My Twitter Feed

29 Μαρτίου, 2024

ΕΙΔΗΣΕΙΣ.ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ:

Σοκ από το λουκέτο στη SONOCO! -

Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Παιονία: Η ιστορία σε λεύκωμα Χρ. Ίντου -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τον αξονικό του ΓΝΚ -

Τετάρτη, 27 Μαρτίου, 2024

Σε καινοτόμο έργο η ALUMIL -

Δευτέρα, 25 Μαρτίου, 2024

“Άδειασμα” από τον Γ. Φλωρίδη -

Σάββατο, 23 Μαρτίου, 2024

Παππάς: Παράνομες οι καταλήψεις -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Στα Λατσιά αντιπροσωπεία του -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Δ. Κιλκίς: Σε δράση τα μηχανήματα -

Παρασκευή, 22 Μαρτίου, 2024

Φιλανθρωπια και υποκρισια

Γράφει ο Γιάννης Καραγιαννίδης (ΚΙΛΚΙΣ 24)

————————————————————————————————————————————————-Τους τελευταίους μήνες, που οι συνέπειες, όχι της κρίσης αλλά του οικονομικού πλιάτσικου που εξαπολύθηκε από τους κυβερνώντες γιγαντώθηκαν, εξαπλώνεται παράλληλα και το “κίνημα κοινωνικής αλληλεγγύης” πολιτών προς πολίτες. Υφιστάμενοι φορείς παντός σκοπού ή νεοσύστατοι λόγω των αναγκών, πραγματοποιούν καμπάνιες υποστήριξης χειμαζομένων ανθρώπων – θυμάτων της κυβερνητικής πολιτικής, του ΠΑΣΟΚ πριν λίγο καιρό και των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ στις μέρες μας.

Η πρώτη στάση που μπορεί να `χει κανείς απέναντι σε τέτοιες πρωτοβουλίες δεν μπορεί παρά να` ναι αυτή της θετικής αποδοχής. Ποιός θα μπορούσε να ταχθεί ενάντιος στη βοήθεια προς τους δοκιμαζόμενους συμπολίτες μας; Ποιός δεν θα επικροτούσε, παραδείγματος χάρη, την απόφαση των Ελλήνων Γιατρών του Κόσμου να ρίξουν το βάρος της προσφοράς τους στην κατά κυριολεξία, πλέον, Ψωροκώσταινά μας;

Κι όμως, υπάρχουν πλευρές του όλου πράγματος που ενοχλούν, όταν κανείς ξετυλίξει τον λαμπερό από κοινωνική άποψη φλοιό και φτάσει στον πυρήνα του καρπού. Εκεί τον περιμένουν και κάποιες ξινές ή υπόξινες γεύσεις, που ίσως δεν τις φανταζόταν.

Πρώτα απ` όλα θα ενοχληθεί απ` την πομπώδη διατυμπάνιση των πρωτοβουλιών απ` αυτούς που τις αναλαμβάνουν. Λες και ότι κάνουν, το κάνουν για το πρεστίζ και το “ονόρε” κι όχι για τους ανθρώπους που δηλώνουν πως θέλουν να βοηθήσουν. Τέτοιου είδους φορείς είναι κατά κανόνα οι έχοντες, κατά το μάλλον ή ήττον, πολιτική χροιά. Για παράδειγμα, ο Δήμος Κιλκίς. Προσέξτε με ποιόν τρόπο προβάλει τις πρωτοβουλίες για βοήθεια αναξιοπαθούντων δημοτών. Ωσάν τον λιανοπωλητή που διαλαλεί την πραμάτια του!

