My Twitter Feed

23 Ιουνίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Είσοδος “μυρίων” απ` το Βορά! -

Σάββατο, 22 Ιουνίου, 2024

Λαμπρός γιορτασμός του 1913 -

Σάββατο, 22 Ιουνίου, 2024

“Διαδικασία πριν τη κάλπη” -

Πέμπτη, 20 Ιουνίου, 2024

ΕΚΚ: Ψήφισμα για τη FIERATEX -

Πέμπτη, 20 Ιουνίου, 2024

Πρωτιά ΠΕΚ στην ΕΛΜΕ Κιλκίς -

Πέμπτη, 20 Ιουνίου, 2024

Επιτέλους, φράγμα Μεταξοχωρίου -

Πέμπτη, 20 Ιουνίου, 2024

Γαστρονομία και πολιτισμός -

Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024

Ο γιορτασμός της 21ης Ιουνίου 1913 -

Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024

2o ΠειΓεΛ Κιλκίς: Δράσεις …αστρονομικές

Ο όμιλος αστρονομίας του 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Κιλκίς και η συντονίστρια, κ. Δέσποινα Μουτσάκη, υποδέχθηκανσε διαδικτυακή διάλεξη τον κύριο Στράτο Θεοδοσίου, Ομότιμο καθηγητή Αστρονομίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022 με θέμα:

“Η αστρική εξέλιξη – Από τους πρωτοαστέρες στις μαύρες τρύπες”.

Ο ομιλητής, γνωστός για τον μεστό του λόγο και τη μεταδοτικότητά του, συνάρπασε τους συμμετέχοντες. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Διευθυντής Β/θμιαςΕκπ/σης Κιλκίς, κ. Θεόδωρος Χριστοφορίδης, η Διευθύντρια του 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Κιλκίς, κ. Αικατερίνη Ρώσσιου, ο Συντονιστής Εκπαίδευσης Φυσικών, κ. Ηλίας Ζαφειριάδης, ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, κ. Παναγιώτης Φιλντίσης και εκλεκτοί συνάδελφοι.

Η εκδήλωση ενθουσίασε  όλους και όλες, ενώ δόθηκε η υπόσχεση πως θα ακολουθήσουν παρόμοιες εκδηλώσεις, στα πλαίσια μιας διαρκούς συνεργασίας.

Βιογραφικό κ. Στράτου Θεοδοσίου

O αστροφυσικός Στράτος Θεοδοσίου, στη μακρόχρονη πανεπιστημιακή θητεία του ως αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, αφιερώθηκε στη διδασκαλία και την έρευνα θεμάτων, τα οποία έχουν ως κέντρο τους αφενός μεν την Ιστορία και τη Φιλοσοφία της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών, αφετέρου δε την Αστροφυσική στις κατευθύνσεις Δορυφορική φασματοσκοπία στο υπεριώδες, Ενεργές θερμοκρασίες αστέρων προγενεστέρων φασματικών τύπων, Διπλοί και μεταβλητοί αστέρες κ.ά. Ομιλεί αγγλικά, ιταλικά και ρωσικά, γλώσσες που τον βοήθησαν πολύ στην ερευνητική και συγγραφική του δραστηριότητα.

Είναι Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.) από το 2011, και τακτικό μέλος του σώματος Ομότιμων καθηγητών του Ε.Κ.Π.Α. από το 2017. Επίσης, είναι μέλος της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (I.A.U.), μέλος του Δ.Σ. της Διεθνούς Επιστημονικής Εταιρείας Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας, όπως και πολλών άλλων ελληνικών και ξένων επιστημονικών ενώσεων και ομίλων
Έχει δημοσιεύσει πάνω από τριακόσιες πενήντα πρωτότυπες ερευνητικές εργασίες σε Διεθνή αστρονομικά περιοδικά και Πρακτικά διεθνών συνεδρίων, εκατοντάδες άρθρα στον ελληνικό ημερήσιο και περιοδικό τύπο, ενώ έχει δώσει πλέον των πεντακοσίων διαλέξεων σε ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια, Ινστιτούτα, Δημόσια και Ιδιωτικά σχολεία, σε Επιστημονικές Ενώσεις, καθώς και σε άλλους φορείς.
Έχει συγγράψει τριάντα ένα βιβλία σχετικά με την Αστροφυσική και την Ιστορία και τη Φιλοσοφία των Επιστημών, ενώ έχει παρουσιάσει τέσσερις ποιητικές συλλογές, με τίτλους: «Συμπαντικές Ενοράσεις», «Αστρονομία, Ιστορία, Μυθολογία-Γήινα και Συμπαντικά», «Ο αχός του Σύμπαντος» και «Όλα σπονδή Θεών» .

Για το συγγραφικό του έργο έχει βραβευθεί από τον Σύλλογο Ελλήνων Λογοτεχνών και από το Πανεπιστήμιο Αθηνών (Βραβεία Αρώνη και Κοσκορόζη).

Έχει δώσει 139 προσωπικές συνεντεύξεις σε έγκριτα περιοδικά, σε έγκριτες εφημερίδες, σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς.

