My Twitter Feed

23 Ιανουαρίου, 2022

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ακόμα πετάς καφέ στα σκουπίδια; -

Κυριακή, 23 Ιανουαρίου, 2022

ΚΚΕ: Ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο -

Σάββατο, 22 Ιανουαρίου, 2022

Σε επιφυλακή ενόψει κακοκαιρίας -

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου, 2022

Δωρεάν τεστ σε Κιλκίς – Παιονία -

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου, 2022

Απινιδωτές στα γήπεδα της Παιονίας -

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου, 2022

Πανδημία: Η τραγωδία του Κιλκίς! -

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022

Αιτήματα γονέων του Π. Αγιονερίου -

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022

ΕΒΕ: Να αποφύγουμε νέα λουκέτα -

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022

Η τακτική του ξεροκόμματου

Του Στέλιου Κούλογλου.


Στη συζήτηση της Δευτέρας στη Βουλή για την ακρίβεια, ο κ. Μητσοτάκης είχε σημεία στην ομιλία του που βρίσκονται τελείως εκτός πραγματικότητας. Παράδειγμα: «με παραπάνω από 40 δισεκ. ευρώ η κυβέρνηση αυτή στήριξε το Εθνικό Σύστημα Υγείας, κρατώντας ταυτόχρονα όρθια την παραγωγή και την κοινωνία».

Αλλά ο πρωθυπουργός δεν είναι ούφο για να πετάει τέτοια, σαν τον εξωγήινο που είχε παλιότερα συναντήσει ο περιβόητος νεαρός συνομιλητής του: όλες οι ομιλίες και τα διαγγέλματα του στηρίζονται σε ένα πρωτόκολλο προπαγανδιστικής τακτικής, το οποίο ακολουθείται κατά γράμμα. Οπως θα δούμε στη συνέχεια, η μέθοδος προϋποθέτει τη συνεργασία των φιλικών μέσων ενημέρωσης.

Το πρώτο βήμα είναι ότι όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, από τις πυρκαγιές μέχρι την ακρίβεια, είναι εισαγόμενα: «Πρώτη αλήθεια, λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ότι πράγματι υπάρχει μία παγκόσμια κρίση τιμών».

O πρωθυπουργός εμφανίζεται πραγματιστής, που βλέπει το πρόβλημα: «Οι πολίτες βιώνουν μια πολύ μεγάλη δυσκολία.. (αλλά) ..αντιμετωπίζουμε ένα εξωγενές, κατά την άποψη μας πρόσκαιρο φαινόμενο, στο οποίο πάντως η χώρα μας πιστεύω ότι απαντά δραστικά και αποτελεσματικά». Καθώς το πρόβλημα είναι εισαγόμενο, δεν έχει καμία ευθύνη.

Το δεύτερο στοιχείο της προπαγανδιστικής γραμμής είναι οι -φαντασιακές- πανευρωπαϊκές και παγκόσμιες επιτυχίες της κυβέρνησης:

-« Η Ελλάδα πρωταθλήτρια στην Ευρώπη εν μέσω κορονοϊού στη μείωση της ανεργίας».

— « Η Ελλάδα έχει την 3η καλύτερη επίδοση στην Ευρώπη ως προς τον πληθωρισμό το μήνα Οκτώβριο».

-«Έκθεση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης κατατάσσει την Ελλάδα 4η στον κόσμο και 3η στην Ευρώπη, με βάση τα μέτρα στήριξης για την αντιμετώπιση της πανδημίας και κυρίως την αποτελεσματικότητά τους ως προς το κοινωνικό τους αποτύπωμα».

-«Η Ελλάδα πηγαίνει συγκριτικά καλύτερα και γι’ αυτό και το καλάθι των βασικών προϊόντων στην πατρίδα μας παραμένει αναλογικά, φθηνότερο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες ».

Στην πραγματικότητα η Ελλάδα έχει το ακριβότερο ρεύμα χονδρικής στην Ευρώπη, είναι δεύτερη στην τιμή της βενζίνης την ώρα που σε άλλες χώρες το μέσο εισόδημα είναι διπλάσιο, χώρια τις θλιβερές «πρωτιές» σε άλλους τομείς, όπως η αντιμετώπιση της πανδημίας ή οι πυρκαγιές. Εδώ ο κ. Μητσοτάκης υπολογίζει ότι τα αρνητικά ρεκόρ θα υποβαθμιστούν από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ, που θα προβάλλουν τις «πρωτιές».

Οι τελευταίες είναι πολύ κρίσιμες στην κυβερνητική προπαγάνδα: ακούγονται ευχάριστα και από τους «μένουμε Ευρώπη» Κεντρώους και από τους συντηρητικούς επαρχιώτες για τις επιτυχίες στην πρωτεύουσα, τις Βρυξέλλες.

Τρίτον, τον παραπάνω στόχο επιτελούν και οι επίσης φαντασιακές, πρωτοβουλίες σε επίπεδο Ευρώπης:

«σε κοινοτικό επίπεδο η χώρα πρωτοστατεί, όπως ξέρετε, στη δημιουργία μιας νέας ενεργειακής πολιτικής στο πλαίσιο της στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης».