Ή πάρτε, το ακόμα πιο τρανταχτό παράδειγμα, αυτό της Εκκλησίας, η οποία πρωτοστατεί ομολογουμένως σ` αυτές τις πρωτοβουλίες βοήθειας ανύμπορων συνανθρώπων μας. Δεν θα `ταν πιο πειστική η προσπάθειά της αν παράλληλα με τις πρωτοβουλίες αυτές πάσχιζε και για την αντιμετώπιση του κακού στη ρίζα του; Πως; Μα, με το να βοηθήσει το ελληνικό κράτος και κατ` επέκταση τους πολίτες του ν` αντιμετωπισθεί το περίφημο δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας, εκχωρώντας στο Δημόσιο μέρος της τεράστιας περιουσίας της, αντί να πασχίζει με κάθε τρόπο να την αυγατίσει. Κι αφού δεν το κάνει, γιατί δεν “στρέει” στον διαχωρισμό της απ` το κράτος;

Ένα άλλο που ενοχλεί είναι η λανθάνουσα (στην καλύτερη περίπτωση)  ή απροκάλυπτη (συνηθέστερα) υποκρησία, που συνοδεύει αυτές τις επιδείξεις αλληλεγγύης. Βλέπει, για παράδειγμα, ο πολίτης την ΟΝΝΕΔ Κιλκίς να οργανώνει Κοινωνικό Παντοπωλείο και να λέει “δοξάστε με”! Και σκέφτεται: “Καλά κάνουν τα παιδιά και μπράβο τους. Είναι, όμως,  δυνατόν να το πράττουν μέσα από μια οργάνωση που ανήκει στο ένα απ` τα δύο κόμματα, τα οποία ευθύνονται για το γεγονός ότι στην Ελλάδα του 2012 υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που έχουν ανάγκη από ένα πιάτο φαί κι ένα ρούχο; Και πως είναι δυνατόν τα ίδια αυτά παιδιά να τρέχουν σε λίγο καιρό που θα `χουμε εκλογές γι` αυτό το κόμμα που στηρίζει σήμερα όλες τις αντιλαϊκές πολιτικές και θα εφαρμόσει αύριο κι άλλες, είτε μονάχο του είτε μ` εταίρους όπως σήμερα; Αν αυτό δεν είναι υποκρισία τότε θα πρέπει να ξαναορίσουμε εννοιολογικά ολάκερη την ελληνική γλώσσα!

Ουέ υμίν υποκριτές και φαρισαίοι, θα ξανάλεγε ο Κύριος απευθυνόμενος στους ομιλούντες και πράττοντες εξ ονόματός του, αν είχε την ατυχία να ζει στις μέρες μας. Κι η έχουσα αναλλοίωτη αξία ανά τους αιώνες αυτή ρήση του Ιησού θ` αφορούσε, βέβαια, και τους ευρισκόμενους στη κεφαλή της Μητρόπολης Γουμένισσας, που αποκλείουν απ` την αλληλέγγυα στάση τους, τους έχοντες μηνιαίο εισόδημα …301 ευρώ ή που δεν αναγνωρίζουν στη “ζώνη επιροής” τους, ντόπιους επαίτες!

Και κάτι άλλο γενικότερου ενδιαφέροντος: Όλη αυτή η κινητοποίση αλληλεγγύης μήπως συμβάλλει σ` έναν εφησυχασμό, σαν αυτόν που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα; Μήπως, δηλαδή, κάνει τους συμμετέχοντες να αισθάνονται ότι αυτοί κάνουν το χρέος τους και …τέλος; Μήπως βολεύει τους κρατούντες  να βλέπουν να διοχετεύεται η δραστηριότητα των πολιτών αποκλειστικά σε κινήσεις φιλανθρωπίας αντί σε κινήματα αντίστασης;

Εν κατακλείδι, καλές κι αξιέπαινες όλες οι πρωτοβουλίες αλληλεγγύης. Αρκεί “να μην γνωρίζει η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου” και να μην πάψει ν` αγωνίζεται η αριστερά σου  ομού μετά της δεξιάς σου για να πάψει αυτός ο τόπος να παράγει νέους αναξιοπαθούντες.

Σχόλια
4 Σχόλια to “Φιλανθρωπια και υποκρισια”
  1. Ο/Η Ο.Ν.ΝΕ.Δ. Κιλκίς λέει:

    Φιλανθρωπία και ειλικρίνεια -> http://bit.ly/x0ExYu

  2. Ο/Η Γ. Καραγιαννίδης λέει:

