My Twitter Feed

16 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Επίσκεψη Κασσελάκη στο Κιλκίς -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Έντονο προεκλογικό τριήμερο -

Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Κιλκίς: Αλληλεγγύη στη Παλαιστίνη -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

24ωρη απεργία στα νοσοκομεία -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Σπουδαία έκθεση του ΑΕΙ μας -

Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

Παιονία: 2η φάση αδελφοποίησης -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

ΑΟΚ: Σπουδαίο “διπλό” στο Αιγίνιο -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Συναντήσεις Δένδια στο Κιλκίς -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Δρόμοι αντίθετοι:

floridis-panagiotis…Αγίας Σοφίας και 21ης Ιουνίου.

Του Παναγιώτη Φλωρίδη.


Την Κυριακή 1 Νοεμβρίου  τα εμπορικά καταστήματα ήταν (προαιρετικά) ανοιχτά. Στο Κιλκίς η ανταπόκριση των εμπόρων δεν ήταν ιδιαίτερη. Δεν υπάρχει λόγος εξ άλλου, αφού το πρόβλημα  του τραγικού τζίρου τις άλλες μέρες, δεν είναι έλλειψη χρόνου των πελατών, αλλά η  έλλειψη χρημάτων των πελατών. Την εποχή της πλαστής (και πλαστικής) ευημερίας, οι πελάτες μια χαρά εύρισκαν χρόνο.

Οι Κιλκισιώτες όμως (και πολλοί έμποροι) ανταποκρίθηκαν με… ενθουσιασμό στο κάλεσμα  της Θεσσαλονίκης. Στις συνοικίες η εικόνα ήταν ίδια και χειρότερη με αυτήν του Κιλκίς. Ελάχιστα εμπορικά ανοιχτά και η κίνηση μηδαμινή. Στο κέντρο όμως τα πράγματα ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα. Όλα τα μαγαζιά  ανοιχτά με εντυπωσιακή κίνηση. Και οι Κιλκισιώτες (και έμποροι) με πολλές σακούλες στα χέρια.

Ένα κίνητρο είναι σίγουρα η μεγάλη ποικιλία και οι χαμηλές τιμές. Η κατακόρυφη πτώση του τζίρου έφερε χαμηλότερα ενοίκια, λιγότερο προσωπικό, χαμηλότερες τιμές, μεγάλες προσφορές. Ένα άλλο κίνητρο όμως είναι ο συνδυασμός  αγορών και διασκέδασης. Δίπλα στα εμπορικά και εφαπτόμενη με αυτά, η πεζοδρομημένη της οδού Αγίας Σοφίας και των παρόδων που την συνδέουν με την Καρόλου Ντηλ.

agias-sofias-1157Ενας πραγματικός παράδεισος για όλες τις ηλικίες με κομψά μαγαζάκια αναψυχής, με ησυχία και ασφάλεια. Ο Γιάννης Μπουτάρης από την πρώτη ακόμη θητεία του, έκανε την αποφασιστική παρέμβαση. Χωρίς πολλά-πολλά, απομόνωσε το πλέον κεντρικό κομμάτι της πλέον κεντρικής οδού μιας μεγαλούπολης. Το έκανε δοκιμαστικά για να διαπιστωθούν  οι επιπτώσεις στη λειτουργία της πόλης. Οι γνωστοί γκρινιάρηδες,  για κυκλοφοριακή συμφόρηση, για έλλειψη αισθητικής κλπ., γρήγορα διαψεύσθηκαν. Και ο αποφασιστικός δήμαρχος, προχώρησε στην τελική παρέμβαση. Πεζοδρόμησε το τμήμα από την πλατειούλα μέχρι την Τσιμισκή, ενσωματώνοντας στον όλο σχεδιασμό και τις παρόδους.

Μια παρέμβαση ταχύτατη, λιτή, κομψή αλλά λειτουργική παρέμβαση που χάρισε στην πόλη μια όμορφη πινελιά-πραγματική ανάσα αναβάθμισης-και οικονομικής- για την εμπορική καρδιά της.

Και για όλους εμάς, που Θεσσαλονίκη χωρίς Αγία Σοφίας και Αριστοτέλους δεν σημαίνει τίποτε, η σύγκριση και ο συνειρμός είναι μοιραίος: 25 ολόκληρα χρόνια και πολλές Δημοτικές Αρχές, συζητούν, σχεδιάζουν, επανασχεδιάζουν, υποβάλλουν προτάσεις, μελέτες που απορρίπτονται και απεντάσσονται για ανεξήγητους λόγους. Ενας «χαλασμός» για ένα ρημάδι τμήμα της κεντρικής οδού «από φανάρι σε φανάρι». Μέχρι που το έργο της ανάπλασης, θεωρείται πια εντελώς χαμένο αφού και η τελευταία μελέτη που είχε δρομολογηθεί, κοστολογηθεί και προεγκριθεί (δημαρχία Μπαλάσκα), τελικώς απεντάχθηκε χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

«Τελευταία Αλβανική πόλη της Ελλάδας» χαρακτηρίζαμε το Κιλκίς σε πρόσφατο πρωτοσέλιδο μας. Μάλλον πέσαμε έξω. Γιατί και αυτές οι πάμφτωχες Αλβανικές πόλεις, σε λίγο θα ξεπεράσουν σε αισθητική την ασχημότερη πρωτεύουσα της Ελλάδας.

Δεν χρειάζεται πάλι να επανερχόμαστε στο ιστορικό της ανάπλασης που δεν έγινε ποτέ. Για να υπάρξει απλά μια πιθανότητα να γίνει, ίσως χρειάζεται μια πιο άμεση συνεργασία με τον Γ.Μπουτάρη τον Λαζ.Κυρίζογλου «και άλλους που κάνουν θαύματα». Κυρίως με αποφασιστικότητα. Και χωρίς πολλά-πολλά.

Άρθρο στην ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σχολιάστε