My Twitter Feed

17 Μαΐου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

“Με προχειρότητα τα πειραματικά”

Σε συνέχεια των συναντήσεών της με τους εκπροσώπους της ΕΛΜΕ Κιλκίς και εκπαιδευτικούς από όλα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κιλκίς, Ειρήνη Αγαθοπούλου με ερώτησή της προς την υπουργό Παιδείας «αναδεικνύει την προχειρότητα με την οποία η Κυβέρνηση προχωρά στην ίδρυση πρότυπων και πειραματικών σχολείων ανά την Ελλάδα».

Η κ. Αγαθοπούλου θέτει ερωτήματα σχετικά με τα εκπαιδευτικά και επιστημονικά κριτήρια που λήφθηκαν υπόψη για την απόφαση αύξησης, αλλά και για την κατανομή των πρότυπων και πειραματικών σχολείων ανά την Ελλάδα. Και συγκεκριμένα για το Κιλκίς ρωτά εάν υπάρχει πρόβλεψη για την αντιμετώπιση του σχολικού κτιριακού προβλήματος, που θα δημιουργηθεί με την ίδρυση τέτοιων σχολείων, όπως προτείνει ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας.

Ζητά, ακόμη, απαντήσεις «για την αναστάτωση που πρόκειται να επιφέρει μια τέτοια απόφαση στη ζωή όλων των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, που ο προγραμματισμός τους θα τιναχθεί στον αέρα με την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων και μπαίνοντας στις λίστες των υπεράριθμων του νομού».

Επιπλέον, ρωτά την υπουργό σε πόσες και σε ποιες περιοχές της Ελλάδος, εκτός του Κιλκίς, οι διευθυντές Εκπαίδευσης πήραν απόφαση ίδρυσης πρότυπων ή πειραματικών σχολείων χωρίς να έχουν συναινετικές αποφάσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών.

Τονίζει, τέλος, ότι: «Με τους συλλόγους γονέων απαξιωμένους και ελάχιστα ενημερωμένους για το κτιριακό και χωροθετικό πρόβλημα που δημιουργείται στη φοίτηση των μαθητών και μαθητριών – αφού είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συνεδριάσουν και να ενημερωθούν εν μέσω πανδημίας – η υπουργός προχωρεί σε υλοποίηση της ακραίας νεοφιλελεύθερης  πολιτικής της Κυβέρνησής της και στη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με ταξικό πρόσημο, με στόχο την ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων κοινωνικών, οικονομικών, πολιτισμικών ανισοτήτων και τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών/τριών».

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Με τον Ν.4692/2020, την έκδοση Υπουργικής Απόφασης και την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων για χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά (26/2/2021), η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζει ακάθεκτη την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας, στο όνομα της δήθεν προώθησης της «αριστείας», της εντατικοποίησης και του ανταγωνισμού, υπό το πρόσχημα της δημιουργίας όλο και περισσότερων πειραματικών και πρότυπων σχολείων ανά την επικράτεια. Η Υπουργός Παιδείας βαφτίζει το ψάρι κρέας, υλοποιώντας τις ακραίες νεοφιλελεύθερες  πολιτικές της Κυβέρνησής της για την δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με ταξικό πρόσημο, με στόχο την ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων κοινωνικών, οικονομικών, πολιτισμικών ανισοτήτων και την επίταση του ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών/τριών. Κι όλα αυτά, με τα σχολεία κλειστά σχεδόν καθ΄ όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έτους, την εισαγωγή της τηλεκπαίδευσης και την κόπωση όλων των εμπλεκόμενων σε αυτή, παράλληλα με τα προβλήματα και τα σκάνδαλα που την συνοδεύουν και για τα οποία η Υπουργός όχι μόνο δεν έχει καταφέρει να πείσει,  αλλά αξιολογείται και αρνητικά από μεγάλη πλειοψηφία πολιτών για το έργο της στην εκπαίδευση. Παρόλα αυτά συνεχίζει ακάθεκτη την αποδιάρθωση και διάλυση του δημόσιου σχολείου, με την τεράστια πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, ακόμη και της παράταξής της, να διαφωνούν κάθετα με την εκπαιδευτική πολιτική της.