    Στο νέο δοξαστικό προς την οργάνωσή σας, δεν θ` αναφερθώ, κ. Τατάρογλου. Ούτε στα απολίτικα περί γενεών που κληρονομούν προβλήματα στις επόμενες. (Για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν για όλους μας, κι όχι μόνο για τους νέους,οι ευθύνες ανήκουν σε πολιτικούς και στο κόμμα που εσείς στηρίζετε, ομού με το έταιρο “κόμμα εξουσίας”, που μοιράστηκε με το δικό σας τη διακυβέρνηση της χώρας μετά την μεταπολίτευση).
    Εκεί που θα σταθώ, όμως, είναι στη “ποινή” που μας επιβάλετε επειδή δεν σας άρεσε μια κριτική αναφορά μου στην οργάνωσή σας. Θα στέλνετε, λοιπόν, τα ενημερωτικά δελτία σας μόνο σ` εφημερίδες και σε ραδιόφωνα, για να μην έχουμε εμείς θέματα! Ευχαριστούμε, για τη χάρη που μας κάνατε μέχρι τώρα να μας στέλνατε δελτία τύπου για να ενημερώνουμε τους πολίτες επί των δραστηριοτήτων σας. Το ότι ο διαδικτυακός τύπος θα έμπαινε στη “μαύρη λίστα” ιδεολογικών επιγόνων του Μακάρθυ σ` αυτήν την εσχατιά της γης, δεν το περιμέναμε! Θα πείτε, εδώ δεν περιμέναμε τόσα και τόσα, αυτό μας πείραξε;
    Υ.Γ. Η …ακραιφνώς δημοκρατική σας αυτή αντίληψη για τα ΜΜΕ αφορά το σύνολο των ηλεκτρονικών εφημερίδων ή μονάχα το νεογέννητο kilkis.24; Γιατί, ελπίζουμε να μην παίρνουμε στο λαιμό μας άλλους συναδέλφους!

  3. Ο/Η Αθανάσιος Τατάρογλου λέει:

    Τα γεγονότα κύριε Καραγιαννίδη ΔΕΝ αποτελούν δοξασία αλλά αντικατοπτρίζουν την αλήθεια. Ή μήπως όχι ;
    Δεν αναφέρεστε στα απολιτικά σχόλια μιας πολιτικής νεολαίας ;;; Μήπως τελικά είμαστε μια απολιτίκ πολιτική νεολαία ; Μήπως από τις δράσεις μας αντί να κάνουμε στείρα πολιτική έχουμε ένα πιο κοινωνικό πρόσωπο και αυτό σας κάνει να μας λέτε απολιτίκ ; Χαιρόμαστε για αυτό γιατί αναρείται μόνος σας τα δικά σας…πολιτικά σχόλια !!!
    Αφού εν τέλει το πιο σημαντικό για εσάς από όσα είπαμε για τη νεολαία είναι το κομμάτι που αφορά…εσάς, τότε να σας ενημερώσουμε ότι θα σας στέλνουμε και σε εσάς και στους συναδέλφους σας τα δελτία τύπου μας και έπειτα θα εναπόκεινται στη δικιά σας αντικειμενική κρίση αν θα ενημερώσετε τους συμπολίτες μας ! Μη μας βλέπετε και σαν τον Ηρώδη που θέλει να σκοτώσει τα νεογνά…

    Με σεβασμό.-

  4. Ο/Η Ι.Μ.Π.Κ. λέει:

