myEFKAlive και στη Κ. Μακεδονία
Στην επέκταση της υπηρεσίας myEFKAlive στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας προχωρούν τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων. Έτσι, οι κάτοικοι των παραπάνω περιοχών έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση για μια σειρά από διαδικασίες, από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς την ανάγκη να μετακινηθούν σε υποκατάστημα του e-ΕΦΚΑ.
Μετά και την συγκεκριμένη επέκταση (Ζ΄ Φάση), έχουν ενταχθεί στο myEFKAlive στο σύνολό τους οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Συντονισμού και Υποστήριξης (ΠΥΣΥ) του e-ΕΦΚΑ Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ηπείρου & Κέρκυρας, Δυτικής Ελλάδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Λευκάδας, Πελοποννήσου, Κρήτης, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Κεντρικής Μακεδονίας. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους η υπηρεσία να επεκταθεί σταδιακά και σε περιοχές της Αττικής.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του myEFKAlive και διευκολύνουν σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με τον e-ΕΦΚΑ ανέρχονται σε δεκαέξι (16) και είναι οι ακόλουθες:
- Επίδομα ασθενείας
- Επίδομα μητρότητας
- Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)
- Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)
- Αλλαγή στοιχείων Μητρώου
- Ασφαλιστική Ικανότητα
- Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ
- Απογραφή Ασφαλισμένου
- Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης
- Βεβαίωση Απογραφής
- Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης
- Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης
- Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς
- Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς
- Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης σε περίπτωση απώλειας ενσήμων (για ασφαλισμένους τ. ΙΚΑ)
- Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση Απογραφικού Δελτίου Αγροτών
Η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εύκολη και απλή και γίνεται είτε μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ (efka.gov.gr), είτε της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Ο πολίτης εισέρχεται στην υπηρεσία με την χρήση των προσωπικών κωδικών Taxisnet και μπορεί να κλείνει το ραντεβού του σε ημέρα και ώρα που τον εξυπηρετεί, από τον υπολογιστή του σπιτιού ή του γραφείου του ή ακόμα και από το κινητό του. Την ημέρα του ραντεβού ο ενδιαφερόμενος συνδέεται μέσω βιντεοκλήσης με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ προκειμένου να υποβάλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, επιδόματα ή για να ενημερωθεί για ένα συνταξιοδοτικό ή ασφαλιστικό του ζήτημα.