Τέλος, έχει παρουσιάσει σε συνεργασία με τον επίκουρο καθηγητή Μάνο Δανέζη, για πέντε συνεχή χρόνια, στην τηλεόραση της ΕΤ-3 τις τηλεοπτικές εκπομπές «Το Σύμπαν που αγάπησα» (110 επεισόδια) και «Έτσι βλέπω τον κόσμο « (16 επεισόδια) με αντίστοιχη επιστημονική θεματολογία, για τις οποίες έχει βραβευτεί με το “Hellenic-American Universityprize”.

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Κιλκίς συγχαίρουν θερμά τους μαθητές του σχολείου:

  1. Ευσταθία Κερεμίδου (5η θέση) και
  2. Ηλία Τσιρώνη (17η θέση)

 που διακρίθηκαν στην Α΄ Φάση του διαγωνισμού Αστρονομίας και Διαστημικής και τους εύχονται από καρδιάς καλή επιτυχία στη Β΄φάση του διαγωνισμού.

Δράσεις

*Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωμετρίας της Β’ Λυκείου, στην ενότητα της Ομοιότητας Τριγώνων, το τμήμα Β3 του 2ου Πειραματικού ΓεΛ Κιλκίς πραγματοποίησε τη δράση με θέμα την εκτίμηση πραγματικών διαστάσεων, με εφαρμογή της θεωρίας της ενότητας. Εκτελέστηκαν δύο πειράματα:

  • Εκτίμηση του ύψους του σχολικού κτηρίου, με αυτοσχέδιο εξάντα.
  • Αναπαράσταση ιστορικού πειράματος για την εκτίμηση της διαμέτρου του Ηλίου.

                Για την εκτίμηση του ύψους του κτηρίου, οι μαθητές χωριστήκαν σε τρεις ομάδες, τους δόθηκαν, αλφάδια, χάρακες, χαρτοταινία και μοιρογνωμόνια καθώς και LaserPointer. Τους τέθηκε το ανοικτό πρόβλημα του υπολογισμού του ύψους του σχολικού κτηρίου. Τα παιδιά κατασκεύασαν έναν αυτοσχέδιο εξάντα και υλοποιώντας την αντίστοιχη εφαρμογή του σχολικού εγχειριδίου υπολόγισαν το ύψος. Επίσης μια ομάδα, χρησιμοποίησε γνώσεις φυσικής και υπολόγισε το ύψος του κτηρίου ρίχνοντας την χαρτοταινία και μετρώντας τον χρόνο της ελεύθερης πτώσης της. Με χρήση των χρονικών εξισώσεων υπολόγισαν το ύψος. Κάναμε σύγκριση των αποτελεσμάτων των δύο μεθόδων.

Για τον υπολογισμό της διαμέτρου του Ήλιου, χρησιμοποιήθηκε ειδικό φίλτρο για να μπορούμε να τον παρατηρήσουμε με ασφάλεια. Με ένα κέρμα των 2€, οι μαθητές δημιούργησαν μία “τεχνητή” έκλειψη Ηλίου από το κέρμα. Μέτρησαν την απόσταση κέρματος – παρατηρητή, την διάμετρο του κέρματος και αναζήτησαν από τη βιβλιογραφία την απόσταση Ήλιου – Γης. Σχημάτισαν δύο όμοια τρίγωνα “παρατηρητής – κέρμα” και “παρατηρητής – ήλιος” και υπολόγισαν την διάμετρο του Ηλίου με σφάλμα 8%.

*Τα τμήματα Α1 και Α3 του 2ου Πειραματικού ΓεΛ Κιλκίς, συγκεντρώθηκαν στην αυλή του σχολείου, έστησαν ένα μικρό κατοπτρικό τηλεσκόπιο 4inch, με σκοπό την παρατήρηση του φεγγαριού το οποίο έδυε μετά τις 9:30. Αρχικά έγινε συζήτηση για την ιστορία της ανακάλυψης των τηλεσκοπίων και την αρχή λειτουργίας τους.

Στη συνέχεια, τα παιδιά προσπάθησαν με τη σειρά να χρησιμοποιήσουν το τηλεσκόπιο, βρίσκοντας από το στόχαστρο του τηλεσκοπίου το φεγγάρι και εστιάζοντάς το μόνα τους, έτσι ώστε να εξοικειωθούν με τη χρήση του τηλεσκοπίου. Παρατήρησαν τους σχηματισμούς που διακρίνονταν στην επιφάνεια του φεγγαριού όπως οι μεγάλοι κρατήρες και η “θάλασσα της ηρεμίας”.

Ακολούθησε συζήτηση για την ιστορία των διαστημικών ανακαλύψεων και πώς η συμβολή των τηλεσκοπίων βοήθησε στην ανάπτυξη της επιστημονικής μας γνώσης για το ηλιακό μας σύστημα. Οι μαθητές/τριες τράβηξαν φωτογραφίες του φεγγαριού μέσα από το τηλεσκόπιο.

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός της δράσης, Μπερεδήμας Χρήστος

Σχολιάστε