    Ως απάντηση στο άρθρο σας αποστέλλουμε το άρθρο για την «τεράστια περιουσία» της Εκκλησίας και το χωρισμό της από το κράτος του Αρχιμανδρίτη Πέτρου Μποζίνη ο οποίος είναι εφημέριος στον Ι. Ν. Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου Freiburg Γερμανίας.
    (Φυσικός – Ραδιοηλεκτρολόγος – Msc Θεολογίας Υπ. Δρ. Παν/μίου Στρασβούργου
    Το θέμα των σχέσεων Εκκλησίας – Κράτους έχει έρθει αρκετές φορές στη δημοσιότητα τις τελευταίες δεκαετίες.
    Επανέρχεται και στις ημέρες μας και σε συνδυασμό με την παρούσα οικονομική – και όχι μόνο – κρίση ακούγονται και γράφονται πολλές απόψεις, άλλες επωνύμως και άλλες ανωνύμως.
    Τα όσα θα αναφερθούν στο παρόν άρθρο, εκφράζουν την άποψη του γράφοντος και μόνο και παρατίθενται προς προβληματισμό.
    Άλλωστε η Εκκλησία όταν εκφράζεται επίσημα εκφράζεται Συνοδικώς δια των θεσμικών της οργάνων. Αυτά τα ολίγα προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
    Χωρισμός Κράτους – Εκκλησίας;
    Μα για να μιλήσουμε για χωρισμό θα πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε τα σημεία επαφής ώστε να ξέρουμε ακριβώς τι θα πρέπει να χωρίσουμε, καθώς επίσης ποιοι απαρτίζουν την Εκκλησία, για να ξέρουμε σε ποιους αναφέρεται αυτός ο χωρισμός.
    Ευθύς εξαρχής, η ταυτότητα «Εκκλησία» = «οι παπάδες», που χρησιμοποιείται από ορισμένους, δηλώνει μόνο άγνοια.
    Δεν είναι του παρόντος να αναπτύξουμε την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία, αλλά θα πούμε συνοπτικά ότι την Εκκλησία την αποτελούν όλοι όσοι έχουν βαπτισθεί Ορθόδοξοι (περισσότερο ή λιγότερο ενεργά μέλη) και δεν έχουν αποκηρύξει την πίστη τους, κληρικοί και λαϊκοί.
    Άρα ο χωρισμός δεν αφορά σε μία κατηγορία Ορθοδόξων (παπάδες) αλλά σε όλους τους Ορθοδόξους αυτού του τόπου.
    Έρχεται λοιπόν το εύλογο ερώτημα: Να χωριστεί τι από τι; Ή ποιος από ποιον (δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών είναι ταυτόχρονα και μέλη της Εκκλησίας).
    Που εμποδίζει λοιπόν η Εκκλησία το Κράτος;
    Ποια από τα παρακάτω δεν μπορεί κάποιος πολίτης να πράξει;
    – Πολιτικό γάμο ή σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης;
    – Πολιτική κηδεία;
    – Να δώσει όνομα στο παιδί του χωρίς Βάπτιση;
    – Να μην ορκιστεί στο Ευαγγέλιο ή να δώσει πολιτικό όρκο;
    – Να απαλλάξει το παιδί του από το μάθημα των θρησκευτικών (με σύμφωνη γνώμη και των 2 γονιών);
    Όλα μπορεί να τα κάνει και ακόμη περισσότερα. Άρα για τι είδους χωρισμό μιλάμε;
    Να ασχολείται, λένε, η Εκκλησία με τα του οίκου της (και εννοούν τους κληρικούς) και να μην ανακατεύεται στα του κράτους.
    -Έχουμε θεοκρατικό κράτος και δεν το γνωρίζουμε;
    – Μήπως στο Ελληνικό κοινοβούλιο υπηρετούν κληρικοί;
    – Μήπως τους δημόσιους οργανισμούς τούς διευθύνουν κληρικοί;
    – Μήπως η διοικούσα Εκκλησία έχει λόγο στο νομοθετικό ή εκτελεστικό έργο της Πολιτείας;
    – Να μην τελούν οι κληρικοί αγιασμούς, δοξολογίες και ορκωμοσίες; Μα κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα. Οι κληρικοί καλούνται από τις αρμόδιες αρχές στα πλαίσια της εθιμοτυπίας. Αν δεν κληθούν δεν πηγαίνουν.
    Μήπως τελικά αυτό που εννοούν και δεν το λένε ευθέως, είναι το να περιορίζεται ο λόγος των κληρικών μόνο σε «αμήν» και «κύριε ελέησον» ;
    Το άρθρο 14 παρ.1 του Ελληνικού Συντάγματος ορίζει:
    «Kαθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Kράτους».
