My Twitter Feed

6 Δεκεμβρίου, 2022

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Ημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στο Κιλκίς -

Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου, 2022

SOS παραγωγών από Γουμένισσα -

Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου, 2022

Φραγγίδης: Διαλύουν το ΕΣΥ -

Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου, 2022

ΔΕΥΑΚ: Συμβασιοποίηση έργων -

Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου, 2022

Ενθουσιώδης υποδοχή σε Τσίπρα -

Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου, 2022

Στάση εργασίας για την Υγεία -

Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2022

“Όχι στο τερατούργημα για Υγεία” -

Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου, 2022

Διήμερο για τη βία κατά γυναικών -

Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου, 2022

Άκτωρ: Απόβαση στη βόρ. Ελλάδα

aktorΟ όμιλος Μπόμπολα παίρνει το ένα μετά το άλλο τα μεγάλα έργα στον βορρά. Χθες προσάραξε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ολα… Ακτωρ! Το ένα μετά το άλλο σημαντικά έργα στη βόρεια Ελλάδα περνούν στη δικαιοδοσία του ομίλου Μπόμπολα. Χθες, η κρατική Εγνατία Α.Ε. ανακοίνωσε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία υποκαθιστά τη ΒΙΟΤΕΡ στο έργο της ολοκλήρωσης της σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ) και την Εγνατία Οδό.

Το έργο, με προϋπολογισμό 26,5 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο, ενώ μέσα στο 2014 προγραμματίζεται η δημοπράτηση του υπολειπόμενου κομματιού. Η σύμβαση είχε ανατεθεί στη ΒΙΟΤΕΡ στα τέλη του 2006, αλλά τα έργα είχαν σταματήσει από τα μέσα του 2010, κυρίως λόγω οικονομικών προβλημάτων της εταιρείας, που είναι από τις παλαιότερες του κατασκευαστικού τομέα και η πρώτη που είχε μπει στο Χρηματιστήριο.

Στην ανακοίνωση της Εγνατίας Α.Ε. δεν δίνονται εξηγήσεις για τις διαδικασίες με τις οποίες ο Ακτωρ ανέλαβε το έργο. Στέλεχός του μας είπε απλώς ότι η εταιρεία συμμετείχε στον διαγωνισμό του 2006 και έτσι απέκτησε δικαίωμα διαδοχής. Ωστόσο, η συνήθης διαδικασία όταν διαπιστώνεται αδυναμία συνέχισης του έργου, είναι να κηρυχθεί η εταιρεία έκπτωτος και να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός.

Η μεγάλη «απόβαση» του Ακτορα στα έργα της βόρειας Ελλάδας ξεκίνησε τον περασμένο μήνα με το μετρό Θεσσαλονίκης, μέσω της απορρόφησης του κατασκευαστικού τμήματος της άλλοτε κραταιάς ΑΕΓΕΚ. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο ένα δισ. ευρώ και θα «κουμπώσει» με την επέκταση προς Καλαμαριά, ύψους 420 εκατ. ευρώ, που ο όμιλος Μπόμπολα απέκτησε με διαγωνισμό.

Εως το τέλος Μαΐου αναμένεται η επανεκκίνηση και άλλων έργων σε κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, που απέκτησε μέσω της ΑΕΓΕΚ. Πρόκειται για τα τμήματα Αρδάνιο-Ορμένιο και Μάνδρα-Ψαθάδες στον κάθετο Αλεξανδρούπολη-βουλγαρικά σύνορα και το τμήμα Στρυμονικό-ανισόπεδος κόμβος Χριστού, στον κάθετο Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας.

Σε κοινοπραξία με την «Αθηνά» έχει αναλάβει από τα τέλη του 2005 την κατασκευή του διάδρομου προσγείωσης/απογείωσης του αεροδρομίου «Μακεδονία», με προϋπολογισμό 246 εκατ. ευρώ. Με βάση τη σύμβαση, θα έπρεπε να λειτουργεί το 2011, αλλά χρειάστηκε να υπογραφεί νέα σύμβαση με πρόσθετα κονδύλια 27,1 εκατ. ευρώ, με προοπτική να ολοκληρωθούν τα έργα στα μέσα του 2013, αλλά όλα δείχνουν ότι θα συνεχιστούν για άλλη μια διετία.

Στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, εκτός από τη γνωστή υπόθεση με τα μεταλλεία χρυσού στις Σκουριές, ο Ακτωρ έχει αναλάβει τη διαχείριση σκουπιδιών του νότιου τομέα, με κόστος 33,2 εκατ. ευρώ, καθώς και την αποκατάσταση της χωματερής στους Ταγαράδες έναντι 10,2 εκατ. ευρώ.

 

Χαρά Τζαναβάρα- ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Σχολιάστε