My Twitter Feed

23 Ιανουαρίου, 2022

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

ΚΚΕ: Ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο -

Σάββατο, 22 Ιανουαρίου, 2022

Σε επιφυλακή ενόψει κακοκαιρίας -

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου, 2022

Δωρεάν τεστ σε Κιλκίς – Παιονία -

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου, 2022

Απινιδωτές στα γήπεδα της Παιονίας -

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου, 2022

Πανδημία: Η τραγωδία του Κιλκίς! -

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022

Αιτήματα γονέων του Π. Αγιονερίου -

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022

ΕΒΕ: Να αποφύγουμε νέα λουκέτα -

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022

Πρόσληψη έξι 8μηνιτών στη ΠΕ -

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022

Η πραγματικότητα στα σχολεία

“Η πραγματικότητα στα σχολεία του Κιλκίς είναι πολύ μακριά από αυτή που παρουσιάζεται. Ακόμα πιο μακριά από αυτό που έχουν ανάγκη μαθητές”.

Αυτό τονίζει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) Κιλκίς, απαντώντας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς.

Η ανακοίνωση της ΑΣΕ, που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ, έχει ως εξής:

“Το ρόλο του εκπροσώπου τύπου του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης φαίνεται πως έχει αναλάβει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Κιλκίς τις τελευταίες μέρες, προφανώς σε μία απεγνωσμένη προσπάθεια να παρουσιάσει σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, συνολικά στην κοινωνία του Κιλκίς, πώς «όλα βαίνουν καλώς» στην εκπαιδευτική πραγματικότητα στο Κιλκίς.

Όμως, δυστυχώς, η ίδια η πραγματικότητα έρχεται να διαψεύσει την εικόνα που παρουσιάζεται, γιατί αυτή βρίσκεται πολύ μακριά από αυτό που έχουν ανάγκη οι μαθητές του νομού.

Με δύο πρόσφατα δελτία τύπου η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, παρουσιάζει τι έχει γίνει μέχρι σήμερα από το Υπουργείο Παιδείας. Την ίδια ώρα, όμως, δεν λέει τι δεν έχει γίνει και τι ακόμα χρειάζεται να γίνει, ώστε να είναι καλυμμένες όλες οι ανάγκες των σχολείων. Και, παράλληλα, επιλέγει να προβάλει μόνο ορισμένα από τα στοιχεία που αποτυπώνουν την πραγματικότητα.

Έτσι:

  1. Ενώ αναφέρει ότι δεν υπάρχουν τμήματα με 28 μαθητές, ότι υπάρχουν μόλις 9 τμήματα με 27 μαθητές (λες και αυτό είναι φυσιολογικό) και ότι ο μ.ο. μαθητών ανά τάξη στο νομό είναι 19,7…

…δεν αναφέρει ότι μέσα στην πόλη του Κιλκίς – που κυρίως εκεί συναντάται το πρόβλημα – το 28% των τμημάτων έχουν πάνω από 25 μαθητές, ότι το 63% των τμημάτων έχουν από 20 έως 24 μαθητές και ότι ο μ.ο. μαθητών ανά τάξη είναι 22,8. Σε κάποια σχολεία, μάλιστα, όπως είναι το 2ο Γυμνάσιο Κιλκίς (που είναι πλέον και πειραματικό) ο μ.ο. μαθητών ανά τάξη είναι 26.

Αλήθεια, σε τάξεις με 26 μαθητές, προλαβαίνουν όλοι μαθητές να μιλήσουν ή να απαντήσουν έστω και σε μια ερώτηση, κατά τη διάρκεια της μέρας; Ή και εδώ επικρατεί ο ανταγωνισμός, του «όποιος προλάβει»;

  1. Ενώ αναφέρει ότι το Κιλκίς έχει περισσότερα τμήματα από όσα είναι απαραίτητα (διαιρώντας με το εκπληκτικό 27 μαθητές ανά τάξη)…

…δεν αναφέρει ότι μόνο στην πόλη του Κιλκίς χρειάζονται επιπλέον 50 τμήματα, αν τα τμήματα είχαν από 15 μαθητές το καθένα, όσα δηλαδή ζητάνε εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, ως απαραίτητο ελάχιστο όρο για την ουσιαστική μόρφωση των παιδιών (ειδικά τη φετινή χρονιά που υπάρχουν συσσωρευμένα μορφωτικά κενά).

