My Twitter Feed

11 Απριλίου, 2021

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Θετικά σημάδια από εμβολιασμούς -

Σάββατο, 10 Απριλίου, 2021

Φραγγίδης: Τα είπε με στρατιωτικούς -

Σάββατο, 10 Απριλίου, 2021

ΔΣ Κιλκίς στις 13 Απριλίου -

Σάββατο, 10 Απριλίου, 2021

Εκπ/ση: Πάει καλά ο εμβολιασμός -

Σάββατο, 10 Απριλίου, 2021

Μεγάλη συνάντηση για τ`αδέσποτα -

Παρασκευή, 9 Απριλίου, 2021

Προτάσεις για στήριξη των αγροτών -

Παρασκευή, 9 Απριλίου, 2021

Σκάνδαλο με τα τεστ αυτοελέγχου -

Παρασκευή, 9 Απριλίου, 2021

Τεστ στο Κιλκίς και στις 12 Απριλίου -

Παρασκευή, 9 Απριλίου, 2021

Αυστηρή κριτική για Δήμο Παιονίας

Η Διοίκηση του Δήμου Παιονίας είναι αυτή που προσβάλλει “την αλήθεια, την διαφάνεια και το σεβασμό των κανόνων λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης και του Δημοσίου Συμφέροντος“, τονίζει η Λαϊκή Συσπείρωση Παιονίας σε ανακοίνωσή της, η οποία έχει ως εξής:

Αντί ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, κ. Τζούρτζος και η Διοίκηση Σιωνίδη του Δήμου Παιονίας να απολογούνται για την συστηματική μετακύλιση βαρών στους δημότες, που αποτελεί στρατηγική κατεύθυνση διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, συνεχίζουν να προσπαθούν να θολώσουν τα νερά για να προωθηθεί πιο εύκολα η κυβερνητική πολιτική, η οποία θυσιάζει διαρκώς τις ανάγκες των δημοτών για να διατηρηθούν τα προνόμια και τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα:

Για τα δημοτικά τέλη του 2021: Αντί να λογοδοτούν για την άρνηση τους να μειώσουν τα τέλη, σε συνθήκες πανδημίας και οικονομικής κρίσης, μας καλούν να χειροκροτήσουμε την απόφαση διατήρησης τους.

Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι η αύξηση των δημοτικών τελών κατά 200.000€ πραγματοποιήθηκε στις 20-08-19 με την 123/2019 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ: 6ΨΕΛΩΞΡ-ΞΤ9), με εισήγηση της Διοίκησης Γκουντενούδη, την οποία υπερψήφισε η παράταξη του κ. Σιωνίδη λέγοντας χαρακτηριστικά:

Nομίζω ότι μόνο έτσι μπορεί να λυθεί το πρόβλημα ανανεώνοντας σιγά σιγά τον στόλο… (δηλαδή φορτώνοντας βάρη στους δημότες). Μακάρι ο “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ” μέσα στις χρηματοδοτήσεις που έκανε να είχε και τα απορριμματοφόρα, αλλά δυστυχώς επειδή πρόκειται για υπηρεσία με ανταποδοτικά τέλη δεν υπάρχει στο προσκήνιο προοπτική για να δώσει ο “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ” απορριμματοφόρα στους Δήμους.”

Τι έγινε τελικά και πως αντέδρασε η Διοίκηση Σιωνίδη στους “κυβερνητικούς ελιγμούς”;

Στις 22-11-19 το ΥΠΕΣ εξήγγειλε την επιχορήγηση των Δήμων μέσω του προγράμματος “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ” για την «Προμήθεια απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων και ανακυκλώσιμων υλικών» (ΑΔΑ: ΨΔΛΨ46ΜΤΛ6-0Υ6).