Συγκεκριμένα για το Κιλκίς, η απόφαση για την μετατροπή σχολείων σε Πρότυπα ή Πειραματικά, κατόπιν μονομερούς απόφασης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, με αρνητική γνωμοδότηση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών και της ΕΛΜΕ, αλλά και χωρίς να ζητήσει τη σύμφωνη γνώμη των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων ανατρέπει επί τω χείρω τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, πιέζει περαιτέρω το ήδη επιβαρυμένο χωροταξικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο της ΠΕ Κιλκίς, ενώ προκαλεί αρνητικές συνέπειες στα σχολεία, τόσο στους μαθητές και στις οικογένειές τους όσο και στους εκπαιδευτικούς.

Σε καμία εγκύκλιο του υπουργείου δεν αναφέρονταν οι συνέπειες που θα υποστούν οι σχολικές μονάδες που θα αλλάξουν τον χαρακτηρισμό τους από Δημόσια σχολεία σε Πρότυπα και Πειραματικά.

Ενδεικτικά,  αναφέρουμε ορισμένες από αυτές :

  • Την απορρύθμιση των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών λόγω απώλειας των οργανικών τους θέσεων με την μετατροπή των σχολικών μονάδων στις οποίες υπηρετούν σε Πειραματικά ή Πρότυπα σχολεία. Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας θα χάσουν την οργανική τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2020): «Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό».
  • Στους εκπαιδευτικούς που θα βρεθούν σε αυτές τις σχολικές μονάδες επαναφέρει δια της πλαγίας οδού την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, κάτι που είχε απορρίψει η πλειοψηφία των συλλόγων εκπαιδευτικών στην Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση το προηγούμενο διάστημα (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/344904_axiologisi-sto-88-i-apohi-sti-deyterobathmia-ekpaideysi). Όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3α του Ν. 4692/2020: «Αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου…».
  • Ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου μεταλλάσσεται σε αξιολογητή, αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).
  • Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, αλλά με κλήρωση ή εξετάσεις. Κατά συνέπεια στα σχολεία αυτά καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.
  • Ο οικογενειακός προγραμματισμός των μαθητών πλήττεται εφόσον μετά την ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού, ο μαθητής θα σταλεί για φοίτηση σε σχολείο απομακρυσμένο από τη γειτονιά του.

Επειδή ο νομός Κιλκίς πιέζεται ήδη από το κτιριακό πρόβλημα, έχει ήδη τμήματα στο ανώτατο όριο του αριθμού των επιτρεπόμενων μαθητών και οι αίθουσες των σχολείων δεν επαρκούν

Επειδή η μετατροπή δημόσιων γυμνασίων και λυκείων σε Πρότυπα και Πειραματικά, δεν οδηγεί σε πρόοδο του δημόσιου σχολείου και της εκπαίδευσης, αλλά εντείνει περισσότερο τις κοινωνικές ανισότητες, δημιουργώντας μια εκπαίδευση πολλών ταχυτήτων

Επειδή ο ανταγωνισμός, η επιχειρούμενη προώθηση της δήθεν αριστείας, το εντατικοποιημένο πλαίσιο σπουδών όχι μόνο δεν βελτιώνει την ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά τουναντίον επιτείνει τις κοινωνικές ανισότητες

Επειδή το ζητούμενο δεν είναι η ανέλιξη των λίγων αλλά η ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά

Επειδή, όπου ζητήθηκε γνωμοδότηση, οι Σύλλογοι Διδασκόντων του νομού Κιλκίς έχουν ήδη απορρίψει κατά συντριπτική πλειοψηφία την πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος του ΥΠΑΙΘ για την επιλογή των σχολείων ως υποψήφιων για τη μετατροπή σε Πειραματικά ή Πρότυπα

Ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Με ποια εκπαιδευτικά και επιστημονικά κριτήρια αποφασίστηκε η αύξηση του αριθμού πρότυπων και πειραματικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα και ποια τα κριτήρια κατανομής τους, εάν υπάρχουν;
  2. Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για να διασφαλίσει ότι θα αντιμετωπιστεί το σχολικό κτιριακό πρόβλημα στο νομό Κιλκίς, εφόσον δημιουργηθούν Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία;
  3. Πώς τοποθετείται απέναντι στην αναστάτωση όλων των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους που ο προγραμματισμός τους θα τιναχθεί στον αέρα εάν καταργηθούν οι οργανικές τους και μπουν στις λίστες των υπεράριθμων του νομού;
  4. Σε πόσες και σε ποιες περιοχές της Ελλάδος, εκτός του Κιλκίς, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης πήραν απόφαση ίδρυσης Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων χωρίς να έχουν συναινετικές αποφάσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών;
Σχολιάστε