    Επίσης στο άρθρο 4 παρ.1 αναφέρεται ότι: «Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου».
    Αν λοιπόν κάποιοι θέλουν εμείς οι κληρικοί να μην μιλάμε, θα πρέπει πρώτα να τροποποιήσουν το Σύνταγμα της Ελλάδος.
    Μέχρι τότε όμως θα μιλάμε (και οφείλουμε να το κάνουμε), κάνοντας υπακοή στους Επισκόπους μας ως κληρικοί και στο Σύνταγμα ως πολίτες.
    Αξιώνουν επίσης να δώσει η Εκκλησία στο Κράτος την «τεράστια» ακίνητη περιουσία της.
    Ποια είναι αυτή; Τα 170.000 γεωργικά καλλιεργήσιμα στρέμματα που διαθέτει από δωρεές και αντιστοιχούν στο 0,48% της συνολικής γεωργικής Ελληνικής γης;
    – Όταν κάθε χρόνο εγκαταλείπονται από αγρότες και κτηνοτρόφους 162.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης;
    – Όταν είχαμε 4.380.000 εγκαταλειμμένα στρέμματα το 1983[1] και σήμερα έχουμε ακόμη περισσότερα;
    – Όταν η Τρόϊκα καλεί το κράτος να εκποιήσει γη και νησιά; [2]
    – Γιατί δεν μιλούν για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις της περιόδου 1917-1930 οι οποίες καταδίκασαν δεκάδες μοναστήρια σε μαρασμό, ενώ τα χρήματα από αυτές οφείλονται έως και σήμερα;
    – Γιατί δεν μιλούν για τα 128 δεσμευμένα από το κράτος μεγάλης αξίας ακίνητα της Εκκλησίας[3], τα οποία παραμένουν αναξιοποίητα εδώ και δεκάδες χρόνια ενώ θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ανακούφιση των ασθενεστέρων οικονομικά ομάδων;
    – Γιατί δεν μιλούν για τις δεκάδες δωρεές ακινήτων της Εκκλησίας; Μόνο η Ιερά Μονή Ασωμάτων Πετράκη είναι σήμερα ο μεγαλύτερος κοινωνικός ευεργέτης της Αθήνας.[4]
    -Γιατί δεν μιλούν για τα 100 εκατομμύρια ευρώ που διαθέτει κάθε χρόνο η Εκκλησία για την διατήρηση και λειτουργία των προνoιακών της ιδρυμάτων, καθώς και για τα 250.000 συσσίτια καθημερινώς;[5] Στον λαό δεν προσφέρονται όλα αυτά;
    Μιλούν για την μισθοδοσία των κληρικών από το κράτος, ζητώντας την κατάργησή της.
    Ξεχνούν ότι το κράτος δεν μισθοδοτεί τους κληρικούς ως δημοσίους υπαλλήλους, π.χ. ως υπαλλήλους υπουργείων, πυροσβέστες, αστυνομικούς κ.λ.π. αλλά αυτή η μισθοδοσία έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα μετά την αναγκαστική απαλλοτρίωση του 80% της αγροτικής περιουσίας της Εκκλησίας, το 1952.[6]
    Ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα είναι το μοναδικό κράτος στην Ευρώπη που μισθοδοτεί τους ιερείς και ότι αυτό πρέπει να σταματήσει.
    ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ!
    – Στο Βέλγιο οι λειτουργοί των αναγνωρισμένων θρησκειών πληρώνονται από το κράτος![7]
    – Στη Τσεχία οι μισθοί των κληρικών προέρχονται από το κράτος![8] Έχουν μάλιστα ανταποδοτικό χαρακτήρα και αφορούν στις κατασχέσεις της Εκκλησιαστικής περιουσίας από το πρώην Κομμουνιστικό καθεστώς.[9]
    – Στη Γαλλία, η οποία προβάλλεται ως πρότυπο κράτους χωρισμένο από την Εκκλησία, στις περιφέρειες της Αλσατίας και της Μοζέλ (πρώην Λωρραίνη) με 3.5 εκατομμύρια πληθυσμό, οι κληρικοί των Ρωμαιοκαθολικών, των Προτεσταντών καθώς και οι Ραβίνοι πληρώνονται από το Δημόσιο ταμείο του κράτους (Trésor Public)!!![10]
    – Στο Λουξεμβούργο, οι κληρικοί και οι ραβίνοι πληρώνονται από το κράτος.[11]
    – Στη Ρουμανία οι λειτουργοί των εκεί 18 αναγνωρισμένων θρησκειών πληρώνονται από το κράτος.[12]
    – Στη Σλοβακία το κράτος επιδοτεί τους μισθούς των κληρικών.[13]