Στη συνεδρίαση του ΔΣ στις 28-01-2020 κατατέθηκε προς ψήφιση η εισήγηση του αντιδημάρχου καθαριότητας (αρ. πρωτ. 1060/23-01-20), κ. Συμεωνίδη, σύμφωνα με την οποία ο Δήμος για την αποκομιδή των απορριμμάτων διαθέτει συνολικά δέκα (10) απορριμματοφόρα οχήματα ηλικίας από 15 έως 25 ετών, τα 3 εξ αυτών είναι παροπλισμένα ενώ τα υπόλοιπα 7 δεν επαρκούν για την αποκομιδή απορριμμάτων και την εφαρμογή του προγράμματος ανακύκλωσης (το οποίο αποδίδει έσοδα μόλις 5.000 € ενώ κοστίζει στο Δήμο τουλάχιστον 100.000 €, μιας και απασχολεί σε μόνιμη βάση ένα απορριμματοφόρο με πλήρωμα 3 ατόμων), με αποτέλεσμα να απαιτείται η λειτουργία τους σε διπλή βάρδια, γεγονός που τα καταπονεί σημαντικά. Ας δούμε τι πρότεινε στο Δημοτικό Συμβούλιο.

“…Ήδη με δική μας πρόταση έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό έτους 2020 του Δήμου πίστωση 200.000€ για προμήθεια ενός καινούριου απορριμματοφόρου, από δημοτικούς πόρους, ενώ με την υπ’ αριθμ. 83448/22-11-2019 (ΑΔΑ: ΨΔΛΨ46ΜΤΛ6-0Υ6) απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, επιχορηγείται ο Δήμος μας με το ποσό των 150.000,00€ από το πρόγραμμα ‘’ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ’’ για την προμήθεια ενός (1) απορριμματοφόρου (τη στιγμή που ο Δήμος έχει ανάγκη τουλάχιστον 7 νέα απορριμματοφόρα). Κρίνεται επομένως επιτακτική η ανάγκη της προμήθειας τουλάχιστον δύο (2) καινούριων απορριμματοφόρων για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας καθαριότητας, την στιγμή μάλιστα που έχουν ήδη εξασφαλιστεί οι αναγκαίες πιστώσεις.”

Στην πορεία όμως ήρθαν και άλλα χρήματα στο Δήμο για “Καταβολή ενιαίου τέλους στους Δήμους εντός των διοικητικών ορίων των οποίων λειτουργούν μονάδες προσωρινής φιλοξενίας μεταναστών-ΚΥΤ Ν. Καβάλας” από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου” και συγκεκριμένα 118.050 € για το έτος 2019 (ΦΕΚ 407/τ.Β’/11-02-20), 30.213,76 € για το 1ο τρίμηνο 2020 (ΦΕΚ 1885/τ.Β’/18-05-20) και 58.183,75 € για το 2ο τρίμηνο 2020 (ΦΕΚ 3863/τ.Β’/10-09-20). Δηλαδή συνολική επιπλέον επιχορήγηση 206.447,51 €!!!

Με αυτά τα χρήματα ούτε 3ο απορριμματοφόρο είδαμε, ούτε μείωση τελών, ούτε διεκδίκηση από την κυβέρνηση αντικατάστασης του απαρχαιωμένου στόλου οχημάτων…Τα βάρη αξιας 200.000 € για τους δημότες παραμένουν.

Για τη χρηματοδότηση του Νομικού Προσώπου Υγείας- Πρόνοιας: Ισχύει η 144/2020 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου με τίτλο : “Αίτημα για αλλαγή συστατική πράξης ίδρυσης του ΝΠΔΔ, ως προς την αύξηση του ποσού ετήσιας επιχορήγησης του κατά 200.000 € από το Δήμο Παιονίας, λόγω της αύξησης των λειτουργικών του εξόδων (ΑΔΑ: ΩΑΣΝΩΞΡ-Ι6Μ)”. Εδώ τα σχόλια είναι περιττά. Ο τίτλος τα λέει όλα. Προτείναμε διεκδίκηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό αλλά δεν εισακουστήκαμε.

