My Twitter Feed

18 Απριλίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Δραματικό SOS της Παθολογικής! -

Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Το Κιλκίς και η αρχιτεκτονική του -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Οι υποσχέσεις καλά κρατούν! -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για το ψηφοδέλτιο -

Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Επίσκεψη του Γ. Μανιάτη -

Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024

Διευρύνουν τη συνεργασία τους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Στις κάλπες για τους υποψήφιους -

Παρασκευή, 12 Απριλίου, 2024

Οι δήμαρχοι για το 2ο τμήμα ΑΕΙ -

Πέμπτη, 11 Απριλίου, 2024

Έκθεση ζωγραφικής στη “Τέχνη”

Την Τρίτη 16 Οκτωβρίου, στις 8 μ.μ., στην αίθουσα ‘’Κούρος Ευρωπού’’ της ΤΕΧΝΗΣ, θα γίνουν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Θάνου Στόκα, δασκάλου του Εικαστικού Εργαστηρίου της ΤΕΧΝΗΣ.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 31 Οκτωβρίου και οι ώρες λειτουργίας της είναι:

_ Καθημερινά: 10 π.μ. έως 12 μ. και 5 έως 8.30΄ μ.μ.

_ Σάββατο: 10 π.μ. έως 5 μ.μ.

Η Δήμητρα Μήττα, Φιλόλογος, Συγγραφέας και Ιστορικός Τέχνης, αναφερόμενη στο έργο του Θάνου Στόκα, γράφει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Ο ανθρωποκεντρισμός είναι το πρώτο χαρακτηριστικό της ζωγραφικής του Θάνου Στόκα που επιβάλλεται στον θεατή αυτονόητα, καθώς σε κάθε έργο κυριαρχούν οι ανθρώπινες μορφές, κυρίως γυναικείες, μοναχικές τις περισσότερες φορές, σπανιότερα ερωτικά ζευγάρια, ακόμη πιο σπάνια ένα παιδί ή άλλες μορφές ζωικής ύπαρξης, ας πούμε ένα ή περισσότερα σκυλιά.

Μελέτη του γυναικείου σώματος θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι τα έργα του ζωγράφου…

…Ο Στόκας με τις γυναικείες μορφές του μας πηγαίνει στην αρχετυπική μορφή μιας Μεγάλης Μητέρας Θεάς, κυρίαρχης της ζωής -σε κάποιες από τις γυναίκες του περπατά ανενόχλητο ένα έντομο, το ίδιο ανενόχλητη και η ίδια۬ αλλά και σε μια τρομακτική αντίληψη περί θανάτου -αν η γυναίκα φέρνει τον θάνατο, αν τον προκαλεί, όπως η Αγαύη που διαμελίζει τον γιο της Πενθέα, έστω και εν αγνοία της, τότε ποια ελπίδα μένει για τη ζωή;…

…Τι, όμως, είναι αυτό που προκαλεί τις αναγνώσεις στα έργα του Στόκα; μια ιστορία ή μια θέση, ιδεολογική και πολιτική; Σε τελευταία ανάλυση, ο ζωγράφος δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να δοκιμάζεται ξανά και ξανά στη διαχείριση του φωτός και της σκιάς στο καμπύλο γυναικείο σώμα, όχι στο γωνιώδες ανδρικό σώμα πάνω στο οποίο προσκρούει. Καμπύλη, όχι ευθεία γραμμή.

Τίποτε δεν θα μπορούσε να προκληθεί και να αναδυθεί στο μυαλό και στην ψυχή του δέκτη αν προηγουμένως δεν δονούνταν αισθητικά, αν τα έργα του Στόκα δεν (προς)καλούσαν με την αισθητική και την τεχνική τους.»

Σχολιάστε