    – Στην Ελβετία, στα περισσότερα από τα 26 καντόνια (αυτοδιοικούμενες περιοχές), οι ιδιωτικές εταιρίες πληρώνουν υποχρεωτικά φόρο υπέρ της Εκκλησίας! (Ρωμαιοκαθολική, Παλαιοκαθολική, Προτεσταντική και Εβραϊκή κοινότητα)[14].
    Τα έσοδά τους από τον υποχρεωτικό φόρο και τις εθελοντικές προσφορές φθάνουν τα 1,9 δισεκατομμύρια φράγκα (1,44 δις. ευρώ!) τον χρόνο. Ουσιαστικά οι κληρικοί μισθοδοτούνται από το κράτος!
    Θα χρειαζόμουν αρκετές σελίδες για να αναφέρω όλες τις παροχές των περισσοτέρων Ευρωπαϊκών κρατών προς τις Εκκλησίες τους, είτε μέσω φοροαπαλλαγών, είτε ως άμεσες ή έμμεσες χρηματοδοτήσεις.
    Το παράλογο και συνάμα απίστευτο της υπόθεσης είναι ότι, ενώ μας λένε ότι δήθεν η «Ευρώπη» επιθυμεί την διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών από το Ελληνικό κράτος, ταυτόχρονα στα κέντρα λήψης των αποφάσεων και σχεδιασμού της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, δηλαδή στο Στρασβούργο, τις Βρυξέλλες και το Λουξεμβούργο, οι κληρικοί των εκεί δογμάτων ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ από το κράτος!!!
    Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του…
    Και αν το κράτος προχωρήσει μονόπλευρα στον χωρισμό και τη διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών αγνοώντας τα Ευρωπαϊκά μοντέλα – τα οποία όπου το συμφέρει τα επικαλείται – τι θα γίνει;
    Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε κάτι από το πρόσφατο παρελθόν. Το 1988, το κράτος με τον γνωστό ως νόμο – Τρίτση θέλησε να απαλλοτριώσει την εναπομείνασα Εκκλησιαστική ακίνητη περιουσία.
    Οκτώ Ιερές Μονές[15] προσέφυγαν τότε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο, το οποίο τις δικαίωσε και όρισε ότι αν το κράτος προχωρούσε θα έπρεπε να τις αποζημιώσει με το ποσό των 7,6 τρις δραχμών (22,5 δις. ευρώ!!!)[16]
    Επιδίκασε μάλιστα 8,4 εκατ. δραχμές στο Ελληνικό κράτος ως δικαστικά έξοδα. Μετά από αυτό οι απαλλοτριώσεις «πάγωσαν».
    Επειδή λοιπόν η μισθοδοσία των κληρικών έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, θα πρέπει σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας – την οποία εφάρμοσε το Ευρωπαϊκό δικαστήριο στην περίπτωση των 8 Μονών – το κράτος είτε να επιστρέψει τη γη που έχει κατασχέσει εδώ και πολλές δεκαετίες είτε να αποδώσει την αξία της σε χρήματα (αφού πρώτα αφαιρέσει τους έως τώρα καταβληθέντες μισθούς και συντάξεις και έπειτα προσθέσει τα ποσά που έχει εισπράξει όλα τα χρόνια από την φορολογία 30% επί των ακαθαρίστων εσόδων των Ι.Ναών).
    Αν για τις 8 μονές ήταν 22,5 δις ευρώ, μπορούμε να φανταστούμε τι θα συμβεί όταν τα εκατοντάδες Ν.Π.Δ.Δ της Εκκλησίας (ενορίες, Μονές κ.λ.π.) αρχίζουν να προσφεύγουν μαζικά στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο και αυτό να τα δικαιώνει. Και σε αυτό το δικαστήριο δεν υπάρχουν «πλάγιες» οδοί.
    Ταυτόχρονα θα πρέπει το κράτος να διακόψει την μισθοδοσία των θρησκευτικών λειτουργών των Μουσουλμάνων της Θράκης παραβιάζοντας έτσι τη συνθήκη της Λωζάνης[17] σύμφωνα με την οποία αυτοί παραμένουν πάντα δημόσιοι λειτουργοί.
    Όσοι λοιπόν επιμένουν, καλό θα ήταν να συμβουλευτούν τα «12 σημεία για τις σχέσεις Κράτους Εκκλησίας», του έγκριτου συνταγματολόγου και υπουργού κ.Ευάγγελου Βενιζέλου[18].
    Η Εκκλησία της Ελλάδος, κλήρος και λαός, έχει μια πορεία και μια προσφορά ανεκτίμητη.