Για το δάνειο των παιδικών χαρών: Όντως ψηφίστηκε από την προηγούμενη Διοίκηση το 2018 αλλά η σημερινή Διοίκηση το νομιμοποίησε με την 134/2020 ΑΔΣ (ΑΔΑ: ΩΨΨΗΩΞΡ-ΖΩΞ) επικαιροποιώντας την απόφαση και δεχόμενη να υπογράψει το δανειστικό συμβόλαιο. Αυτή είναι η πολιτική ουσία του ζητήματος, που αποφεύγει η Διοίκηση, για να μην λογοδοτήσει για την ατολμία της να διεκδικήσει αυτά τα χρήματα από το κεντρικό κράτος, υπερασπιζόμενη τους δημότες Παιονίας. Η κριτική που έκανε για έλλειψη βούλησης στη διεκδίκηση κονδυλίων, όταν ήταν αντιπολίτευση, πήγε περίπατο. Η επιβάρυνση του προϋπολογισμού ξεπερνά τις 100.000 € το χρόνο για μια δεκαετία.

Για τα δώρα στους μεγαλοεπιχειρηματίες: Όντως βάσει νόμου και αποφάσεων Δημοτικών Συμβουλίων, που τις διατήρησαν στο ακέραιο, οι αναξιοπαθούντες βιομήχανοι δικαιούνται μείωση δημοτικών τελών έως και 60%. Πάει πολύ όμως να το διατηρούν στο 35% και να πανηγυρίζουν σε συνθήκες πανδημίας και οικονομικής κρίσης. Προτείναμε την κατάργηση των προνομίων τους για να ανακουφιστούν τα λαϊκά νοικοκυριά. (Απόφαση ΔΣ 141/2020 με ΑΔΑ: Ω8Ζ5ΩΞΡ-ΧΑΓ). Εξασφάλιση επιπλέον εσόδων μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Για τα χρέη της ΔΕΥΑΠ: Με την 104/20 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ ΩΓΨΒΩΞΡ-Ω2Υ) αποφασίστηκε η ρύθμιση του χρέους της ΔΕΥΑ Παιονίας για την οφειλή προς τον Δήμο ποσού 1.020.328,21 €, χωρίς τις προσαυξήσεις που εμφανίζονται την 31-12-2018, σε εκατό είκοσι (120) μηνιαίες δόσεις. Δηλαδή μια επιχείρηση μέσα σε μια δεκαετία περίπου δημιούργησε ένα τόσο μεγάλο χρέος και κανένας δεν προβληματίζεται γιατί και ποιος ευθύνεται.

Η πολιτική εμπορευματοποίησης του νερού που υλοποίησαν τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις και η λογική κόστους-οφέλους σε όλες τις δαπάνες επέφεραν εκτεταμένες ιδιωτικοποιήσεις, οι οποίες κοστίζουν όλο και πιο ακριβά, εγκατάλειψη των υπαρχόντων υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης με άλλοθι τα στενά οικονομικά της επιχείρησης… και μεγάλες καθυστερήσεις σε αναγκαία έργα ύδρευσης και αποχέτευσης στην περιοχή.

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η υδροδότηση από το Πάικο της περιοχής της λεκάνης του Αξιού καθυστέρησε πάνω από 20 χρόνια, συνεχίζει και ταλαιπωρεί τους κατοίκους της περιοχής ενώ έχει προυπολογισμό 3.800.000 €, από τα οποία η χρηματοδότηση μέσω “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ” είναι μόλις 3.000.000 € (περίπου 80%). Τα 800.000 € θα βαρύνουν τους δημότες αλλά αυτό περνάει στα ψιλά γράμματα από την Διοίκηση, η οποία προσδοκά “μεγάλες εκπτώσεις”. Επιπλέον, το κόστος ρεύματος για την άντληση μέσω γεωτρήσεων στην περιοχή του Αξιού ξεπερνά τις 500.000 € το χρόνο για να μην υπολογίσουμε επιπλέον το κόστος συντήρησης. Τα λεφτά που θα εξοικονομηθούν θα επιστρέψουν άραγε στους δημότες;