Προχθές στο διάγγελμα του, είχε παρουσιάσει ως δική του πρωτοβουλία μια απόφαση που είχε λάβει η Ούρσουλα φον ντερ Λέγιεν δύο μέρες πριν:

«μάλιστα, με επιστολή μου προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα εισηγηθώ και η Ψηφιακή Ευρωπαϊκή Βεβαίωση να είναι έγκυρη μόνον αν αναγράφει και την τρίτη δόση μετά το εξάμηνο».

Χθες είχε κι άλλα νέα:

«Έχουμε καταθέσει, μαζί με τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, μια σειρά από προτάσεις οι οποίες μπορούν να ενισχύσουν τη θέση της Ευρώπης ως σημαντικού αγοραστή στην αγορά του φυσικού αερίου».

Τέταρτο σημείο είναι η αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση, «με ότι κάτσει», από τη Βενεζουέλα μέχρι τον Σάντσεθ:

«Στην Ισπανία (η αύξηση στα τρόφιμα) είναι 1,3%. Που σημαίνει ότι και στην οικονομία, εκτός από τις πωλήσεις όπλων στην Τουρκία, δεν μας τα λένε πολύ καλά οι νεόκοποι φίλοι σας Σοσιαλιστές με τους Podemos, ως προς την αντιμετώπιση της ακρίβειας».

Αυτό χρησιμεύει για την ιδεολογική τροφοδότηση των νεοδημοκρατών, όπως και η διαρκής αναφορά στις δημοσκοπήσεις:

«Εάν κερδίσετε ξανά εκλογές, κ. Τσίπρα, προς το παρόν δεν δικαιωθήκατε, τρεις φορές χάσατε στη σειρά… κανείς δεν πιστεύει ότι θα κερδίσετε ξανά τις εκλογές».

Το πέμπτο σημείο είναι και πολύ σημαντικό: για την αντιμετώπιση της πανδημίας ή της ακρίβειας, ο κ. Μητσοτάκης πετάει με καθυστέρηση ένα ξεροκόμματο μέτρων, πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες της συγκυρίας, το οποίο όμως παρουσιάζει σαν η ύστατη κίνηση που μπορούσε να πάρει:

«Είναι κάτι το οποίο αναμφίβολα βοηθά χωρίς να υπονομεύει την πορεία της οικονομίας μας».

Μετά τα ημίμετρα της προηγούμενης εβδομάδας για την πανδημία, το ίδιο έκανε και εχθές, με τα ανεπαρκή μέτρα που εξήγγειλε:

«Αυτές είναι οι δυνατότητες τις οποίες έχουμε ως οικονομία για να στηρίξουμε νοικοκυριά και εν μέρει επιχειρήσεις, τις μικρότερες επιχειρήσεις».
Υστερα τα φιλικά ΜΜΕ κάνουν το ξεροκόμματο καρβέλι.

Δώστε βάρος στο «οι μικρότερες επιχειρήσεις»: ήταν τα «ζόμπι», που σύμφωνα με υπουργούς της ΝΔ έπρεπε να πεθάνουν. Tώρα τα μέτρα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός είναι βασισμένα απολύτως στις δημοσκοπήσεις, που δείχνουν κυβερνητική υποχώρηση σε, κρίσιμα εκλογικά, μεσαία στρώματα:

«θα στηρίξουμε τα νοικοκυριά και ειδικά τα πιο αδύναμα νοικοκυριά ή θα στηρίξουμε τις επιχειρήσεις; Και αποφασίσαμε ότι η πρώτη μας έμφαση είναι στα νοικοκυριά. Το νοικοκυριό δεν έχει την επιλογή να περάσει το κόστος παραπέρα. Για την επιχείρηση η ενέργεια είναι πρώτη ύλη, είναι ένας συντελεστής παραγωγής. Έχει τη δυνατότητα είτε να κάνει μεγαλύτερες ρυθμίσεις, είτε να περάσει την αύξηση παραπέρα».

Που να (κατρα)κυλήσει «παραπέρα» το κόστος μια επιχείρηση; Πάλι στους καταναλωτές, θα γυρίσει και περισσότερο τα «αδύναμα νοικοκυριά» θα πληγούν, αλλά τουλάχιστον η κυβέρνηση θα έχει φανεί ότι προσπάθησε.

Έκτο και τελευταίο σημείο του αυστηρού προπαγανδιστικού πρωτοκόλλου, είναι η πώληση ελπίδας:

«Το ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον, φέρνει στην πατρίδα μας ολοένα και περισσότερες νέες επενδύσεις. Οι συνολικές προσδοκίες για την ελληνική οικονομία, όχι μόνο για το επόμενο εξάμηνο αλλά τον επόμενο χρόνο, μεσοπρόθεσμα, είναι σήμερα εξαιρετικά θετικές».

H συνεχής προσφορά ελπίδας είναι προϊόν συμβουλών από επικοινωνιολόγους και διαφημιστές, αλλά καμία φορά είναι παρακινδυνευμένο: έτσι την πάτησε ο κ. Μητσοτάκης και έχει εξαγγείλει δέκα φορές το τέλος της πανδημίας..

Άρθρο στο tvxs.gr

Σχολιάστε