΑ το ναυάγιο εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος: «Σχετικά με το περιστατικό της βύθισης του εφοδιαστικού Δ/Ξ “ΑΛΦΑ Ι” την 05-03-2012 στη θαλάσσια περιοχή κόλπου Ελευσίνας ανακοινώνεται ότι: Οι εργασίες απάντλησης πετρελαιοειδών μειγμάτων – φορτίου καθώς και καταλοίπων από το υπόψη δεξαμενόπλοιο ολοκληρώθηκαν στις 30-04-2012 από ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης υπό την εποπτεία / επίβλεψη των οικείων Λιμενικών Αρχών». Τα ερωτήματα παρέμειναν αναπάντητα, ο Ικαριώτης καπετάνιος χάθηκε, η ρύπανση ήταν μικρής έκτασης και όλα συνέχισαν την εφιαλτική ρουτίνα τους χωρίς καμιά αλλαγή και κανένα επιπλέον μέτρο!

ΣΗΜΕΡΑ εκτός από την «Εφ.Συν.» και ο «Ριζοσπάστης» θυμάται εκείνο το ναυάγιο. «Στις 5.3.2012, στην Ελευσίνα τουμπάρισε το δεξαμενόπλοιο ανεφοδιαστικό “ΑΛΦΑ 1”, πνίγοντας τον πλοίαρχο. Και τότε οι καταγγελίες έλεγαν για “στεγανά γεμάτα τρύπες”, για λαμαρίνες “τσιγαρόχαρτο” κ.ο.κ. Η πλειοψηφία του στόλου των ανεφοδιαστικών που εκτελούν “τοπικά δρομολόγια” (Ασπρόπυργος, λιμάνι και ράδα Πειραιά), μεταφέροντας χιλιάδες τόνους πετρελαιοειδών καθημερινά, αποτελείται από πλοία γέρικα που οι εφοπλιστές τα κρατούν “εν πλω” όσο αντέχουν, με αποκλειστικό κριτήριο το κέρδος. Μάλιστα, την ίδια στιγμή που δίνουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε τέτοια σαπάκια, ο κρατικός μηχανισμός – όπως αποδείχθηκε και με το ναυάγιο του “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” – δεν διαθέτει κανένα σοβαρό μέτρο ή υποδομή για να αντιμετωπίσει έκτακτες καταστάσεις τέτοιας μεγάλης έκτασης […]»

Άρθρο στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Σχολιάστε