Τελικά τα φτωχά λαϊκά στρώματα, που σηκώνουν πάνω από 90% των κρατικών εσόδων, βγαίνουν διπλά χαμένα μιας και το Κράτος δεσμεύει τα λεφτά τους για τις επιδοτήσεις προς τους επιχειρηματίες και ο Δήμος τους επιβαρύνει με τα επιλέον βάρη που προκύπτουν.

Απο τα παραπάνω προκύπτει ότι τελικά η Διοίκηση του Δήμου είναι αυτή προσβάλλει “την αλήθεια, την διαφάνεια και το σεβασμό των κανόνων λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης και του Δημοσίου Συμφέροντος” και όχι η “Λαική Συσπείρωσης” και το ΚΚΕ, που ο κ. Τζούρτζος απαξιώσε να κατονομάσει, αξιοποιώντας την “χείρα βοηθείας” κάποιων τοπικών μέσων που “έθαψαν” την ανακοίνωση μας για τον προυπολογισμό του Δήμου Παιονίας και έσπευσαν να καμουφλάρουν το τσαλακωμένο προφίλ της Διοίκησης Σιωνίδη.

Θα συνεχίσουμε να αποκαλύπτουμε στο λαό της Παιονίας την πραγματική διάσταση των γεγονότων, σε πείσμα των καιρών και να δημιουργούμε προυποθέσεις σύγκρουσης με αυτή την πολιτική, που με κάθε μέσο και τρόπο παίρνει από τους πολλούς, για να δώσει στους λίγους.

Χρήσιμες παραπομπές:

– 1. ΑΔΣ 123/2019 (ΑΔΑ: 6ΨΕΛΩΞΡ-ΞΤ9): file:///C:/Users/SuperPC/Downloads/6%CE%A8%CE%95%CE%9B%CE%A9%CE%9E%CE%A1-%CE%9E%CE%A49.pdf

– 2. “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ” (ΑΔΑ: ΨΔΛΨ46ΜΤΛ6-0Υ6): file:///C:/Users/SuperPC/Downloads/%CE%A8%CE%94%CE%9B%CE%A846%CE%9C%CE%A4%CE%9B6-0%CE%A56.pdf

– 3. ΦΕΚ 407/τ.Β’/11-02-20: file:///C:/Users/SuperPC/Downloads/document%20(3).pdf

– 4. ΦΕΚ 1885/τ.Β’/18-05-20: file:///C:/Users/SuperPC/Downloads/document%20(4).pdf

– 5. ΦΕΚ 3863/τ.Β’/10-09-20: file:///C:/Users/SuperPC/Downloads/document%20(5).pdf

– 6. ΑΔΣ 144/2020 (ΑΔΑ: ΩΑΣΝΩΞΡ-Ι6Μ): file:///C:/Users/SuperPC/Downloads/%CE%A9%CE%91%CE%A3%CE%9D%CE%A9%CE%9E%CE%A1-%CE%996%CE%9C.pdf

– 7. ΑΔΣ 134/2020 (ΑΔΑ: ΩΨΨΗΩΞΡ-ΖΩΞ): file:///C:/Users/SuperPC/Downloads/%CE%A9%CE%A8%CE%A8%CE%97%CE%A9%CE%9E%CE%A1-%CE%96%CE%A9%CE%9E%20(1).pdf

– 8. ΑΔΣ 104/20(ΑΔΑ ΩΓΨΒΩΞΡ-Ω2Υ): file:///C:/Users/SuperPC/Downloads/%CE%A9%CE%93%CE%A8%CE%92%CE%A9%CE%9E%CE%A1-%CE%A92%CE%A5.pdf”

Σχολιάστε