    Συνεχίζει δε να προσφέρει αυτά που δωρίζει ο λαός, στο λαό, ασκώντας μια υποδειγματική διαχείριση και έναν εθελοντισμό που θα ζήλευε κάθε κρατική υπηρεσία.
    Οποιοσδήποτε «χωρισμός», όπως τον εννοούν οι θιασώτες της προοδευτικής και μεταμοντέρνας πολιτικής σκηνής, θα ισοδυναμούσε με το να προσπαθήσουμε να αφαιρέσουμε είτε το σκελετικό, είτε το μυϊκό ή το νευρικό σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού και να περιμένουμε μετά να συνεχίζει να παραμένει ζωντανός άνθρωπος.
    _______________________________________________________________________
    [1] «ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ», τευχ.23, Απρίλιος 1999.
    [2] Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», 14-2-2010, σελ. 1, 11-13.
    [3] Εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ», 27-1-2011, «http://www.emprosnews.gr/news_Full.asp?articleID=661»
    [4] ΑΝΤΙΒΑΡΟ, 14-9-2000, «http://www.antibaro.gr/node/746»
    [5] ΡΟΜΦΑΙΑ, Εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων, http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7281:——100–&catid=23:2009-12-18-08-37-13
    [6] αναλυτικά στο βιβλίο ΛΕΚΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, Εκκλησιαστική Περιουσία, http://efimeriosgr.blogspot.com/2010/09/172.html»
    [7] ΒΕΛΓΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, άρθρο 181.
    [8] Εφημερίδα “PRAGUE DAILY MONITOR”, 9-12-2010.
    [9] ως ανωτ., 13-1-2011.
    [10] http://fr.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%AAtre_catholique
    [11] ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟΥ, άρθρο 106, 1868, το οποίο παραμένει σε ισχύ.
    [12]ROMANIA, Official Journal, Νόμος 486/2006, άρθρο 10, παρ.4 «On request, the State shall support the pay funds for the clerical and nonclerical staff of recognized denominations through contributions, based on the number of their worshipers who are Romanian citizens and based on their genuine needs of subsistence and activity.» Επίσης:
    « Additionally, they have the right to establish schools, teach religious beliefs in public schools where they have a sufficient number of adherents, receive government funds to build places of worship, pay clergy salaries with state funds and subsidize clergy’s housing expenses…», αναφορά του 2009 για την θρησκευτική ελευθερία από το Αμερικανικό διπλωματικό σώμα,
    http://www.state.gov/g/drl/rls/irf/2009/127332.htm»
    [13] LUBOMIR MARTIN ONDRASEK, «http://www.ekklesia.co.uk/node/11554», 18-3-2010.
    [14] BRADLEY SIMON, Swissinfo.ch, 5-12-2010.
    [15] πρόκειται για τις Ιερές Μονές: Άνω Ξενίας Θεσσαλίας, Οσ. Λουκά Βοιωτίας, Αγ.Λαύρας και Μεγ.Σπηλαίου Καλαβρύτων, Μεταμ. Σωτήρος Μετεώρων, Ασωμάτων Πετράκη, Χρυσολεόντισσας Αιγίνης και Φλαμουρίου Βόλου.
    [16] EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS, Case of the Holy Monasteries v. Greece, Application no.13092/87 ; 13984/88, Strasbourg, 9 Dec 1994, «A. Pecuniary damage 97. Under the head of pecuniary damage, the eight applicant monasteries sought 7,640,255,213,120 (seven trillion six hundred and forty billion two hundred and fifty-five million two hundred and thirteen thousand one hundred and twenty) drachmas (GRD)».
    [17] ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ, αρθρ. 41, 46, 24-7-1923.
    http://palio.antibaro.gr/religion/venizelos_diaxwrismos.htm)

Σχολιάστε