My Twitter Feed

22 Οκτώβριος, 2020

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Μίνι εκπτώσεις το Νοέμβρη -

Πέμπτη, 22 Οκτώβριος, 2020

Κέρδος δυο σημαντικά έργα -

Πέμπτη, 22 Οκτώβριος, 2020

Αναγέννηση: Τρίτη (φορά) και φαρμακερή! -

Πέμπτη, 22 Οκτώβριος, 2020

Καλπάζει παντού ο κορονοϊός! -

Τετάρτη, 21 Οκτώβριος, 2020

Καταγγελία ΣΥΡΙΖΑ για το ΓΝΚ -

Τετάρτη, 21 Οκτώβριος, 2020

Ξεφεύγει πια ο κορονοϊός! -

Τρίτη, 20 Οκτώβριος, 2020

«Εργολάβοι πάλι στα νοσοκομεία» -

Τρίτη, 20 Οκτώβριος, 2020

Δωρεάν μάσκες από Φαρμακευτικό -

Τρίτη, 20 Οκτώβριος, 2020

Διαφημιστικός σεξισμός

Του Παντελή Μπουκάλα.


Το πρώτο μίνι κύμα διαφημίσεων με πρωταγωνιστή κάποιον γόη με ενδυματολογικό, τριχολογικό και λεξιλογικό στυλ άλλων δεκαετιών προπαγάνδιζε τις αρετές ενός πενταψήφιου αριθμού τηλεφωνικών πληροφοριών, ποντάροντας στο αρχαίο δόγμα «οι γυναίκες είναι όλες ίδιες, χαζές». Ε, αφού οι κακόμοιρες αδυνατούν να βάλουν τα λαμπιόνια στο χριστουγεννιάτικο δέντρο ή να κόψουν τη βασιλόπιτα και τηλεφωνούν στο 118.., αναζητώντας ειδικό, χαζές είναι. Χαζοβιόλες. Και τον χρειάζονται τον μάστορά τους. Γενικώς.

Και καταφτάνει κάθε φορά ο μάστορας και, τυλιγμένος το γοητιλίκι του όπως ο Σούπερμαν την μπέρτα του, σώζει τα κουτορνίθια. Και το γένος των αρσενικών, που κοκορεύεται μαζί με τον ευφυή εκπρόσωπό του, σπεύδει να επιβραβεύσει τον γόη-Τόνυ Σφήνο. Και του βρίσκει πρώτης τάξεως δουλειά, κοτζαμάν εκπομπή, σε κανάλι. Ενα από τα σοβαρά κανάλια. Οχι σαν τα πεμπτοκλασάτα που φιλοξενούσαν τα «Ερωτοδικεία» σε προϊστορικές εποχές της ιδιωτικής τηλοψίας. Και είναι τόσο περήφανοι για το νέο αστέρι τους, που το εμφανίζουν και στο δελτίο ειδήσεων. Να λάμψει δίπλα στον παρουσιαστή και να προαναγγείλουν από κοινού την καινούργια εκπομπή. Ενα από τα πολλά σαχλοπαίχνιδα ή πορνοπαίχνιδα που ανθούν στην εμπορική τηλεόραση.

Και ήρθε ο καιρός για νέο διαφημιστικό κυματάκι. Με νέο δόγμα πλέον, πιο αρχαίο και πιο πιασάρικο: «Οι γυναίκες είναι όλες ίδιες, κι όλες τα θέλουν» – μήπως δεν το εννόησε κοτζάμ Τραμπ, χλευάζοντας τη γυναίκα που είχε πέσει θύμα τού μίστερ Κάβανο; Ο γόης εμφανίστηκε πρώτα σαν υδραυλικός και γαργάλισε το κοινό παίζοντας με το ρήμα «στάει», με πορνογραφική ανοησία. «Εδώ στάει;» ρωτάει ο μάστορας. «Ναι, στάει» απαντά το ετοιμοπαράδοτο κουτορνίθι. Στο νέο σποτ ο ερωτύλος πολυτεχνίτης παριστάνει τον διανυκτερεύοντα φαρμακοποιό. Η κουτορνιθούλα, ξαπλωμένη, έχει πετάξει πια τα μισά της ρούχα. «Εδώ πονάει;». «Πονάει». Μάκια και – «πάει». Εξω από το φαρμακείο, τρεις-τέσσερις υποψήφιοι πελάτες, σαν χορός ζηλιάρηδων οφθαλμοπόρνων. «Αθλια, σεξιστική και κυρίως προσβλητική για το γυναικείο φύλο, την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την επαγγελματική υπόσταση του φαρμακοποιού» χαρακτηρίζει τη διαφήμιση ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής. Συντηρητικοί άνθρωποι, τι περιμένεις. Δεν κατέχουν από χιούμορ. Και δεν έχουν ακουστά για τους νόμους της αγοράς.

Μολαταύτα, μήπως τουλάχιστον τα κρατικά κανάλια θα έπρεπε να αρνηθούν να προβάλουν τη χυδαιότητα; Ας αφήσουν τα αργύρια του σεξισμού στα ιδιωτικά.

Άρθρο στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σχολιάστε