My Twitter Feed

4 Σεπτεμβρίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Κιλκίς: Θα πει το νερό…νεράκι; -

Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου, 2024

Στο Φανάρι ο μητροπολίτης Κιλκίς -

Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου, 2024

“Επί τάπητος” τα προβλήματα -

Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Συνάντηση Παππά με ΕΛΜΕ Κιλκίς -

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Αποχαιρετισμός στον σπουδαίο Αλέν Ντελόν -

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Ζητείται κτήριο των “Διδύμων” -

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Ολοκλήρωση με επιτυχία των Αξιουπολίτικων -

Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Αλλαγή ημέρας για το Φεστιβάλ ΚΝΕ -

Τρίτη, 27 Αυγούστου, 2024

11 “αλλαγές” και μία αλήθεια

Του Στέφανου Παραστατίδη.


Με ένα ενδεκάλογο “αλλαγών” και με κεντρικό σύνθημα «το κινητό στην τσάντα», επέλεξαν ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξουν την αυλαία της σχολικής χρονιάς.

Θα περίμενε κανείς κάτι περισσότερο για κεντρικό σύνθημα στο άνοιγμα μιας δύσκολης σχολικής χρονιάς σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα χαμηλών επιδόσεων που απαιτεί δομικές και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, στρατηγικό σχεδιασμό.

Έστω κι έτσι όμως κάποιες από τις παρεμβάσεις, όπως οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, είναι σε θετική κατεύθυνση (αν και θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητοι σε μία χώρα που το ποσοστό των αναπληρωτών στο σύνολο των εκπαιδευτικών αγγίζει το  30%).

Στην πλειοψηφία τους όμως πρόκειται για παρεμβάσεις που είτε αποτελούν επανάληψη παλαιότερων πολιτικών του 2010 (ψηφιακό σχολείο –διαδραστικοί πίνακες), είτε «εισάγουν» μέτρα που ισχύουν εδώ και μία εικοσαετία σχεδόν (όπως η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων που ισχύει από το 2006), είτε επαναφέρουν για την αντιμετώπιση σύγχρονων και σύνθετων προβλημάτων  -όπως η ενδοσχολική βια και η παραβατικότητα- ρυθμίσεις που έχουν δοκιμαστεί στο παρελθόν χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα (πειθαρχικό δίκαιο μαθητών – απουσίες).

Δεν είναι όμως το έλλειμμα έμπνευσης, οράματος και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού το μοναδικό πρόβλημα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Είναι και  η διαχειριστική ανεπάρκεια (η ανακοίνωση του αριθμού των προσλήψεων αναπληρωτών, καλύπτει μόλις το 50% των πραγματικών κενών στη Γενική Β/θμια εκπαίδευση).

Είναι και ο επικοινωνιακός ιδεασμός που απ΄ ότι φαίνεται αποτελεί παθολογία των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας και που στόχο έχει τη δημιουργία μιας εικονικής πραγματικότητας  προς τέρψη και εφησυχασμό.

Για μία ακόμη φορά παρέλασαν «αλλαγές» και παλαιωμένα μέτρα για την αναβάθμιση  της εκπαίδευσης.

Αυτό που δεν πέρασε μπροστά από τα μάτια μας είναι η αλήθεια.

Σχολιάστε