Αλήθεια, τι μέτρα έχει πάρει το Υπουργείο Παιδείας για να στηρίξει όλους αυτούς τους μαθητές; Ή και εδώ η ευθύνη πέφτει στους γονείς;

  1. Ενώ αναφέρει τους διορισμούς και τις προσλήψεις που έχουν γίνει από την αρχή της χρονιάς…

…δεν αναφέρει τα δεκάδες κενά και τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, ΕΒΠ, ΕΕΠ σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια, που υπάρχουν ακόμα μέσα Νοεμβρίου και μετά την Δ’ φάση προσλήψεων. Ακόμα και οι 5 Σχολικοί Νοσηλευτές που διαφημίζονταν από το Αύγουστο, τελικά έμειναν 2, που σημαίνει ότι κάποιοι μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας δεν έχουν το νοσηλευτή τους 2 μήνες τώρα στο σχολείο. Επίσης, πόσο παιδαγωγικά ορθό είναι ένας εκπαιδευτικός να κάνει μαθήματα άλλης ειδικότητας, για να «καλύπτονται» τα κενά (π.χ. ένας φυσικός να κάνει μαθηματικά κ.ά.);

Αλήθεια, μπορεί να απαντήσει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης πόσες ώρες μαθημάτων έχουν χαθεί από την αρχή της χρονιάς στο Κιλκίς, εξαιτίας των κενών σε εκπαιδευτικούς, που αποτελεί ευθύνη του Υπουργείου;

  1. Ενώ αναφέρει τα 13 σχολεία του νομού που εξοπλίστηκαν από τις «Κτιριακές Υποδομές», διαφημίζοντας την στοιχειώδη υποχρέωση του Κράτους να εξασφαλίζει υλικά, μέσα και υποδομές στα σχολεία (και μάλιστα «μετά από παρέμβαση του Υπουργού»)…

…δεν αναφέρει τα υπόλοιπα 100 και πλέον σχολεία του Κιλκίς που έχουν εξοπλισμό ακόμα και της δεκαετίας του 1970 και του 1980 και για να αποκτήσουν σύγχρονο εξοπλισμό καλούνται οι γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη ή να αναζητούν χορηγούς.

Αλήθεια, για να έχει ένα σχολείο σύγχρονα μέσα και υλικοτεχνικό εξοπλισμό, τι πρέπει να κάνει; Να περιμένει τις ενέργειες του Υπουργού; Και ο Υπουργός, με ποια κριτήρια επιλέγει ποια σχολεία θα εξοπλιστούν και ποια όχι;

Είναι καιρός να σταματήσει η προσπάθεια ωραιοποίησης της πολύ άσχημης πραγματικότητας που βιώνουν εκπαιδευτικοί και μαθητές στα σχολεία, όχι μόνο του Κιλκίς, αλλά όλης της χώρας. Παλιά σχολεία, χωρίς τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευής, χωρίς σχεδιασμό για την ανέγερση νέων σχολείων, με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, με ελλείψεις σε εργαστήρια, υλικοτεχνική υποδομή, γήπεδα και γυμναστήρια, με ένα σημαντικό μέρος των εξόδων των σχολείων να καλύπτονται από τους Συλλόγους Γονέων, από την αναζήτηση χορηγών, ακόμα και από τα ταμεία των μαθητών (όπως είδαμε πρόσφατα).

Αυτό δεν είναι, όμως, ένα σύγχρονο σχολείο, αλλά ένα σχολείο φτιαγμένο από παλιά υλικά, που το κράτος απαλλάσσεστε διαρκώς από τις δικές τους ευθύνες, και τις φορτώνει σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η αυτόνομη σχολική μονάδα που ονειρεύεται η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που ζητούν ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΣΕΒ και άλλες εργοδοτικές ενώσεις. Αυτό είναι το αποτέλεσμα όταν η Παιδεία μπαίνει στο ζύγι «κόστους – οφέλους» και οι εκπαιδευτικοί, οι υποδομές, τα μέσα και τα υλικά θεωρούνται κόστος.

Το κύριο σήμερα είναι, χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση, να λυθούν τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης στο Κιλκίς, τα οποία έχουν να κάνουν καθαρά με τις ευθύνες των Κυβερνήσεων και των Τοπικών Διοικήσεων. Σ’ αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές μέσα από τα Σωματεία, τους Συλλόγους και τα Συμβούλιά τους, τα εργατικά σωματεία του νομού, όπως και οι φορείς του λαϊκού κινήματος, να διεκδικήσουν:

  • Να προσληφθεί άμεσα όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία του νομού.
  • Να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες του κάθε σχολείου από κρατικά κονδύλια και όχι από γονείς και χορηγούς.
  • Να προσληφθεί το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό στους Δήμους Κιλκίς και Παιονίας ώστε να μπορούν να εκτελούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς τα αναγκαία έργα συντήρησης και επισκευών στα σχολεία.
  • Να κατασκευαστούν τα απαραίτητα σχολεία, όπως είναι η ανέγερση Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου στο Κιλκίς και στο Πολύκαστρο, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στο Κιλκίς.”

Σχολιάστε