My Twitter Feed

16 Μαΐου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κιλκίς: Αλληλεγγύη στη Παλαιστίνη -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

24ωρη απεργία στα νοσοκομεία -

Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Σπουδαία έκθεση του ΑΕΙ μας -

Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024

Παιονία: 2η φάση αδελφοποίησης -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

ΑΟΚ: Σπουδαίο “διπλό” στο Αιγίνιο -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Συναντήσεις Δένδια στο Κιλκίς -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Η επίσκεψη Φ. Σαχινίδη στο νομό -

Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Παππάς: Όχι χρεωκοπία της Υγείας -

Κυριακή, 12 Μαΐου, 2024

Flyοver: το νέο σκάνδαλο

Του Γιάννη Μυλόπουλου*


Η Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (Flyover) εξελίσσεται σε μια μοναδική υπόθεση προσπάθειας εξαπάτησης της κοινής γνώμης και προσβολής του δημόσιου συμφέροντος. Η απόφαση του ΣτΕ να σταματήσει το έργο μέχρι να υποβληθεί πλήρης φάκελος από το Δημόσιο που να απαντά τεκμηριωμένα στα ερωτήματα των προσφευγόντων όσο και η αδυναμία του Δημοσίου να ανταποκριθεί αποτελούν την πρώτη επίσημη επιβεβαίωση ότι το έργο δεν συνοδεύεται από επαρκή τεκμηρίωση.

Πρώτα γιατί αυτό σχεδιάστηκε αποσπασματικά και εκτός βιώσιμου κυκλοφοριακού σχεδιασμού, αφού η κατασκευή του θα δώσει κίνητρο για την κυκλοφορία ακόμη περισσότερων αυτοκινήτων στους δρόμους. Δεύτερον, γιατί σχεδιάστηκε σαν μονόδρομος, χωρίς την εξέταση και τη συγκριτική αξιολόγηση άλλων εναλλακτικών λύσεων. Τρίτον, γιατί το έργο ξεκίνησε να κατασκευάζεται χωρίς την ύπαρξη πλήρων και τεκμηριωμένων κυκλοφοριακών, περιβαλλοντικών και οριστικών στατικών μελετών.

Είναι ενδεικτικό ότι η σημαντική μείωση της κυκλοφορίας στην περιφερειακή εξαιτίας της λειτουργίας του μετρό, που θα ολοκληρωθεί πολύ πριν από την ολοκλήρωση του Flyοver, όπως και των επεκτάσεών του, δεν έχει ληφθεί υπόψη. Επιπλέον, οι κυκλοφοριακές συνέπειες της κατασκευής του έργου μελετήθηκαν εσφαλμένα σε συνθήκες χαμηλής κυκλοφορίας, στην εποχή της καραντίνας λόγω Covid. Εξ ου και η απίστευτη ταλαιπωρία από τότε που ξεκίνησε η κατασκευή του. Κι ακόμη, το έργο ξεκίνησε να κατασκευάζεται χωρίς την κατάθεση και έγκριση της οριστικής στατικής μελέτης. Χωρίς να είναι γνωστά δηλαδή ούτε τα τελικά κατασκευαστικά του χαρακτηριστικά ούτε το κόστος και οι επιπτώσεις του στο περιβάλλον.

Και τέλος, σήμερα, το ίδιο το Δημόσιο παραδέχεται ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στηρίχθηκε σε… λάθος υπολογισμούς. Αφού τα 82.000 τετραγωνικά μέτρα δασικής έκτασης που, σύμφωνα με τη μελέτη, θα υλοτομούνταν στο περιαστικό δάσος ήταν, λέει, λάθος υπολογισμένα. Με τον ορθό υπολογισμό των δέντρων που θα κοπούν να είναι τελικά 187.000 τ.μ. Και μόνο ότι αυτό το… ασήμαντο λάθος δεν θα είχε αποκαλυφθεί αν δεν υπήρχαν οι προσφυγές των κατοίκων λέει πολλά.

Πόσο σύμπτωση είναι, αλήθεια, ότι όλα αυτά τα λάθη, οι ανεπάρκειες και οι ελλείψεις δημιουργούν μια ψευδή εικόνα υποβάθμισης των πραγματικών συνεπειών του έργου στην κυκλοφορία και στο περιβάλλον;

Το Flyover εξελίσσεται στο νέο σκάνδαλο της Θεσσαλονίκης. Μετά την ακύρωση της υποθαλάσσιας και την καθυστέρηση του μετρό, που κόστισαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, έχουμε τώρα και ένα έργο καταστροφικό για το περιβάλλον και για το δημόσιο συμφέρον, το οποίο με διάφορα τεχνάσματα προσπαθούν κάποιοι να αποδείξουν ότι θα είναι ωφέλιμο.

*Καθηγητής, πρώην πρύτανης ΑΠΘ

Άρθρο στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Σχολιάστε